Meikkiä 13-vuotiaalla

13Riina14

Oon 13-vuotias. (Muutaman päivän päästä 14) ja olen miettinyt, sopiiko minun ikäiseni meikata. Tahtoisin laittaa meikkiä, mutta en oikein tiedä, mitä jos muut haukkuvat meikkiäni?
Ja äiti antoi luvan meikata kun pääsin seiskalle. En kuitenkaan ole meikannut, sillä olen hieman epävarma asiasta :/

7

202

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sefdr

Miksi tahdot meikata? Onko naamassasi jotain vikaa luonnollisena?

• 13Riina14

Ei mulla oikeastaan minkäänlaista syytä tähän ole, tunnen kyllä oloni silti aika rumaksi :/
        Neliskulmainen pää, mustat silmänaluset, rumia jälkiä naamassa ja pljon muuta.
        Meikillä en kyllä päänmuodolle mitään voi, mutta kyllähän meikkikk voisi auttaa (?)
        (Sori kirjotin tän puhelimella)

• todkannattaa
        13Riina14 kirjoitti:

Ei mulla oikeastaan minkäänlaista syytä tähän ole, tunnen kyllä oloni silti aika rumaksi :/
        Neliskulmainen pää, mustat silmänaluset, rumia jälkiä naamassa ja pljon muuta.
        Meikillä en kyllä päänmuodolle mitään voi, mutta kyllähän meikkikk voisi auttaa (?)
        (Sori kirjotin tän puhelimella)

Tottakai kannattaa meikata, senhän tarkotus on kaunistaa, ja mustat silmän aluset saa pois kun laittaa puuteria voidetta ja vielä vähän puuteria, rumat jäljet peittää voide ja kun kehystät vähän silmiä ja laitat ripsaria niin ei kukaan enää kato sun naaman muotoa.

• annisof

Oon muutaman vuoden vanhempi ja aloitin meikkaamisen 13-vuotiaana :) Eli meikkaa vaan jos siltä tuntuu, muiden mielipiteistä ei kannata välittää!

• 45677

Alota ensin pienellä esim ripsarilla.ja opettelet löytään oikeen sävyiset puuterit ja voiteet siinä bälillä mikäli niitäkin haluat alkaa käyttään :)

• Meikkauksenaloitus

Aloittele luonnollisen värisellä huulikiillolla ja ripsarilla. Silmien alusiin voit käyttää vaikkapa Lumenen silmien alusille tarkoitettua peitevoidetta. Opettele aluksi meikkaamaan vaikka oman kodin rauhassa, äitisikin varmasti auttaa sinua mielellään. Aloita ensin meikin käyttö maltillisesti, jotta vältyt pahimmilta ylilyönneiltä. Kysy myös rohkeasti kaupassa apua esim. puuterin oikean sävyn valintaan, myyjät ovat siellä juuri auttamista varten! Jos alat käyttää ripsaria niin osta myös ripsien taivutin, se tuo yleensä suuren eron! Tärkeimpänä muista puhdistaa meikkisi joka ilta! Osta esimerkiksi purkki Garnierin micellar wateria. Se on melko edullista ja riittoisaa ja sillä voi poistaa sekä kasvo-, että silmämeikin. Myös youtube on pullollaan erilaisia meikkivideoita, niin suomeksi kuin englanniksi! Niitä katsomalla voit opetella meikkaamisen alkeita.

• Isosisko92

Voithan sä alkaa käyttää esimerkiksi ripsiväriä ja huulikiiltoa. Jos on finnejä ni niihi peiteväriä.

Mitään paksua meikkivoide kerrosta en suosittele, sillä se vaan pilaa ihoa. Jos ihosi kiiltää, käy äitisi kanssa ostamassa sopiva puuteri tai maybelin matta mousse on kiva, voidemainen ja hyvin peittävä. Sillä on helppo harjoitella meikkaamista :)

Mutta ripsarilla, moussella ja huulikiillolla saa jo ihmeitä aikaa. Sit vaan harjoittelemaa rajausten tekoa yms. :) mutta varsinaisen meikkivoiteen unohday vielä. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6204
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5693
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3214
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2534
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2467
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2208
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1749
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    Aihe