Sijoitin kympin vene-lehteen, siihen kataloginumeroon. Siellä oli kymmenittäin hienoja purjeveneitä ja sadoittain moottoriveneitä ja monia kanootteja ja soutuveneitä.
Mutta eikö maahan tuoda yhtään purjejollaa? Halvin purjeella kulkeva vene oli vajaat satatonnia (jos ei oteta lukuun sitä sivukölihirvitystä).
Eikö oikeasti ketään kiinnosta myydä sellaisia purjeveneitä joihin normi-ihmisillä on varaa, vai haetaanko ne aina ulkomailta? Onko tosiaan niin että purjehdus on niin "harmaantunut" laji että vain uivia kesämökkejä kannattaa myydä, vai onko tuo Vene-lehden linjaus?
Ostin turhaan Venelehden
6
69
Vastaukset
- lamaapukkaa
Ei se varmaan venelehden linjaus ole, ei lehti valitse luetteloon tulevia veneitä vaan maahantuoja ostaa ikäänkuin ilmoitustilaa luettelosta, venelehti julkaisee kyllä jos joku vaan maksaa. Ilmeisesti ei ole sitten jollille maahantuojaa tai maahantuojilla halua maksaa katalogissa ilmoittamisesta.
Eikä niitä toisaalta uusia "kesämökkejäkään" juuri suomessa vuositasolla myydä.- Purjehdusloppuu
Joo kysyntään sen määrää. Ehkä luokkaliitot hoitaa oman markkinointinsa ja ehkä maahantuontinsakin ihan tykönään?
Ja ehkä purjehdus on mökki- ja vapaa-ajan veneilynä hävinnyt moottoriveneillä.
Vähän huoledtuttavaahan se on jos purjehduksen entry level vaatii sata tonnia massia ja 2 metriä syväystä.
Tai olisko tämä yleensäkin suuntaus tällä hetkellä - ne jotka kuluttaa on entistä vauraimpia ja loput ei sitten kuluta, vaan hyvällä tsägällä saa irti homeenhajuisen h-veneen tai jollan. Mutta moottoriveneitä on kyllä kaikissa hintaluokissa, tonnista kahdeksaan miljoonaan.
Ainoa "venelehti" jota enää nykyisin viitsin lukea, on Venemestari. Se tulee kestotilauksena.
Venelehteä en ole koskaan oikein ymmärtänyt, toki tajuan sen että kyse on omasta ymmärryksestäni, mutta siitä huolimatta.
Kippari taas osittain samanlainen sisällöltään kuin Venemestarikin, mutta jotain siitä tuntui puuttuvan, siksi senkin tilaus tuli peruttua, kuten Venelehdenkin.- vainiin_
Ahaa, kiva tietää!
- PienpalkkaisenPurkkarit
Joo, venemestaria olen itsekin lukenut. Eikä millään pahalla Venelehteä kohtaan, kukin lehti valitsee linjansa ja varmaan jollien ja pikkuveneiden persaukiset ostajat on epäkiinnostavin kohdeyleisö.
- AriInkinen
Totta ja tarua.
Vene-lehden katalogissa olevat vene- ja varusteruudut ovat ilmoituksia, joista firmat maksavat. Lehti ei niitä valitse.
Muuten pienten purkkareiden ja jollien kohdalla tilanne on valitettavasti se, että kotimaassa niitä ei tehdä ja ulkomailta niitä ei tuoda. Kumpikaan ei kuulemma kannata, koska niitä ei osteta.
Lupaan, että Vene esittelee jokaisen pienen tai vähän isommankin uuden retkipurren, jonka vaan joku maahan tuo. Tällä hetkellä testattavaksi ei saada edes isompia veneitä, koska uutuuksia ei maahan tule.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564740Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221314- 861289
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261084Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671026Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906