Panen viestin tänne riista-osioon koska katajanmarjahan on perinteinen mauste varsinkin hirvelle.
Käytetäänkö mausteeksi raakoja (=vihreitä) vai kypsiä (=mustia) marjoja? Pihakatajissa näyttäisi olevan hyvä sato.
Katajanmarjat?
4
1504
Vastaukset
- Rami
Vihreitä,ei mustia!!ne kannattaa poimia syksyllä ja kuivattaa muutama viikko ja sitten säilöä purkkeihin,voi tietysti hakea suoraan pensaista kun tarvitsee jos on asunnon lähellä niitä ja helposti saatavana
- Juniperus
Minun vakaa käsitykseni on, että mausteena käytettävät katajanmarjat poimitaan sinertävänmustina eli kypsinä. Ainakin kauppojen maustehyllystä löytyvät katajanmarjat ovat olleet sellaisia silloin kun minä olen niitä ostanut – ja sellaisia koetan vastakin metsästää!
Jos joku haluaa käyttää raakoja, vihreitä katajanmarjoja, niin omapahan on asiansa. - ovat kypsiä
Juniperus kirjoitti:
Minun vakaa käsitykseni on, että mausteena käytettävät katajanmarjat poimitaan sinertävänmustina eli kypsinä. Ainakin kauppojen maustehyllystä löytyvät katajanmarjat ovat olleet sellaisia silloin kun minä olen niitä ostanut – ja sellaisia koetan vastakin metsästää!
Jos joku haluaa käyttää raakoja, vihreitä katajanmarjoja, niin omapahan on asiansa.käytäppä mustia katajanmarjoja. Huom. Katajassa on aina eri vaiheessa olevia marjoja vihreät ovat raakoja ja aivan mustat ovat kypsiä,tumman sinertäviäkin voit käyttää.
- hirvi marinaadiin
eli ajattelin laittaa hirvipaistin punaviini marinaadiin kun yleensä olen laittanut sitä vain öljy marinaadissa. eli löytyisiköhän jostain katajanmarja viiniä? ja kävisiköhan se hirven kanssa. mitäs mausteita kannattaisi lisäksi laittaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1705425Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432615- 1562212
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1601297Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne221048Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982