Työmarkkinatuki

hoitaja77777

Vaikuttaako enää omaishoidontuki työmarkkinatukeen? Kun soitin KELAan niin virkailija sanoi että KELA katsoo "tapauskohtaisesti."

6

437

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemmusta

ei vaikuta jos ole työmarkkinoitten käytettävissä ja olet valmis ottamaan kokoaikaista työtä vastaan.

• marle5

kyllä se vaikuttaa

ota selvää ennennkuin tuki menee ja jos saa asumistukea niin tuki laskee sekä toimeentulotuki menee pois

• kaikkiviedään

Juu, kaikki viedään, ettei vain asiakkaalle TULE missään vaiheessa tunnetta, että työllä saati sitten tuillakaan, voisi rikastua .

• yxnimimerkki

se voi vaikuttaa -ei välttämättä, riippunee paikkakunnasta. Kela kun ei ole tasavertainen laitos missään. Itse saan.

• mitenonnistuu

Itsekin ehkä alan omaishoitajaksi, mutta miten se menee jos ei voi ottaa töitä vastaan? Tietääkseni pitää olla työtöntyönhakija että saa mitään työmarkkinatukea tai niin kuin itse olen ansiosidonnaisella ?

• Eitaidaonnistua

Jos et voi ottaa työtä vastaan, niin et saa työmarkkinatukea. Mieti tarkkaan oletko valmis omaishoitajaksi, pienin omaishoidontuki on n.380euroa ja siitäkin menee verot. Älä rupea ennenkuin ansiosidonnainen loppuu ettei tule ongelmia. Mun piti tehdä päätös ett olenko työkkärin kirjoilla ja samalla omaishoitaja, jos töihin olis päässyt ennenkuin läheisellä todettiin muistisairaus, niin en olis hoitajaksi ruvennut. Se on rankkaa muutenkin muistisairaan hoito, jos lisäks käy töissä. Kaikkea ei kotihoito tee ja ne käynnit on lyhyitä, olis työpäivän päätteeks joutunut siivoamaan sotkut, pesemään pyykit ja laittaa ruuat ja valvomaan yötkin muistisairaan käytöshäiriöiden takia jne. Koin paremmaksi ruveta omaishoitajaksi ihan oman jaksamisen kannalta, on tuota riittänyt stressiä ilman töissä käymisiäkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      170
      5425
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2615
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2212
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      160
      1297
    7. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1223
    9. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      22
      1048
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      982
    Aihe