Mitä teen jos koiramme lopetetaan?

Koirarakasss

Olen nuori alakoululainen tyttö jolla on ihana estrelanvuoristokoira(en ole varma kirjoitetaanko se noin ja sitäpaitsi se ei ole minun vaan mun äidin). Se on 11 ja täyttää kohta12. Mutta se viedään huomenna klinikalle tarkistukseen, ja äiti sanoi että se ehkä lopetetaan. No, se oli tietenkin EHKÄ eli minun ei niin huolissani tarvitsisi olla mutta kun tänään äiti sanoi että äiti itse on melko varma että se lopetetaan! Rakastan koiraamme yli kaiken ja se on ollut meillä minun koko ikäni! Ja se kerran oli mun ja käärmeen välissä kun olin pienempi... niin elikkäs kysymys kuuuluu että mitä teen jos se lopetetaan? Miten kestän sen? Anteeksi viestin pituus...

6

73

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liibalaaba123123

Nyt on hyvä hetki oppia siihen, että elämä ei ole ikuista.
      Se mitä voit tehdä on muistella sitä teidän koiraa, ottaa siitä mahdollisimman paljon kivoja kuvia, olla sen kanssa mahdollisimman paljon (kuitenkin aina reippaana, ettei koira ihmettele sun käytöstä) jne.
      Itke vapaasti, se auttaa. Pyydä äidiltä tukea asian suhteen :)

• kaikkiajallaaan

Nämähän ne elämän lainalaisuudet ovat, vanhat kuolevat mutta toisten elämä jatkuu. Lemmikin poismeno on aina vaikea asia. Kyllä sinä siitä yli pääset, vaikka pahalta tuntuisi pitkään. Koirasta jää sinulle kuitenkin hyvät muistot ja olet varmasti oppinut paljon koiran avulla (esim. vastuuta ja myötätuntoa) ja opit lisää kun koira lopetetaan - et ehkä heti sitä ymmärrä, mutta myöhemmin kyllä. Saa itkeä ja kannattaa kertoa tunteistasi muille, äitisi varmasti ymmärtää ja hänkin suree varmasti koiran kuolemaa, kun sen aika tulee.
      Kuulostaa siltä, että teillä on hieno koira, josta välität paljon. Se kertoo sinustakin paljon, että olet hyväsydäminen nuori.
      Nyt vain paljon rapsutuksia ja ota kaikki irti yhteisestä ajastanne. Muista kuitenkin ettei etukäteen pidä surra.

• neljäskoiramulla

Kyllä se noin kirjoitetaan, ihana iso, alkukantainen laumanvartija rotu.

Voi mitä sulle kirjottaisin, voi harmi, on kyllä kurja tilanne teillä nyt.
      Kannattaa ajatella niin, että koirathan ei yleensäkään elä kun noin kymmenen vuotta, olette saaneet pitää koiraa kuitenkin kauan luonanne.
      Pääasia, että sen ajan kun koira elää, koiraa hoidetaan hyvin, ja että se saa hyvän elämän.
      Joskus valitettavasti tulee se hetki, kun koiran elämä on tiensä päässä, ja se tulee ihan kaikille koirille.Ja aina kun se hetki lopulta tulee, tuntuu että se aina tulee, aivan liian aikaisin.
      Teillä on nyt kurja, ja surullinen aika siellä menossa.Ja epävarmuutta että miten koiran kanssa käy.Jaksamisia ja voimia teille sinne.

Olen itse myös jo lapsena, ja nyt aikuisenakin joutunut luopumaan lemmikeistä, niiden tullessa vanhoiksi ja sairaiksi.Se on raskasta, ja surullista.
      Ja omasta mielestäni surullisempia ovat ne ensimmäiset päivät.
      Itse olen ajatellut jälkeenpäin niitä ihania yhteisiä hetkiä, ja muistellut entisiä kissoja ja koiria sitten.Ja kun aikaa kuluu, ei se enää tunnu niin surulliselta.
      Kannattaa myös paljon touhuta kavereitten kanssa ihan normaaleja juttuja, harrastuksia jne, niin on muutakin tekemistä ja muuta mietittävää.

Minä olen ollut ilman koiraa ja kissaa välillä, ja sitten ottanut kuitenkin uuden koiran ja kissankin, kun en oikein ilmankaan pidempää osaa olla.Niin monet ihmiset tekee.
      Eihän se ikinä korvaa menetetyä koiraa/kissaa, eikä ole tarkoituskaan.
      Mutta ihmiset jotka tykkää koirista/kissoista, yleensä vaan niitä haluaa seurakseen ottaa.

• Koirarakasss

Voi, te olette ihania ihmisiä! Kiitos! Joo eli tänään se lopetettiin kun olin koulussa ja hetkeksi koko asian unohdinkin, mutta niin. Itsekin olen jo viime kuussakin ajatellut näin: kun Esko lopetetaan, olen onnellinen, että olen saanut olla osa sen elämää ja että se on ollut terveenä... mutta vielä onnellisempi olen jos se kuolee itse sillä sitten ei ole ollut erityisempää tarvetta lopettaa sitä. Ensin ajattelin että en voi elää ilman eskoa. Sitten luin yhden hevossarjiksen, jossa oli sellainen tilanne että hevonen kuoli ja uusi ostettiin. Sarjakuvan tyttö ajatteli tietenkin, että ei sitäjasitä hevosta voi korvata silläjasillä hevosella. Sitten hän oppi rakastamaan uutta hevostaan ja tajusi että voi rakastaa jotain toista yhtä paljon kuin entistäkin hevosta muttei välttämättä samalla tavalla. Tarinassa oli siis vähän niinkuin opetus. Siitä lähtien kun luin sen olen ajatellut itsekin niin. Olette kyllä niin ihania ihmisiä kun viitsitte vastata näihin keskusteluihin ja auttaa vaikeissa tilanteissa <3. Minusta sellaisilla ihmisillä ei pitäisi olla koiraa tai mitään eläintä jos kyseinen henkilö laittaa esimerkiksi tänne "koirani ryökii, oksentelee kellertävää vaahtoa ja on voimaton, mitä teen?" Koska ihminen olisi ehkä hiukan tietämätön silloin...
      Saattaa kestää pari päivää ennenkuin vastaus tulee, ja kyllä nyt kuka tahansa tajuaa soittaa tuolaisessa tilanteessa eläinlääkärille! Olen hokenut tätö varmaan satamiljoonaa kertaa, MUTTA OLETTE NIIIIIIIIIIINNN IHANIA IHMISIÄÄÄÄHH!!♥

• Koirarakasss

Anteeksi tuo edellinen viesti... oikeesti anteeks se oli vähän.. öö.. outo......

• ...no se oli aika ihana loppujen lopuksi, ystävyyttä, henkistä kasvua, iloa ja surua, oppimista, kaikki samassa. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      164
      4292
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2494
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2151
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1318
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1261
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1162
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1132
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      935
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      860
    Aihe