Aikuisiän akne

Näppynaamatäti

Olisiko kellään antaa hyviä neuvoja nelikymppisen akneen?
Yritin syödä antibioottikuuria, jonka lääkäri määräsi akneen, mutta vatsani ei kestänyt sitä. Hormoneja en halua syödä (enkä tiedä, suositellaanko niitä enää tämän ikäiselle).
Finnejä ei ole paljon, mutta kun niitä tulee, ne ovat todella suuria ja kipeitä.
Kokeilin vähän aikaa kotikonstina aspiriininaamiota pari kertaa viikossa (3-5 jauhettua aspiriinia, vähän luonnonjugurttia ja hunajaa). Vähän aikaa ihoni oli kauniin kuulas, mutta jonkin ajan jälkeen ihoon tuli pieniä ihonvärisiä näppylöitä, joten lopetin.
Tällä hetkellä käytän pesuun Garnierin Pure Active -kuorinta-ainetta, acnex -kasvovettä (apteekista, olen käyttänyt sitä 15-vuotiaasta ja se sopii iholleni) ja kosteutukseen Body Shopin teepuugeeliä. Finnien päällä käytän iltaisin reseptillä saatavaa antibioottivoidetta (Clindoxyl). Naama pysyy näillä jokseenkin kasassa, mutta kauniimpikin voisi ihoni olla. Ihan turha on yrittää käyttä anti-age-tuotteita, vaikka iho vanhenee.
Vinkkejä?

4

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elintavatkuntoon
    • ktghuj

Sama vaiva täällä. Roaccutan kuurejakin takana kun tuntuuvain uusivan aina. Nyt pari kuukautta olen käyttänyt suolasaippuaa ja se saattaa auttaa tai sitten mulla on hormonitoiminta muuttunut. Sekin voi olla koska pms oireet on räjähtäneet kaikessa hirveydessään nyt viimisen neljän kuukauden sisällä ja sinä aikana iho on jotenki parantunut. Mutta suolasaippuasta ja sinkkilisästä ei taatusti ole haittaakaan vaikka kokeilisit.

• maxine84

Ruokavalio muutos, itsellä paras apu oli maitotuotteiden lopettaminen ja ruokavalioon lisää hyviä rasvoja: aamulla syön aina yhden avokadon ja ruuan paistan kookosöljyssä. Ihonhoidossa käytössä on Bionin aknenhoitotuotteet, jotka ovat ehdottomasti parhaita mitä olen ikinä käyttänyt, työkaverin avulla löysin - hän sai tuotteista avun hyvin vaikeasti aaltoilevaan rosaceaan. Silloin tällöin teen myös turvenaamion, lähinnä saunan yhteydessä.

• kannattaakokeillaedes

Minulla oli nuorena todella silunen ja kaunis iho. Hitusen alle 40 vuotiaana alkoi tulemaan kamalan kipeitä finnejä suun ympärille ja leukaperiin Muuten iho kuiva kuin santapaperi. Ostin kaiken maailman rasvat ja voiteet... ihan hitusen apua, mutta ennen kuukautisia naamassa ihan törkeen kipeet paukurat :( . Olin varma että juusto ja suklaa on syypäät huonoon ihoon. Jätin ne pois, ei apua. Vitamiineljä purkista, ei helpotusta. Jätin vuosi sitten ruokavaliostani kaikki vaaleat ja valkoiset viljatuotteet pois, korvasin täysjyväviljatuotteilla. Perunan korvasin paistetuilla kasviksilla, juu-u , oikeen voissa pyöräytetyillä. Vitsi miten hyvää!

Tätä en tehnhyt ihoni vuoksi, vaan siksi että vaaleat viljatuotteet, vaalea riisi, pasta jne. piti nälän poissa vain muutaman tunnin :( Volaa... keho rupesi voimaan paremmin, finnit jäi historiaan.
      Luinkin jälkeenpäin että suun ympärillä oleva akne kielii suoliston epätasapainosta. Nyt suolisto voi hyvin, saa paljon kuituja ja mineraaleja täysjyväviljasta, samalla korjasin ihoni.
      Suosittelen kokeilemaan jos ei muuta keksi.
      Kaupan hyllylle jää valkoinen riisi, paahtoleipä, vaalea pasta... juustot, maidot, jogurtit ( ne maustetut) kyllä edelleen jääkaappiin löytää.
      Yks toimii toisella, toinen juttu toisella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6119
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5633
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3154
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2457
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2198
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1739
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1707
    Aihe