Miten jaksaa paremmin

kunpajokuvälittäisi

Tällä hetkellä elämässä menee huonosti...tälläkin hetkellä itkettää, kun on niin paha mieli. :´(

Perheeseemme kuuluu minun lisäksi aviomieheni, lapsi ja lemmikkejä. Avioliittomme on alkanut rakoilemaan pahasti. Tuntuu, että minulla ei ole enää hyvä olla mieheni kanssa, mutta harmittaa ajatus siitä, jos ero tulisi...niin näkisin lastani paljon harvemmin. En tiedä osaanko parantaa enää tätä parisuhdettakaan. Olemme olleet melkein 10-vuotta yhdessä, mutta viime aikoina tämä on alkanut tuntua todella raskaalta.

Lisäksi joudun syömään joka päivä masennuslääkettä pienellä annoksella. Olen tällä hetkellä työttömänä, mutta saattaa olla että joudun työvoimatoimiston ns. "pakkotyö"-paikkaan (sellaiseen johon en oikein haluaisi mennä), jos en löydä työ tai- opiskelupaikkaa pian. Huonon taloudellisen tilanteen takia toki haluaisin työ-tai opiskelupaikan, mutta olisi kiva jos voisin itse valita paikan, eikä karenssi uhkaisi jos en ottaisi tiettyä paikkaa. Mutta pitää katsoa miten tuo asia järjestyy.

Alkaa olla jotenkin voimat ihan vähissä...menneisyydessä on ollut aika paljon ongelmia, mutta nyt..nyt pitäisi jaksaa mennä eteenpäin. Tämä kaikki vaan on niin vaikeaa. :(

1

168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei!

Kuulostaa, että olet umpikujassa, jossa kaikki vaihtoehdot näyttävät synkeiltä.
      Tällöin yleensä parhaiten auttaa se, että tuulettaa ajatuksiaan jonkun hyväksyvän ihmisen seurassa.
      Minkälaista apua olet saanut mielenterveysasioissa, kun lääke on määrätty? Onko sinulle annettu myös keskusteluapua? Jos ei, voitko hakea sitä lääkärin kautta? Lääkäri voisi myös tsekata lääkeannoksesi riittävyyyden tai mahdollisesti vaihtaa valmistetta.

Myös seurakunnan diakoniatyöntekijän kanssa voi varata keskusteluajan elämänsä kysymyksien pohdiskelua varten. Kuitenkin, jos parisuhteessakin on pulmia, on paras paikka perheterapia, joko yksityisesti tai seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksissa. Viimeksimainittu on ilmaista, mutta jonot voivat joillain paikkakunnilla olla aika pitkiä- kannattaa silti ilman muuta mennä, jos tahtotilaa parisuhteen parantamiseen on.

Elämään kuuluu myös hankalat asiat, mutta jatkuvaa tuskaa ei elämän kuulu eikä sen pidä olla. Apua kannattaa hakea, jos tuntuu, että asiat ovat liian painavia kantaa.
      Voimia ja uusien mahdollisuuksien löytymistä elämääsi!

Merja, diakoni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6624
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      6063
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3344
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2810
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2624
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2308
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2006
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1863
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1767
    Aihe