S cross vs Vitara ohjaus?

ross_kuski

Onko kenelläkään tietoa/kokemusta, että onko uuteen s crossiin tehty parannuksia huonoon ohjaukseen? Uusi softahan tuli ekoihin S Crosseihin, mutta eipä tuo paljoa paremmaksi muuttunut. Entä Vitara, onko ajettavuus minkälainen verrattuna S Crossiin? Itselläni on -13 mallinen S Cross ja kävin koeajamassa Vitaran kesällä ja tuntui vakaammalta ajettavalta S Crossiin verrattuna ja hiljaisemmaltakin?
Mieliisti kokemukseen perustuvia vastauksia ja annetaan toki palstan vaki häirikönkin laittaa pari aivopierua myös tähän keskusteluun:=)

8

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Back_To_The_Basics

Ymmärtääköhän kukaan nykyinsinööri mitään ohjausgeometriasta, siis ihan perusmekaniikasta? Minun on vaikea uskoa että mekaanisesti väärin suunnitellusta ohjauksesta saataisiin millään ohjelmistolla merkittävästi parempaa, ohjelmallisesti voidaan vaikuttaa ehkä tehostuksen määrään korkeintaan, siis kun autossa on sähköinen ohjaustehostin.

• ross_kuski

Juuri tuo tehostuksen määrä s crossin tapauksessa onkin se juttu. Softalla otetaan tehostusta pois, eli mitä kovempaa ajetaan, sen vähemmän tehostusta. S Crossin ohjaus ongelmat ovat mulla ainakin motari nopeuksissa ja monessa kalliimmassa autossa motari nopeuksilla ei ohjauksessa ole tehostetta nimeksikään tai jopa laisinkaan.
        Sellainen softa s crossiin, että 80km/h nopeudesta ylöspäin tehostetta pois ja 110 jälkeen kokonaan pois, niin avot.

• popol

Ajoin tänään tuolla uudella turbo Vitaralla ja siinä oli mielestäni jäykempi jousitus kuin S-crossissa. En tiedä mistä johtui, mutta ohjaus oli mielestäni ihan normaalin tuntuinen tässä Vitarassa eli paljon parempi kun S-crossissa.

• crossia

Missä maassa kävit tuota turboa koeajamassa, kun suomeen ei ole vielä ainakaan ainoatakaan Turbo Vitaraa tuotu?

• popol
        crossia kirjoitti:

Missä maassa kävit tuota turboa koeajamassa, kun suomeen ei ole vielä ainakaan ainoatakaan Turbo Vitaraa tuotu?

Joo, hyvä kommentti sulla. Oli muutama olut otettu tossa ehtoolla liikaa ja kirjoittelin hiukan omiani. Myös tuo hieman myöhempää laitettu ratti läppä on myös minun käsialaa. Anteeksi vaan typeryyteni:=(

• sdlkjfskljfslkjdjkds

Mulla jäi vituran ratti käteen, rupesi vituttamaan niin viskasin ratin metsään, kulkeehan se muutenkin kulumisuria pitkin tiellä, sitten jos tarvii poiketa kulumisurilta niin kääntä jakarilla rattiakselia.

• popol

Oulussa Erwolla ainakin on useampikin boosterjet vitara.
      Koeajoautona automaattiversio ja pihassa oli toinenkin boosterjet, mutta en kysynyt oliko manuaali vai automaatti.

• Hohhoijaa_

Mitä hemmetin buustereita tai jettejä, Kyse on Turbo Vitarasta!!! Koitetaan pysyä asiassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5377
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      556
      1947
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1120
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      973
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      823
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe