Yorkshirenterrierin hankkimista olen ajatellut. Aikaisemmin en ole omistanut koiraa, mutta yorkin hankiminen kiinnostaa kovasti. Onko sukupuolen hankkimisella väliä ensikertalaiselle, kun Yorkista on kyse? Miten paljon tyttö yorkki tiputtaa juoksuaikana verta? Saattaa kuullostaa hassulta kysymykseltä kokeneen yorkin omistajan korvaan. Entä merkkaileeko poika yorkki sisätiloissa? Kumpi sukupuoli on sisäsiistimpi yksilö? Jättääkö Yorkshirenterrieri asuntoon jälkiä esim. lattiapintaan?
Yorkshiren terrieri aloittelijalle
3
1153
Vastaukset
- hyväkoiratulee
nartut on yleensä rauhallisempia kun urokset. yorkki on hyvä ensimmäiseksi koiraksi :)
- jfkdjkj
Ensimmäiseksi koiraksi erittäin sopiva. Riippuu täysin yksilöstä kuinka ärhäkkä. Mulla oli uros eikä merkkaillut sisälle. Jos ei ole aikomusta pennuttaa niin kannattaa leikkauttaa uros. Narttu myös jos aikoo käydä koirapuistoissa ja pääsee uroskoirien ohi
kadulla sujuvammin kuin koiran ollessa kiimassa. Yorkki on seurakoira ja sopeutuu sohvaperunaksi. Toinen hyvä rotu on Australianterrieri. Vilkas ja rohkea. Ei sohvaperuna eli kaipaa jotain tekemistä, mutta ei ala kehitellä omiaan turhautuessaan kuten olen kuullut russeleiden tekevän (tykkäävät kaivaa).
Kannattaa miettiä tarkkaan kuinka paljon on valmis panostamaan koiraan. Turkinhoito,virikkeet ja kouluttaminen. Ne kaikki vie aikaa jonkin verran. Tutustu eri rotuihin ja mieti mikä sopii sulle ominaisuuksiltaan parhaiten. - Jorkkifani
Minulla vähän päälle vuoden ikäinen yorkkiuros, käyn päivitttäin töissä n. 8,5 tuntia koira tottunut yksinoloon, mutta kun tulen kotiin hän vaatii tosi paljon huomiota, lenkkeilyä, uros varsin komenteleva koira pitää vain hanskat hallussa kouluttamisen ajatuksella.
Olen totuttanut hänet muihin koiriin kun olemme lenkillä, viikko sitten kävi ikävä tilanne, koiran lenkittäjä oli päästänyt sen irti vaikka tiesi että koira on agressiivinen uroksille, no asiasta selvittiin pelkällä säikähdyksellä nappasin koirani syliin hihnan avulla.
Vaikka pennusta kyse kannattaa vastaantulijalta kysyä onko koira ok.tutustumaan pentuun,
Nyt olen vakavissani hankkia hänelle kaveria, saas nähdä,
Sen vain sanon että ihana rotu, karvaa ei irtoa, sopeutuu nopeasti uusiin tilanteisiin.. suosittelen ja toivottavasti sait jotain vinkkejä,
Tv.Aila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1644322Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372494- 1562162
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 811318
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311162Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441132Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103935Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115860