Sivrin aloittaminen

Sivari-intti

Hei olen tällä hetkellä inttiä käyvä henkilö, 36 aamui alla nyt. Olen ajatellut siirtyvän siviilipalvelukseen ja mietin että kuinka nopeasti sinne Lapinjärvelle on mahdollista päästä, sillä en ole saanut suoraa vastausta oikein mistään.
Siviilipalvelus sivun mukaan tilaa olisi marraskuun erälle, mutta onko minun mahdollista päästä siihen, sillä minulle kerrottiin että odotus aika saattaa olla jopa vuosi.
Toisena kysymyksenä olisi se että minkälaisia töitä reippalle nuorelle olisi, jolla on yo ja lukio todistus alla?
Kiitän vastauksista.

9

81

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siwarrior

Tuskin pääset suoraan intistä Lapinjärvelle. Kyllä siinä sitä odotusaikaa voi olla. Sinut kuitenkin potkitaan intistä pois heti, kun olet täyttänyt muutamat kaavakkeet ja puhunut asiasta esimiesten kanssa. Tällöin sinun ei tarvitse huolehtia, että ehditkö olemaan intin loppuun ennen Lapinjärvelle pääsyä.

Koulutustaustalla harvoin on merkitystä. Riippuu myös vähän siitä, että mitä haluaisit itse tehdä. Kaikissa voittoa tavoittelemattomissa yhdistyksissä ja kunnan/valtion palveluissa on mahdollista suorittaa sivari.

• Intti-sivari

Osasaatko sanoa arviolta yhtään, että kuinka kauan joutuisin odottamaan Lapinjärvelle pääsyä?

• Siwarrior

Se on niin tapauskohtaista, että en osaa yhtään sanoa. Aina voit toivetta esittää, mutta ottavat sisään heti sellaiseen erään, johon mahdut. Sen enempää en valitettavasti osaa sanoa.

• fdsgs

Samana päivänä pääset pois intistä, kun kerrot asiasi.
      Lykkäystä voi anoa hyvästä syystä, mutta aloitusajankohtaa ei voi itse päättää.

Se on ihan itsestä kiinni minne menee töihin, mutta kannattaa alkaa kyselemään työpaikkaa heti, kun saat tiedon aloitusajankohdasta. Parhaat/järkevät paikat menee nopeasti. Mielenterveyden kannalta en suosittele jäämään Lapinjärven legioonaan.

Joissain paikoissa tehdään turvallisuusselvitys, joten mahdolliset aikaisemmat rötökset voi estää työn saannin.

• TosiMiesV.2.0

Et taida jaksaa olla sivarissakaan. Nykyajan vätys taidat olla? Ei sinusta töihin ole nyt eikä tulevaisuudessa. Ala totaalivätykseksi.

• Siwarrior

Järjenköyhyys on jälleen huipussaan.

• ktviesti

Nouse ja ota vuoteesi. Suorita lainmukainen velvollisuutesi jos haluat että naisystäväsi kutsuu sinua mieheksi.

• ktviesti

En halua haukkua sivareita, vaan totaalikieltäytyjä. He ovat yhteiskuntamme syöpä.

• ktviesti

Toinen kysymys. Mun broidi nuoruudessaan ylenkatsoi ammatillista koulutusta. Nyt yo-todistuksen kanssa on kuntouttavassa työtoiminnassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6984
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6404
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3494
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2980
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2714
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2408
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2066
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1937
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1797
    Aihe