Fiat 500X oli TM:n talviautovertailussa. Testiin osallistujat olivat kaikki nelivetoisia autoja ja vain verrokkina yksi etuvetoinen Toyota Auris joka ei osallistunut loppuarvosteluun. Vertailuun osallistui 500X -malliston kallein versio, nelivetoinen 2-litrainen diesel. Hintaa kyseisellä mallilla on n.35 000 € (testiauto lisävarusteineen n.40 000€). Vertailun ainoa auto joka oli Ruotsin kilvissä.
Fiat menestyi kohtalaisen hyvin. Subaru Levorg oli vertailun keskivertoauto arvosanalla 8,6 ja Fiat oli siitä niukasti seuraava arvosanalla 8,5. Fiat päihitti kokonaistuloksellaan mm. Bemarin, Hyundain, Kian, Renaultin ja Sanggyongin maasturit.
Ajolleen 500X ei ollut urheilullisella alustallaan kaikkein mukavin talvisella tiellä, mutta muuten ajo-ominaisuuksia, hallittavuutta, etenemiskykyä yms. kehuttiin. Samoin jarrut olivat ryhmän parhaimpia, vaikka joukossa oli useita paljon kalliimpiakin autoja. Lämpenemisnopeus ja loppulämpötila olivat hyviä, mutta peilien lämmitysteho huono. Kokonaisuutena positiiviset kommentit sai 500X talvivertailusta!
500X talviautovartailussa
7
130
Vastaukset
- F.I.A.T
Mikäs volkkari testin voitti?
500X oli keskivertoautosta seuraava. Saahan tuollakin maininnalla tuloksen kuulostamaan hyvältä.
TM:n testeillä pyyhin aamuisin...- HyväTalviauto
Subaru siis sijoittui tasan keskimmäiseksi vertailun autoista. Autot olivat erilaisia hintaluokaltaan kuten talviautovertailussa aina, vuoden kiinnostavimmat uutuusmallit. Fiat sai monissa arvostelukohteissa arvosanan kiitettävä tai erinomainen, jokunen tyydyttävä ja hyvä myös tuli. Positiivinen tulos kaikenkaikkiaan. En muista aivan tarkasti vertailua, luin sen kirjastossa.
- makkarooni
Onpas hinta kivunnut tötterös pilviin? Vaikka ei edes peilit sula!
- nuotiomakkara
Sinne ne kaikki sopiikin. Talvivartailuun.
Vartaaseen vaan ja nuotioon.- takkamakkara
Olet käsittänyt vartailun väärin. Vartailussa saadaan hyvistä raaka-aineista erittäin maukas lopputuote.
- HyväTalviauto
Myös Suzuki Vitara jäi Fiatille loppuarvostelussa.
- ei_talviautoja
Ja korean kipot ynnä Cadjar olivat oikeastaan floppeja. Jengihän perustelee näiden rumilusten ostamista sillä että pääsee talvella mökille / pystyy vetämään kärryä (sen 2 kertaa vuodessa). Vaan tosielämässä ainoa hyöty on muutaman sentin suurempi maavara ....vetokyky, ajettavuus yms. olikin sitten kehnommasta päästä. Samaa sarjaa Ssangyong Korandon kanssa - nässä kaikissa oli ihan selkeästi ongelmana, ettei ajonvakautuksen, automaattivaihteiston yms. suunnittelussa ollut uhrattu lainkaan ajatusta liukkaalla ajoon tai lumessa möyrimiseen. Luistonesto suitsi tehoja liikaa, automaatti räpelsi vaihteita hulluna ylös/alas renkaiden lipsuessa ja päätyi lopulta lyömään vaihteen vapaalle yms.
Ajovaloissa kehitys on kulkenut taaksepäin melkein kaikissa hintaluokissa. Muodikkaat ledvalot eivät ovat pahimmillaan samaa tasoa kuin muinaiset hoo4 valot. Eikä tämä varsinaisesti ole kehu...
Erittäin hyvin 500X pärjäsi, kun otetaan huomioon, miten VAGniikan maailma pyrkii "oikeita" merkkejä suosimaan ja vääriä painamaan alas. Tojollekin riittää vielä ymmärrystä - sen kanssa oli jokin huomattama ääniin liittyvä ongelma, mutta tätä ei häveliäästi kommentoitu sen enempää. Ajonvakautus pillitti liukkaalla jatkuvasti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336744- 376213
- 293434
- 452900
- 342644
- 152338
- 372188
- 162046
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481897En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191777