Koetin etsiä netistä tietoa yöksi laitettavista silmävoiteista. Viscotears ei riitä, herään aamuyöllä kipeän kuiviin silmiin, ja tokkuraisena en saa tippoja silmiin. Kun saan laitettua tipat, olen liian virkeä, eli homma sotkee yöuneni. Eikö voidemaisia valmisteita ole kuin pari erilaista? Jokin A-vitamiinia sisältävä, mutta siinä on lanoliinia, en halua käyttää sitä. Ja sitten oli jokin muukin rasvainen silmävoide. Yleensähän kaikissa on rinnakkaisvalmisteita jne, nyt en onnistunut niitä löytämään. Olisi kiva lukea valmisteista ennen mahdollisen reseptin pyytämistä.
Kostuttavat silmävoiteet yöksi?
6
1813
Vastaukset
- Silmävoidetta_yöksi
Kävin kysymässä apteekista, ja rasvaisia (saa reseptittä) voiteita/tippoja olivat Oftan-A-Pant, Vita-Pos sekä Lacri-Lube. Katsoin, että kaikki sisältävät lanoliinia. Farmaseutti suositteli myös Systane-Balancea. Sekin näytti sisältävän öljyjä, mutta on tippamaista ja ennenkaikkea säilyy 6 kk. Eli ajattelin kokeilla sitä. Olkoon voiteet kuinka hyviä tahansa, mutta lanoliinia en silmiini laita.
- Annnna
Ihan mielenkiinnosta, miksi sitä lanoliinia ei kannata laittaa silmiin?:)
- systane_gel
Hei! Minä olen altistunu homeelle minulla hankala kuivat silmät systane gel toi helpotuksen. Ei ole kela-korvattava mut on hintansa väärtti.
- kuivatsilmät
Minulla myös ongelma ja paheneva ongelma silmien kuivuudesta ja valoherkkyydestä. Olen kokeillut monenmonta tuotetta. Tuntuu, ettei mistään ole apua. Käyn lääkärissä ens viikolla ja toivon, että saan toimivaa lääkettä.
- Myrkytön
Nuo ovat myrkyllisiä kemikaaleja. Ihmettelen miten uskallatte käyttää.
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta kerron kuitenkin, että lanoliini on lampaanvillanrasvasta saatua ja monelle tulee siitä yliherkkyysoireita, jopa allergiaa.
Ilman lanoliinia löytyy Bevita Eye A -silmävoide.
Yritin käyttää ensin silmävoidetta nimeltä VitaPos, jonka nimi on muuttunut nimeksi Hylo Night silmävoide. Se ärsytti kovasti silmiäni, koska se sisältää lanoliinia, mutta onneksi löytyi tuo Bevita Eye A -silmävoide.
Se sopii parhaiten yökäyttöön, vaikka voi sitä päivälläkin käyttää. Kannattaa laittaa tosi vähän ensin, esim. ihan 1-2 mm. Voi olla, että se hyvinkin riittää eikä ole niin sotkuista kuin isomman määrän käyttäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337144- 396625
- 293614
- 453130
- 342784
- 162572
- 372198
- 162116
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481977- 341870