Taia tulla aivopieru, ja ostettua 85 rakennettu talo, nyt on etsitty salaojian kohta 2 viikkoa, ei löydy tarkistuskaivoja,eikä putken päitä. Tai no yksi löytyi joka salaojittaa yhden seinustan. Koko muu talo on pimennossa. Tänään kaivoin salaojafirman ohjeen mukaisesti avasin yhdeltä seinältä styroksin, ja kaivoin 50 cm leveyeltä ja 1,3 metrin syvyydeltä,pelkkää hiekkaa tulo vastaan. Eli voisin sanoa että putkea ei ole, eikä sen enempää ole löytynyt mistään nurkalta tarkistuskaivoa. Myyjä väitti että ne on, toki ei asiaan ole perehtynyt enemmän.
salaojat..
3
412
Vastaukset
- BauHerr
80-luvun talossa ei useinkaan ole tarkastuskaivoja.
Minulla on yksi talo, jossa ei ole salaojia lainkaan. Se ei ole aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia. Kapillaarisen kosteuden nousu on estetty hyvin.
Nykynormit ovat yliampuvia. Uusimmassa rakennuksessani on 15 tarkastuskaivoa. Ne käyvät jo harrastuksesta. Salaojat ovat vielä syvempänä kuin 1,3 metriä, anturan alapuolella.
Katso kuva sivun lopussa:
http://suomalainentaimi.fi/salaojitus- uutta_putkee
80-luvulla salaojitukset on tehty miten sattuu, jos nyt on tehty ollenkaan. Tarkastuskaivot on tosiaan jemmattu maan pinnan alle. Jos nyt niitä on edes jaksettu tehdä. Salaojat on tehty halvasta peltosalaojaputkesta. Jos niitä nyt on edes jaksettu tehdä.
Kyllä tässä tapauksessa voi lähteä siitä ajatuksesta, että uusix meni. Jos siellä niitä peltosalaojaputkia edes on, niin ne voi jo olla elämänsä ehtoopuolella (täynnä juuria/lutussa).
Ja kun kaivamaan ryhdytään, niin samalla vaivalla sitten viemäröinti myös kattovesille. 80-luvun tyylihän oli imeytys sokkelin viereen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih445199Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5211755Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53931- 59870
- 228824
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58748