Volvo-penta 5.7 v8- moottori vetelee viimeisiään.
Toimisiko 7.8-metrinen vene 4.3 225hp uudella moottorilla vetolaitteineen vaihdettuna?
http://www.boattest.com/engine-review/Volvo-Penta/220016_4-3GXi-(225-hp)
Eikö 4.3 ole kevyempi?
Vanhan jenkkikasin korvaaminen tuliterällä 4.3 v6
12
404
Vastaukset
- Kokkeilee
miksei toimisi? Kokeilukaan ei maksa kuin vajaa 20.000 €....
- NäinSeMenee
n. 75 kg kevyeempi.
Vääntö vaan on aivan eri maailmasta tuossa V8;ssa.
Itse vaihdoin takaisin isolohkon juuri väännön vuoksi, pikkulohko V8;ssa ei ollut vaan riittävän oloisesti vääntöä, ja sama taitaa olla tuon V6 ja V8; ero sinullakin. - donethat
Jos ajatellaan että edellinen 5.7 kone oli vaikka 225 hevosvoimainen, ja nyt vaihdettaisiin modernimpi "samantehoinen" moottori, tosin pienempi.... kuten edellinen kirjoittaja totesi väännön olevan V8 koneessa eri maailmasta, tämä maailma on vain kirjoittajan mielikuvitus maailma.
- VoiVoiSenttäs
Sulla ei taida asiasta sitten suuremmin kokemusta olla ;D
Muuten ei tuollaista kai kirjoittelisikaan. - puna_niska
Samalla huipputeholla se vene voi kulkea vaikka 40 CID moottorilla ihan yhtä hyvin. Ensin mitoitetaan potkuri siten, että normaalikuormalla huippunopeus saavutetaan huipputehon kierrosluvulla. Sen jälkeen lasketaan liukuunnousukynnyksen kierrosluku ja lasketaan uppouma/puoliplaanarikaavoilla, riittääkö tällä kierrosluvulla saatava teho ylittämään liukukynnyksen maksimikuormalla. Jos riittää niin ei tarvita mitään ylimääräistä vääntöä. Sillä ei yksinkertaisesti tee yhtään yhtikäs laisinkaan mitään, koska se potkuri ei ota yhtään enempää tehoa vastaan sillä kierrosluvulla. Vääntävämpi kone tarvitaan vain ja ainoastaan, jos siitä huippunopeudesta joudutaan liukukynnyksen ylittämiseksi potkurivalinnalla tinkimään.
- Jaatsi
Mikä vetolaite sulla on vanhan moottorin perässä? Eikö siihen voisi ostaa uutta GM:n 5,7l V8:a tai 4,3l V6:ta? V8:n hintaa en tiedä, mutta tuommoinen V6 kaasaria vaille valmiina ja GM:n vortech-kansilla maksaa alle 4000 euroa. Ja ihan marine-käyttöön tehdyistä moottoreista puhutaan. V8 ei paljoa kalliimpi voi olla. Tulee paljon hintaa Volvo Pentan leimoille (sekä vetolaitteelle, jos sellaista ei tartte). Paljonko on V6 ja V8 pakettien hintaero Volvolta? Entä vanhan V8:n koneistaminen uudestaan ja moderniksi? Jos lohko on kunnossa niin osia kyllä löytyy.
Kunhan vaan tuon vaihtoehtoja esille. Mulla on vanhempi 4,3l V6 Volvon duopropilla, mutta pienemmässä paatissa. Ei vertailupohjaa V8:iin.- Fgghthhhg
Mistäköhän noita v6:sia saa tuohon hintaan. Itselläkin on vanhan volvon suoran nelosen korvaaminen mielessä, ja mielellään vähän tehokkaammalla. Käyköhän niihin 280 vetolaite?
- Fgghthhhg
Fgghthhhg kirjoitti:
Mistäköhän noita v6:sia saa tuohon hintaan. Itselläkin on vanhan volvon suoran nelosen korvaaminen mielessä, ja mielellään vähän tehokkaammalla. Käyköhän niihin 280 vetolaite?
Itse itselleni vastaten: ei taida tulla ihan halvaksi, kun ei ole noita lämmönvaihtimia eikä muita vehkeitä. Projektin osat maksaisivat jotain 7000 euroa. Vetolaitteenkin välityssuhde on eri 4-sylinterisessä ja 6-sylinterisessä.
- halpojaovatkyllä
Taidat kirjoitella Usan hinnoista. Muista myös rahti tulli alvi. Muista myös pyytää mukaan Trafin tarvitsemat paperit polttoaineen kulutuksesta, päästöistä yms. Kaikilla jenkkimyyjillä ei ole kyseistä paperia tarjolla.
- Jaatsi
Marinep****.fi GM 4,3L V6 long block hinnat 3082-3570€. Tänään katsoin hinnat. Firstmate on valmistaja GM:n jälkeen joten jotain marinointia noille on jo tehty. Papereista ja muista en tiedä, mutta suomalainen kauppa tuota näyttäisi myyvän.
- v-8ok
Jaatsi kirjoitti:
Marinep****.fi GM 4,3L V6 long block hinnat 3082-3570€. Tänään katsoin hinnat. Firstmate on valmistaja GM:n jälkeen joten jotain marinointia noille on jo tehty. Papereista ja muista en tiedä, mutta suomalainen kauppa tuota näyttäisi myyvän.
Peruskorjattuja lohkoja ovat. Toimitukseen ei sisälly jakopäänkoppaa, vesipumppua, imusarjaa,kaasutinta, venttiilikoppia, virranjakajaa, johtoja, tulppia, pakosarjoja.Marinointia on nokka-akseli. Kyseiset paperit on hommannut myyjäliike.
"Volvo-penta 5.7 v8- moottori vetelee viimeisiään".
Mistä tiedät tämän ? Vuotaako lohko ? Oletko mitannut puristuspaineet ?
Paljonko moottorilla on ikää ? Onko sytytys kohdallaan, venttilit ?
En panisi rahojani likoon ennen kuin tiedän vastauksen näihin
kysymyksiin.
"Käyköhän niihin 280 vetolaite"? Luulen että käy mutta joudut muuttamaan
välitysuhteita. Meillä on v-8, 5,0 l ja 280 vetolaite.
terv.clasu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394903Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6594088Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732281Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162047MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401848- 961686
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671431OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301198- 941134
- 871121