Käykö suomalainen opiskelijakortti ulkomailla?

uusiopiskelija

Hei!

Olen tässä miettimässä, otanko suomalaisen vai kansainvälisen ISIC-kortin. Olen kuullut monen sanoneen, ettei ulkomailla ole samalla tavalla tapana katsoa korttia tai sitä, onko se juuri se kansainvälinen, eli että suomalaisellakin opiskelijakortilla on saanut alennukset.

Onko teillä omakohtaista kokemusta? Matkustelen harvoin, mutta aloitan pian viiden vuoden opinnot, ja saatan käydäkin jossain, tai sitten en. Ilmeisesti alennuksia saa lähinnä vain julkisen liikenteen lipuista? En tahtoisi turhaan ostaa kalliimpaa korttia, mutta eihän se ole kuin 15e enemmän, joka maksaa itsensä takaisin, jos sitä tarvitsee.

6

3766

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hakkapeliitta79

Asia on niin että Sinun täytyy pitää opiskelijakortistasi parempaa huolta. Sanot sille, että "Nyt pysyt kotona, tai otan eron sinusta". Että silleen. Seuraava kysymys, kiitos!

• Jäänaskali

Hyvin sanottu, Hakkapeliitta79! Ulkomaanmatkat ovat sellainen alue, joka vaikuttaa opintojen prosessiin, jos hyvin suuniteltu vaihto-ohjelma tms. saattaa homma pysyä korttien (o_kort/ISIC) käytön kanssa suht hanskassa.

Te kaikki -79 ja sen jälk. syntyneet opiskelijat!Hoi! Pitäkää synnynmaan kamaralla varanne ja harkitkaa kannattako sittenkään toteuttaa nk. extempore-matkaa kauemmas opiskelumasta. Baltian maiden pääkaupungeista Tallinakin tarjoaa jo hienoja kulttuurielämyksiä.

• Entinenopiskelija

Kyllä sä kansainvälisen kortin tarvitset, jos haluat alennusta esim. museoista ulkomailla. Eräässä maassa meille ei annettu alennusta edes paikallisella opiskelijakortilla. Olisi tarvinnut olla kansainvälinen.

• Itse sain nuorempana alennuksia museoissa, laivoissa, rautateillä ja ties missä suomalaisella ajokortilla tai kirjastokortilla.

• rrrrrrrr

Itse sain nuorempana ulkomailla kavereideni kanssa kaiken mainitessani olevani opiskelija. Mitään kortteja ei tarvittu.

• alennukset_saa

Itsellä on opinnot jo loppusuoralla ja en ole missään vaiheessa tarvinnut kansainvälistä opiskelijakorttia. Matkustelen yleensä 2-3 kertaa vuodessa pääasiassa euroopassa ja en muista tapausta etteikö suomalaisella opiskelijakortilla olisi saanut alennuksia mitä kuuluukin. Voithan hankkia kansainvälisen kortin myöhemmin jos tulee tarvetta. Myös esimerkiksi Pariisissa kannattaa olla passi tai muu henkilökortti mukana. Alle 26-vuotiaat euroopan kansalaiset pääsevät ilmaiseksi mm. Louvreen olivat opiskelijoita tai ei. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6244
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5743
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3234
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2600
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1856
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1759
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe