Itse osaan ymmärtää, ainankin jotenkin. aikadimensioita miljoonista vuosista sekunnin osiin ja itse nautin kävellessäni Etelä-Suomalaisessa maisemassa siitä, että voin nähdä miltä maisema suunnilleen näytti 10 000 vuotta sitten, Siinä huomaa oman pienuutensa ja miten lyhyt jakso 100 vuotta on.
Ajan skaalan ymmärtäminen
5
72
Vastaukset
Tuo 10 000 vuotta sitten osuu juuri siihen dramaattiseen ajanjaksoon, jolloin glasiaalinjälkeinen Baltian jääjärvi sai uoman Atlantille ja alkoi purkautua, jonka aikana järvenpinnan taso vajosi geologisella aikataululla katsottuna hetkessä lähes 30 metriä.
Ainakin ennen yo. purkausta olisit 10 000 vuotta sitten nykyisen Etelä-Suomen alueella seilannut järven aavalla ulapalla, järven, jonka rantavesi loiski pohjoisessa suunnilleen Rovaniemen tienoilla. Ellei ollut jäätä.- n4dgt7xsw3vch
Jääkausisyklihän on n. 21,000 vuotta. Se johtuu Maapallon perihelikiertymästä, jonka Albert Einstein osoitti todeksi yleisen suhteellisuusteorian avulla. Lähtökohtanahan oli kummeksunta liittyen Merkuriuksen periheliin, joka oli ristiriidassa Newtonin klassisen mekaniikan kanssa.
- Ohman
Roskaa!
Katsokaa esim. Wikipedia: Ice Age.
Ohman
- ellei_nenässä
Olisko selän alla?
- itsekkyydenkukkanen
Minä olen ainakin keskivertoa tyhmempi ja ymmärtämättömämpi.
Skaalasta en tiedä mitään ja ihmettelen miksi puhutaan valovuosista. Miksi matkaa ei mitata tavallisen ihmisen tajuun menevillä ilmaisuilla. Vaikka ihmisen kehon kestämällä vauhdilla siirtyä paikasta toiseen halki avaruuden, joka luo omat rasitteensa.
Muille palnetoille matkustelu ei onnistu matkaajan elinaikana jo matkan vuoksi sitä vain ei valovuosina puhuttuna matkana kukaan ymmärrä.
Nyt ollaan muutamassa ulkoavaruuteen koska maa saastuu pilaantuu ja myrkytetään. Ja he jotka lyövät rahaa ympäristön tuhoamisella, eivät edes tajua etteivät saa rahaa mukaansa, eikä sillä osteta aikaa jokainen kokee loppunsa säälittä tai voimatta lisätä omaa aikaansa lopettamalla muiden ajan käytön.
Josku ihmiskunnan menneesä oli uskomus, kun tapetaan nuoria ihmisiä saa itselleen heidän nuoruutensa. Kyläpääliköt uhrasivat alaisiaan jopa saivat uhrit uskomaan etuoikeuteen tulla uhratuksi.
Nykyään elinsiirto on eräänlainen askel tähän tavoiteeseen. Mikä alkuperäisestä on jäljellä tunteena ajatuksena, kun kaikki mahdolliset ruumiinosat ovat vaihdettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336924- 386354
- 293494
- 452960
- 342694
- 152368
- 372188
- 162066
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481927En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191797