Hei, Osaisiko joku arvella miksi 100a datsunini vuodelta -77 kuumenee moottorista kun ajetaan moottoritie nopeuksilla jonkin aikaa. Hyttiin tulee sitä kylmempää ilmaa mitä kummempi moottori on. Etu flekti toimii mutta epäilen lämmityslaitteen kennoa..
Datsun 100a: moottori kuumenee, mutta ohjaamo ei
7
396
Vastaukset
Hieno juttu että sinulla on vielä datsun 100a liikenteessä. Historiaa. Tutki nyt ensin lämmityslaitteen kennolle menevässä letkussa/putkistossa olevan venttiilin toiminta. Säätömekanismi tai -venttiili pois pelistä? Lämmityslaitteen kennolle menee yksi putki kuuman nesteen sisäänmeno ja toinen paluu moottoriin. Jos lämmönsäätimen ollessa asennossa kuuma eikä toinen (paluu) putki ole kuuma/lämmin niin silloinhan ei ole kiertoa eli hana on kiinni tai vain osittain raollaan. Kennokin voi olla tukkeutunut.
- joskusnoin
myös termari jumissa tai vesipumppu rikki. mahdollisia aiheuttajia :)
- gergreg
Neste ei kierrä jostain syystä ja siksi moottorin lämmöt nousee ja kabiinissa on kylmä. Syyt kuten edellä, myös vuotava kannentiiviste tms.
Jep. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tosin 100a lämmityslaitteen kenno on jo alunperinkin lapsellisen kokoinen tänne pohjolan olosuhteisiin. Otetaanpa myös huumorilla asiat. Ei autoharrastus aina ole niin vakavaa (paitsi silloin kun jotain leviää ja rahaa menee). Päätähuimaavilla moottoritie nopeuksilla riivattuna 100a kuljettaja tuottaa itse omaa kehonsisäistä lämpöä 100a.n mahtavien huippunopeus ajo ominaisuuksiensa ansiosta ja sopivan monta lämmintä vaatekertaa lisänä päälle ja menoksi. Hyvin tarkenee. Vanha vitsi kun 2cv citikkakuskilta kysyttiin huoltoasemalla "eikös tuollainen rättäri ole kylmä tällaisella pakkasella?" Kuski tyynen rauhallisesti totesi "noo ei kabiinissa ole sen kylmempi kuin ulkonakaan".
- Paljon-kurvaillut
henry-x kirjoitti:
Jep. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tosin 100a lämmityslaitteen kenno on jo alunperinkin lapsellisen kokoinen tänne pohjolan olosuhteisiin. Otetaanpa myös huumorilla asiat. Ei autoharrastus aina ole niin vakavaa (paitsi silloin kun jotain leviää ja rahaa menee). Päätähuimaavilla moottoritie nopeuksilla riivattuna 100a kuljettaja tuottaa itse omaa kehonsisäistä lämpöä 100a.n mahtavien huippunopeus ajo ominaisuuksiensa ansiosta ja sopivan monta lämmintä vaatekertaa lisänä päälle ja menoksi. Hyvin tarkenee. Vanha vitsi kun 2cv citikkakuskilta kysyttiin huoltoasemalla "eikös tuollainen rättäri ole kylmä tällaisella pakkasella?" Kuski tyynen rauhallisesti totesi "noo ei kabiinissa ole sen kylmempi kuin ulkonakaan".
Sata amppeerisen lämmitys on hemmetin tehokas talvella, hyvin muistissa.
- 78787
Onko jäähdytysvettä oikea määrä?
- kavwrillaoli
Vieläkö niitä on jäljellä. Kaverilla oli 20 vuotta sitten sata-amperinen kesäautona ja silloinkin sitä pidettiin ikivanhana. Moni tuli juttelemaan silloin muistojaan. Sen yksilön matka päättyi johonkin moottoriin liittyvään pahaan vaurioon. Menikö kansi vai venttiilit ei voi muistaa mutta korjaaminen olisi maksanut moninkertaisesti auton arvon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336284- 345763
- 293244
- 452630
- 342564
- 152228
- 372148
- 161886
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401779En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727