C-paperit homoseksuaalisuus

asdfgcxv

Onko kukaan saanut vapautusta asepalveluksesta homoseksuaalisuudesta johtuen, sillä itsellä olisi ensi vuonna edessä kutsunnat enkä tiedä kestääkö pääni 6kk-12kk kymmenen miehen kanssa samassa huoneessa?

17

2489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TkmEvp

Armeija on homojen paratiisi, nuoret miehet ovat innokkaita oppimaan peppuleikkejä.

• asdfgcxv

Mutta ongelmana on se, että minua ahdistaa jo ajatus siitä että joutuisi nukkumaan ja peseytymään vähintään puolivuotta vieraiden miehien seurassa.

• AlikHyvönen

MInulla oli C:n paperit, mutta sitten kerroin kutsuntalautakunnalle olevani homo, niin palauttivat minut A-luokkaan.

• Koivisto24

yRITÄ RAISKATA KAPIAINEN, NIIN SAAT VARMASTI VAPAUTUKSEN. Ehdota luutnantille anaaliyhdyntä.

• nbfndndnd

No tollee siellä saa olla ikuisesti..

• näinnäin

Vapautusta tuskin saa. Valitettavasti. Tehtävää voi räätälöidä. Esim kirjuri tai Lehtimäen niin saat asua yksin ja perehtyä yksin. Psykologin arvio auttaisi.

• C-mies

Tautiluokituksissa on edelleen jäljellä kohta jotenkin tyyliin "itseä häiritsevä seksuaalisuus". Kuvailemasi tilanne menisi varmaan tuohon kategoriaan. Ota asia rohkeasti puheeksi ennakkoterveystarkastuksessa tai viimeistään kutsuntojen lääkärintarkastuksessa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että lähtökohtaisesti homoseksuaalisuus ei nykyään taida olla syy vapautuksen saamiselle.

On homoja, joita inttiin meneminen on pelottanut samalla tavalla kuin itse kuvailit. Moni on kuitenkin selvinnyt hyvin peloista huolimatta. En halua yhtään vähätellä ahdinkoasi, mutta kokemuksesta sanon, että suurimpia ne pelot ovat nimenomaan oman pään sisässä. Todellisuudessa asiat voivat mennä yllättävänkin luontevasti.

• Homoparatiisi

Taitaa vain olla poikaystäväsi mustasukkainen sinusta?

Ei ole unohtanut omia inttiaikojaan, heh heh...

• ArmyBoyLove

Armeijassahan on nuorta miespersettä tarjolla enemmän kuin missään. Siksi homot hakeutuvatkin armeijaan töihin.

• homovapautus

Asepalveluksesta ei enää vapauteta homoseksuaalisuuden perusteella automaattisesti kuten ennen aikaan jolloin puolustusvoimat määrittelivät homoseksualismin vammaksi.

Vapautuksen (C-luokka / vapautus rauhan aikana) voi kuitenkin saada mikäli yksilö kokee oman homoseksuaalisuutensa ongelmaksi palveluksen suorittamiselle.
      ICD-10 diagnoosiluokituksessa ongelma tunnetaan nimikkeellä:
      F66.11 Itseä häiritsevä sukupuolinen suuntautuminen homoseksuaalinen

Nuorisopsykologin lausunto riittänee, mutta sitä voidaan tarvittaessa täydentää psykiatrin lausunnolla.

• Homous ei VIRALLISESTI ole syy vapautukseen...

Itsekin homona sain eka A-paperit ja jopa matkaliput Säkylään... Mutta sitten päätin että homma ei ole 70.000€ arvoinen joten aika yksityiselle psykiatrille. Tunti satuilua, lausunto kotiin parin päivän päästä, lausunto postitse armeijaan ja vapautuspäätös viikossa postiini

• asdfgcxv

Mitä "satuilit"?

• asdfgcxv kirjoitti:

Mitä "satuilit"?

Pääasiassa:

- Ahdistusta, en voi sitetää väkijoukkoja (silloin oli kävelykadulla jotkut markkina joten krroin miten ahdisti tulla)

- Tuntuu kokoajan että muut "kyttää" mua (toki silloin oli tukka värjätty "hieman" omituisen väriseksi joten se saattoi olla tottakai)

- Samasta syystä en ole ikinä voinut syödä koulussa (Totta, mutta syyeiole ahdistus, vaan tosi harvinainen sairaus (joka ei ehkä kuitenkaan riittäisi vapautuksen perusteeksi))

- Miten esim. isä on katkaissut välini minuun koska olen erilainen (Juuri edellisiltana käytiin sen kaa kaljalla)

- Miten olen koittanut vaihtaa nimeänikin saadakseen uuden alun (totta, se on vaihdettu, mutta tyhmän vedonlyönnin tuloksena)

- Miten en uskalla esiintyä muiden edessä (toki mikki ja/tai kitara kädessä oleminen yleisön edessä ihan ok kun teen keikkaa)

- Miten ei juurikaan ole kavereita (Tässä on totuuden siemen, kunnon kavereita ei ole, mutta niitä joiden kanssa voi ryypätä ja/tai nussia löytyy monta niin pojista kuin tytöistä)

Jos haluat lisätietoja, niin voin vaikka skannata tuon psykiatrin lausunnon tänne?

• se_edellinen

Joo ei tarvitse ruveta nettiin laittamaan psykiatrin lausuntoja. Kiitos kuitenkin todella paljon tiedoista. Pitänee tässä ruveta pikkuhiljaa suunnittelemaan jotain kivaa sepitettävää ennenkuin on kutsunnat, tai jotain.

• Asiaakuopasta

Jos menet kertomaan vaikka komppanian lääkärille, että olet homo ja tunnet olosi tuskaiseksi armeijassa. Et pysty hillitsemään itseäsi. Vapautus tulee varmasti.

En ole homo, mutta tiedän homon joka käytti tuota taktiikka.

• Et ole ilmeisesti myöskään mies koska sulla ei ole mitään hajua miten homma etenee kutsunnoissa yms....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6524
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6003
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2770
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2604
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2278
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1986
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1829
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1757
    Aihe