Kivat kuviot ev.lut. uskonnon tilanteesta

KivatKuviot

5

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LukijanHuomioita

Ev.lut. kirkon tietoja vuodelta 2015,
      joulukuun lopun tilasteesta verrattuna vuoden 2014 lopun tilanteeseen:

Jäsenosuus: 73,7% -> 72,9%, -0,8%

Kasteet: 72,2% -> 70,4%, -1,8%

Kirkolliset vihkimiset: 47,7% -> 46,6%, -1,1%

• 3596437

Lutherin teesit olivat varmaan katolisen kirkon mielestä vihapuhetta, kun niillä hyökättiin anekauppaa vastaan.

Ovatko vastaanottokeskukset, SPR jne jotkat hyötyvät maahanmuuttobisneksestä, nykyajan anekauppiaita. Saako "aneen" ostamalla syntinsä anteeksi?

Mitkä olisivat nykyaikaan sopivat teesit, joilla saisi "anekaupan" kuriin?

Olisiko kirkon syytä miettiä, mikä vieraannuuttaa kansaa kirkosta?

• Tapani Tuominen: "Arkkipiispa Mäkinen ilman muuta osasyyllinen."

Ennemminkin ne monet kiihkouskovat Suomessa, jotka tulkitsevat Raamattuaan omin tavoin. Kirkosta eroaminenhan tulisi perustua siihen, että ihminen ei enää usko Jumalaan eli kaikki jotka kuuluvat muihin protestanttisiin seurakuntiin tulisi olla tällöin myöskin ev.lut. -seurakunnan jäsen. Päivi Räsäsen puheet Homoillassa v. 2010 on suurin kirkon erotilastoihin kautta aikojen.
      Arkkipiispa Mäkinen hyväksyy ihmisen sellaisena kuin se on. Eikö se ole jokin Jeesuksen opetus?!

Onkohan vuoden 1996 Homoillassa keskustelemassa ollut "Ristiretkeilijä" Jaakkila jo kuollut? Myönnettäköön "keskustelu" oli häneltä kyllä enemmänkin saarnaamista kuin keskustelua! Hävettää että hänen kaltaisiaankin ihan oikeasti elää vielä 2010-luvulla!?

Minulle tosin oli yllättävää, että kasteiden lukumäärä on yhä noinkin korkea Suomessa. Se on vaan käsittämätöntä! Mutta ilmeisesti vanhemmat kastavat lapsensa vain sen takia, ettei heidän tarvitsisi tehdä sitä paperityötä itse ilmoittaessaan lapsen nimen Maistraattiin vaan että pappi tekee sen heidän puolestaan melkolailla ilmaiseksi, jos vain toinen vanhempi esim. äiti kuuluu kirkkoon. :) Ihmiset on laiskoja ottamaan selvää tällöin esim. Nimiäisistä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7004
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6434
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3514
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3010
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2714
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2408
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2076
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1947
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1807
    Aihe