Minun appivanhempien käytös minua kohtaan alkaa olla jo pöyristyttävää.Että kehtaavat puolisoni 15v lapselle kun tämä oli käymässä joulunalla heillä niin mennä mollaamaan minua .Että kun olen työtön ja makaan vaan sohvalla ja etten kait vie puolisoni rahoja.??? Sitten vielä sanoivat että varmaan viemme joskus heidänkin talonsa.Tuntuu todella ahdistavalta tuollainen.
Joulunalla
2
161
Vastaukset
- kultareuna
Hienoa. Tämän jutun tulkinta riippuu ihan näkökulmasta.
Ajatella, että tuolla 15-vuotiaalla on niin hyvät välit isovanhempiinsa, että hänelle jutellaan tuollaista. Toisaalta tällä 15-vuotiaalla on omaan vanhempaansa niin hyvät välit, että hän kertoo isovanhempien jutut kotonaan. Olitko sinä läsnä silloin? Viesti on tullut suoraan perille tai sitten puolisosi kautta.
Entä jos isovanhemmat halusivat yksinkertaisesti kertoa omasta arvomaailmastaan tälle 15-vuotiaalle ja ohjata häntä hyvään elämään?
Isovanhemmat arvostavat sitä, että ihmisellä on ammatti ja hyvä työpaikka. Noh, useimmat työpaikanhakijat varmasti arvostavat omaa ammattitaitoaan ja etsivät työpaikkaa tuhansien muiden työttömien tavoin. Isovanhemmille vain on syntynyt kuva, ettet sinä laita tikkua ristiin asian takia, vaikka kenties olisit lähettänyt netissä monta hakemusta ja selannut mahdollisia avoimia työpaikkoja päivittäin.
Isovanhemmat arvostavat sitä, että jokainen tulee omillaan toimeen eivätkä hyväksy toisen rahojen kuppaamista. Ehkä se ei kuulu sinunkaan arvomaailmaasi, mutta isovanhemmat saavat olla huolissaan pojastaan ja tämän taloudesta, vaikka poika onkin jo keski-ikäinen ja kenties piankin joutuu huolehtimaan vanhempiensa raha-asioista.
Kun sinä tapaat appivanhempasi, niin kannattaa kysellä heiltä, mistä sitä työtä vielä voisi etsiä. Samalla voisit kysyä vaikka leivän leipomiseen ohjetta, kun sinä olet tällä hetkellä niin pienituloinen ja haluaisit enemmän osallistua talouden pyörittämiseen... - mekkk
Eihän sitä voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu kun suomen työtilanne on aika hankala. Sanoppa seuraavan kerran appivanhemille jos ovat eläkkeellä että mitäs sosiaalipummit kun eivät töitä tee vaan kulutavat eläkerahoja ja se siitä. Otappa luulot pois vanhuksilta niin helpottaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih264170- 2563684
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282094Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701726Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko161492Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81429Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä4071332Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501219Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens761053Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏301050