Mulle tehtiin metakoliini-testi. Lähettävä lääkäri oli painokkaasti sitä mieltä, että mulla on keuhkoahtauma johtuen tupakoinnista.
Tutkimuksessa tosin todettiinkin vaikea astma. Tipahdin jo ensimmäisestä. Avaavaa hoitaja antoi maximiannostuksen, eikä kohtaus meinannut siltikään laueta.
Lääkityksen päivittäminen oli sitten samaisen lähdettäneen lääkärin vastaanotolla. Pikkasen oli nolona, mut joutuipa toteamaan, että joskus potilaskin tulkitsee oireensa oikein.
Testi siis aiheuttaa astmakohtauksen vain astmaatikolle. Esim. keuhkoahtaumaa sairastaville testi ei aiheuta astmakohtausta.
Metakoliini-testi
Naana62
1
3421
Vastaukset
- mullakin
Hyvä että selvisi.Itse en suostunut ko terstiin mutta spirometria ja pef-puhallukset osoittivat astman. Kävin myös tietokonekuvassa ja siellä näkyi asmaatikon keuhkot eli useita ilmapitoisia saarekkeita kun keuhkot ei tuuletu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305870- 345373
- 293054
- 342454
- 412143
- 372118
- 152098
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391666