Joka ainoa aamu hoidettavani tekee lähtöä töihin vaikka on ollut eläkkeellä jo 20 vuotta. Sain neuvoksi vain yrittää vaihtaa puheenaihetta, mutta kun lähtöaikeet ovat noin toistuvia,aikomuskin istuu lujassa. Muistisairas toistaa aikomuksensa seuraavana hetkenä.Pankkikortti on minun taskussani ja bussilippu samoin. Uskon, että hortoilemaan lähtö olisi samalla lähtö kuolemaan, jos hän onnistuisi. Kysymykseni koskee vastuuta tällaisessa tapauksessa. Eikös se merkitse heitteillejättösyytettä?
Vastuu karkaamisesta
3
93
Vastaukset
- onserankkaa
Taitaa olla nuorehko potilas?
- exomaishoitaja
Jos karkaa niin ei sinua kukaan voi syyttää. Uskon että teet parhaasi, ihminen sinäkin olet ei aina pysty olemaan valppaana.
Vikkeläjalkainen dementikko on melkein vaikeampi hoidettava kuin vuodepotilas, hän sentään pysyy paikoillaan. - Etolevahtikoira
Mun läheinen joka sairastaa Alzheimeria oli yhdessä vaiheessa sellanen ett öisin oli lähdössä omaan kotiin. Ei millään uskonut ett on omassa kodissaan. Mun piti istua ja valvoa monet yöt hänen sängyn vieressä ettei lähde mihinkään. Oli aika raskasta aikaa, myös päivisin piti huolehtia hänestä. Joskus saattoi mennä naapureiden pihallekin, kun silmä vältti. Onneks naapurit ymmärsi ett kyse oli sairaasta ihmisestä, joka ei tiennyt mitä teki. Onneks myöhemmin eräs lääkäri oli sen verran fiksu, ett määräsi rauhoittavia, joka vähensi harhaisuutta ja yötkin rauhoittui, minäkin sain jopa nukkua useamman tunnin yöunet. Ei tarvinnut enää valvoa ja vahtia ettei vaan lähde yöllä minnekään.
Ei kukaan omainen pysty muistisairasta koko ajan vahtimaan ja eikä kukaan voi syyllistää sua siitä, jos hän sattuu lähtemään omille teilleen, silloin kun esim.sä nukut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1715488Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442633- 1562222
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621317Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321223Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne231182Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106982