C5:n akun irroitus - niksejä kaivataan

C5V6

Kaipaan neuvoa; olen jättämässä C5:sta automaattia seisomaan ja suositus on akun napojen irroitus. Irroitin navat, nyt en saa muita kuin kuskin oven lukkoon. Kokeilin sitten niin, että navat takaisin, avasin konepellin, lukitsin ovet keskuslukituksella, irroitin navat - hirmuinen meteli - varashälytin oikein innostui. Luulisi sen olevan hiljaa, kun virrat on poikki mutta ei. Lisäksi ajonestojärjestelmä menee päälle eikä sekään meinaa lähteä pois päältä. Mikä neuvoksi? Mikä on oikea järjestys tällaisessa tapauksessa - onko kokemuksia?

15

7654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.8 16v

      Oliskohan kuitenkin viisaanpaa laittaa automaattinen akkulaturi (siis sellainen jossa "ylläpitolataus" toiminto). Pysyis akku latingissa ja Citruuna "järjissään".
      Pitkä seisotus ilman akkuvirtaa saattaa tyhjentää Compuutterin muistia, varsinkin ns oppivia systeemejä (esim tomaattin ohjaus).

    • Korjaaja

      Nyt meni homma **tuiks. Oikea tapa irroittaa akku väylätekniikka-autosta: Kaikki ovet ja ikkunat kiinni. Radio pois päältä. Konepelti auki. Odota vähintään minuutti, tai niin kauan että mittaristosta sammuu kilometrilukema vielä vähän aikaa. Auto nukahtaa. Akun kenkä irti ovia avaamatta.

      Herättäminen: akun kenkä kiinni, odota vähintään minuutti. Sitten kokeile startata.

      Toimiiko keskuslukitus enää kauko-ohjaimella? Jos ei niin sitä voi yrittää opettaa laittamalla avain lukkoon väliasentoon(radio) ja painamalla 10sek lukitusta. Avain pois, odottaa että auto nukahtaa ja sitten kokeilee painaa lukitusta.

      Jos auto ei ala toimimaan se on vietävä veholle ja mukaan kaikki avaimet sekä avaimien koodikortti.

      • il Diavolo

        Life is not easy, everytime.
        Load or unload, that is the question ?


      • tmex

        minulla on "älykkäs" laturi, tuli itseasiassa defan lämmitysjärjestelmän mukana.auton voi jättää pakkasilla pihalle huoletta lämmitysjohdonpäähän seisomaan. Onkohan niin että v6:n oma häly järjestelmä on varustettu omalla akulla ja aiheuttaa lisä kivaa kun ruuvaillaan akusta johtoja irti?


    • C5ongelma

      Täällä kaivattas apua citikka c5 2005, eli oli akun vaihto operaatio ja ilmeisesti jotain mennyt pieleen.. uuden akun kun kytkee ja laittaa akunkengän paikolleen, syttyy kaikki ajovalot vilkuista lähtien, moottorista kuuluu hurina, sisävalot myös syttyy, mittaristossa tai missään ei ole elonmerkkejä ja startti pyörii jos yrittää startata muttei lyö päälle että moottori pyörisi?? Oisko kellään ideaa mikä tuohon iski? Ajonesto tai joku muu päällä? Yritetty vikakoodeja lukea muttei tämä paikallinen saanut mitään tietoja.. soittanut olen moneen paikkaan, mutta kädet nostavat pystyyn ja lähin merkkihuolto 100km päässä josta myöskään ei muuta sanoneet kuin ajonestosta? Onko jollain ollut samanlaisia oireita ja mikä neuvoksi?

      • 6o7

        Onko siinä erillinen taka-akku, kuten isommissa Peugeoteissa tapasi olla..?


    • Laitoit_sää

      Piuhat väärinpäin?

    • Anonyymi

      BSI pitää ensin nukuttaa ja sitten herättää, muuten BSI sekoaa ja auto ei enään toimi.

      • Anonyymi

        Kiitos paljon, nyt ole todella valaistunut kun vuoden 2004 jälkeen olet vaeltanut epätietoisuudessa ja vuonna 2017 sain vain hieman valoa asiaan.


      • Anonyymi

        Ei se sekoaminen ihan tuommoisia tee pelkkää legendaa


    • Anonyymi

      Ihan toimiva ja järkevä ohjeakun vaihtoon on, vie autosi akkuliikkeen pihaan tai merkkiliikkeeseen ja osta uusia akku vaihtotöineen ja vältyt kaikilta ongelmista, eikä se työ maksa juurikaan mitään, varsinkaan akkuliikkeesä.

      • Anonyymi

        Ei ne siellä mitään ymmärrä noista BSi "nukuttamisista"


    • Anonyymi

      Tietää ne. Sitikan akun vaihtoaika on 45 min, johtuen Bsi:n nukuttamisesta ja sen herätyksestä.

      Can väylään ei saa jäädä yhtään voltteja, muutoin bsi yksikkö sekoaa.

      Vain sitikassa on tuo vikaherkkä bsi älylaatikko.

    • Anonyymi

      Bsi yksikön nukutus, sitten herätys. Bsi yksikkö voi jäädä kooma tilaan.

    • Anonyymi

      Kooma tilassa bsi yksikkö menettää osan tiedoistaan jolloin ajonesto menee päälle.

      Pyyhkijät ei toimi. Valot menevät päälle.

      Eikä sammu katkaisijasta.

      Voi mennä myös pysyvään virransäästö tilaan, jolloin ei käynnisty.

      Tämän tilan voi joskus ohittaa iskemällä virrat suoraan starttimoottoriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6864
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6324
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3474
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2950
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2684
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2368
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2188
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2056
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1917
    10. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1787
    Aihe