Automankka kessusytkä

Pikaliitäntää

Sellaista mietin että onkohan automankkaa mahdollista kytkeä tupakansytytin liitäntään autossa niin ettei auton sytkäliitäntä kärsi siitä tai polta sulakkeita, eli onko mahdollista ottaa virrat sytkä liitännän kautta?

9

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Automankka

Ihan hyvin voi ottaa, mutta mankka ei toimi kun katkaiset virran avaimesta. Sulake on helppo vaihtaa isommaksi tarvittaessa

• Pikaliitäntää

Ompa hyvä homma, pointti onkin siinä että uudempaan autoon en viitsi alkaa vanhaa mutta kunnollista dvd soitin mankkaani asentelemaan muuten kuin ehkä kessu sytkän kautta ja mietin jos tuohon vetäis pikaliitännällä konttiin jonkun itse tuunaillun "boom boxin" tms.

• slkdflskdjlskd
        Pikaliitäntää kirjoitti:

Ompa hyvä homma, pointti onkin siinä että uudempaan autoon en viitsi alkaa vanhaa mutta kunnollista dvd soitin mankkaani asentelemaan muuten kuin ehkä kessu sytkän kautta ja mietin jos tuohon vetäis pikaliitännällä konttiin jonkun itse tuunaillun "boom boxin" tms.

HEPS!

Sulakkeiden kanssa ei pidä ryhtyä pelleilemään, sillä niiden tarkoitus on suojata johtoja.

Vaihtelemalla sulakkeita suuremmiksi ja ylikuormittamalla piuhoja on hyvin äkkiä edessä vähintään auton johtosarjan uusiminen, jos hyvä tuuri käy.

Ja jos käy vähänkään huonompi tuuri, koko auto palaa tussahtaa poroksi.

Ja sopii arvata, löytääkö vakuutusyhtiön tutkija raadosta ne epämääräiset "poppiviritykset", joiden olemassaololla vakuutuskorvauksen maksamattomuus perustellaan.

• SähköInsinööri
        slkdflskdjlskd kirjoitti:

HEPS!

Sulakkeiden kanssa ei pidä ryhtyä pelleilemään, sillä niiden tarkoitus on suojata johtoja.

Vaihtelemalla sulakkeita suuremmiksi ja ylikuormittamalla piuhoja on hyvin äkkiä edessä vähintään auton johtosarjan uusiminen, jos hyvä tuuri käy.

Ja jos käy vähänkään huonompi tuuri, koko auto palaa tussahtaa poroksi.

Ja sopii arvata, löytääkö vakuutusyhtiön tutkija raadosta ne epämääräiset "poppiviritykset", joiden olemassaololla vakuutuskorvauksen maksamattomuus perustellaan.

nimenomaan ei näitten kanssa kannata leikkiä subbarin saa asennettua kyllä paremmin ja turvallisemmin kuin jostaki ihmekessusytkästä

• SähköInsinööri
        Pikaliitäntää kirjoitti:

Heh sä ja sun boom box XD

• SähköInsinööri

kai tiesit myös sen että kessusytkä kuluttaa autossa eniten virtaa

• sldkfjaslkdjfsalkf

En tiennyt, koska väitteessäsi ei ole mitään perää. Katso itse muutamasta autosta, minkälaisella rihmasella virta tupakansytyttimelle on kytketty.

Eniten virtaa kuluttava laite autossa taitaa olla starttimoottori.

• SähköInsinööri

ookko muuten kuullu lisäakusta sellaista voi tarvita näissä asioissa kessusytkä kyllä kuluttaa eniten

• sdfasdfsafasd
        SähköInsinööri kirjoitti:

ookko muuten kuullu lisäakusta sellaista voi tarvita näissä asioissa kessusytkä kyllä kuluttaa eniten

Lisäakusta saa lisää virtaa, joka polttaa tupakansytyttimen ohuen virtapiuhan vielä helpommin.

Ja siinä samalla kärähtää johtosarjasta muitakin johtoja, tyypillisesti juuri sieltä, missä korjaaminen on mahdollisimman hankalaa.

Mutta jokainen pelleilköön oman autonsa kanssa niin paljon kun huvittaa, mutta kannattaa varoa polttamasta samalla ulkopuolisten omaisuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      30
      5830
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5333
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3014
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2454
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2118
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2088
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      36
      1992
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1691
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1677
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1653
    Aihe