Haluaisin vinkkejä sopivan kuoron löytämiseksi. Olen opiskellut yksinlaulua harrastuksena näin aikuisiällä (olen yli kolmekymmentä) joitakin vuosia, ääniala mezzosopraano eli kakkossopraano olisi ihanteellinen. Olen ollut vaihtelevasti kuoroissa, hienoin kokemus oli ulkomailla opiskellessani jossa tehtiin Händelin Messias-oratorio. Haluaisin päästä tekemään jotain yhtä mahtavaa teosta, Carmina buranaa, Requiemia tai vaikka tuota edellä mainittua taas. Olen vain huomannut että sopivan tasoisen kuoron llöytäminen on vaikeaa. Olen liian amatööri kovin kovatasoiseen joukkoon (olen pyrkinyt tuloksetta esim. Savonlinnan oopperakuoroon) mutta työväenopiston tyyppiset kuorot taas ovat vähän turhauttavia, kun tuntuu että opettaja saa sanoa samasta asiasta sata kertaa. En halua mitään täysipäiväistä omistautumista, on työ ja muutakin elämässä, sellainen max pari kertaa viikossa plus esiintymiset olisi kiva. Ja haluaisin sekakuoroon, jossa on suunnilleen samanikäistä porukkaa, ei siis mikään nuorisokuoro... löytyisikö näillä hakuehdoilla sellaista johon kannattaisi pyrkiä ja olisi mahdollista päästä?
sopivaa kuoroa etsimässä
4
626
Vastaukset
- Minä
Helpottaisi hiukan, jos tietäisi mistä suunnalta kuoroa etsiskelet. Vai pitääkö kenties itsestään selvästi ymmärtää, että pääkaupunkiseudulta.....
- villemo
Olen pahoillani, syyllistyin itsekin usein parjaamaani Helsinki-keskeisyyteen. Välillä unohtuu että tää on tällainen globaali foorumi ja sitä tuijottaa vaan oman navan ympärille. Joo, siis pääkaupunkiseudusta on kyse, asun Helsingissä, joten helpottaisi jos kuoro harjoittelisi jossain lähellä. Kesä- ym. proggiksia voi toki tehdä muuallakin, esim. Etelä-Hämeen suunnalla jossa ajoittain myös oleskelen.
- Nimetön
villemo kirjoitti:
Olen pahoillani, syyllistyin itsekin usein parjaamaani Helsinki-keskeisyyteen. Välillä unohtuu että tää on tällainen globaali foorumi ja sitä tuijottaa vaan oman navan ympärille. Joo, siis pääkaupunkiseudusta on kyse, asun Helsingissä, joten helpottaisi jos kuoro harjoittelisi jossain lähellä. Kesä- ym. proggiksia voi toki tehdä muuallakin, esim. Etelä-Hämeen suunnalla jossa ajoittain myös oleskelen.
Hyvinkään Oratorio kuoro vois olla sopiva kuoro sulle
Helsingissä toimii useitakin kunnianhimoisia kuoroja ja hakusessasi olisi ilmeisesti sekasellainen. Laadukkaita mahdollisuuksia löytyy kyllä: Grex Musicus, Kampin Laulu, Suomen Laulu ja HYMS-Kamarikuoro tulevat etsimättä mieleen. Ja tietysti omaansakin pitää mainostaa; Kilven Kuorossa kuin myös saman johtajan alaisessa Helsingin Laulussa on aina tilaa hyville laulajille.
Ensi kesänä KK:n ja HL:n on määrä tempaista yhteinen keikka Karjalan kannaksella Terijoen musiikkijuhlien rekonstruktion merkeissä.
http://www.sulasol.fi/helsinginpiiri/Jasenisto/jasenisto.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356644Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne653830Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1263116- 1562312
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171843Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701567- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291431Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371359Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111051