Kertokaapa te Seatin omistaneet/omistavat, millainen on ollut Seatinne arvostus autoa vaihtaessanne? Onko tapahtunut hintaromahdus vai onko se ollut hyvää luokkaa?
OIKEAT kokemukset jälleenmyyntiarvosta?
10
265
Vastaukset
- Ihan_ok_vaihtoarvo
Vaihtoautona ongelmaton eli hyvin kelpaa. Helppo myydä. En tiedä mikä on mielestäsi 'hintaromahdus', mutta sellaista en ole kokenut.
Viimeksi vaihdoin Seatin, vm 2008 ajettu noin 90.000, vuonna 2012 uuteen Seattiin. Vaihtohyvitys oli ihan ok, joskaan en nyt muista tarkkaan hyvityshintaa. Taisi liikkua jossain noin 60% uushinnasta. Merkittäviä eroja ei ollut muihinkaan merkkeihin tarjouksia pyydettäessä. Skodaan vaihdettaessa olisi vaihtoarvo ollut jopa parempikin, mutta se jäi tällä kertaa.
Aiemmin Mondeoiden osalta vaihtoarvo oli samaa luokkaa. - Paska_kinneri
No ei toi selitys kerro oikestaan yhtään mitään ! Minkä vaihdoit mihin malliin? Esim. Mikä oli vaihtoauton arvo uutena ja hyvitys hinta noi prosentit ei kerro yhtään mitään? Hyvitys hinta riippuu myös uuden auton hinnasta ja varusteista.
- Ihan_ok_vaihtoarvo
Vaihdoin Altea xl:n. Altea4: een.
Molemmissa 170 hv:n 2.0tdi moottori ja stylance-tasoinen perusvarustus. Jotain pikkuhärpäkettä päälle ja metallihohtoväri.
Hinta muistaakseni XL:ssä jotain 28.000 vuonna 2008 ja 4:ssa jotain 35.000 vuonna 2012. En muista tarkkaan enää.
Olen ollut erittäin tyytyväinen molempiin. Ei ole ollut ikävä mondeoita, tojoja, mazdoja, volkkareita, pikkubemareita...
- Paska_kinneri
Paljonko oli vaihtoarvo eli väliraha 4v jälkeen? Tarjosin 07-Auristani vaihdossa uuteen Auris TS hybrid Premiumiin noin 33T€. Auto maksoi uutena noin 23T€ ja nyt sen vaihtoarvo oli 10T€ 1.6 vvti MMT 123Tkm Eli noin 13T€ on arvo laskenut 8v aikana.
- Ihan_ok_vaihtoarvo
No ehkä kuitenkin osaat prosenttilaskua? Tuossa edellä olen kyllä ilmoittanut kaikki tarvittavat luvut noidenkin eurojenkin laskentaan. Se tietysti on valitettavaa, että tarkkoja lukuja en vuodelta 2012 muista enää, mutta suuruusluokka selviää tuosta kyllä.
- Mitsubishinytallamyös
Seat Toledo TDI1,9 1/2006 uutena ostettu ja 10/2007 45tkm myyty 90% hinnanpito.
Seat Exeo 6/2010 ostettu ja 2/2012 55tkm aj myyty 88% hinnanpito. Seat Ibiza 5/2011 ST 2/2013 myyty 86% hinnasta säilynyt. Toledo 1,4 TA 5/2013 ostettu 7/2015 47tkm aj myyty 85% hinnasta säilynyt. Ibiza Itech 1.2TSI 10/2013 ostettu ja 8/2015 18tkm myyty hinnanpito 92%. Sillä tavalla meillä on saatu autot vaihdettua ihan hyvin. Corolla 7/2003 1,6stw piti kanssa hyvin hintansa, kun myimme sen 5/2005 oli hinnasta jäljellä 84%.
Kyllä, vaihdan autoja tiheään, ja kokemusta on useista eri merkeistä. Erityisesti ihmettelin Mazda 6 2,0 elegancen hinnan heilahteluista-massiiviset moneen muuhun japsiin nähden.- hintoja
Mielenkiinnosta tarkennuksena mistä hinnoista nuo prosentit on laskettu? Onko uuden auton hinta pelkkä listahinta vai kokonaishinta (eli sisältäen toimituskulut, talvirenkaat lämmittimen yms.)? Käytetyn hinta lienee saatu hyvitys uuteen (eli sisältäen uuden auton alennuksen) vai myitkö nuo suoraan itse eteenpäin?
- Mitsubishikinnytalla
Ihan itse olen kauppani tehnyt merkkiliikkeen kanssa. Joskus ei ole käynyt yksiin ajatukset kauppiaan ja minun välillä ja silloin on myös kaupat jätetty tekemättä. Koskaan ei kannata autosta maksaa "ylimääräistä" se on motto, jolloin välit jäävät verraten pieniksi. Alennukset, eli toteutuneet autokaupat ovat olleet n.3500e-9500e "halvemmat" parhaimman ja huonoimman tarjouksen välillä erimerkkisten samanhintaisten autojen kesken.
Kaupassa vaikuttaa moni tekijä, jota eivät kaikki edes ajattele, mutta minulla noin. Enkä todellakaan osta autoani lähikaupasta, jos tarjous ei ole heti kohdallaan.
Kaikkein huonoimmat kaupat sattuu ihmisille yleensäkin niin, että ostetaan ajattelematta asioita sen enempää, kuten tuossa yllä joku kertoo ostaneen Cupran (epäilen tarinaa provoksi)ja ei muka tiennyt auton arvon sulavan juurikin tuollaisessa autossa. Jos haluaa nopean auton, niin sellaisen saa 10 000-20 000e hinnalla, mutta silloin pitää katsella kaikki merkit läpi ts. miltei merkistä välittämättä.
Seateissakin kannattaa katsella malliston hinta-laatusuhdetta. leoneissakin oli alkujaan kaupan n.23000e maksava 140 ST (Oiva kone!) jota show roomeissa myytiin n.30000e varustein (järjetön hinnanero), ja kun kone muutettiin 150hv malliksi, niin hinta karkasi myös myyntilistoilla.
Minulla Itechissa ovh hintavarustein oli tolkuton, mutta kun autosta sai -27%heti pois, niin se olikin jo ihan ok, mikä näkyi nyt sitten tuossa seuraavassa kaupassa.
Jos jälleenmyyniarvoa pelkää, niin Seateissa tällä hetkellä paras ostos on Leon ST 1,6 tdi 4drive reference (halvoilla varusteilla paranneltuna) ja style 2,0tdi 4drvie liki perusvarustein (kannattaa katsella lisävarustelistoja, koska Seateilla on joitakin hyviä ja "halpoja"varusteita runsaan perusvarustelun ohessa. Riskinä dieselien tulevaisuus...
Skoda Rapidin ostajille sanoisin, että Toledo on parempi ostos erityisesti 1,4T A ostoksena-saatte heti paremman "hyvityksen" samasta autosta, koska sitähän Skeidassa haetaan.....
- Omalla_rahalla_ostava
3 vuotta vanha 1,2 TSI Leon varusteineen 27.000 € uutena, nyt runsaat 60.000 km ajettuna 3 vuoden ikäisenä 16.500 € hyvitystarjous uuteen 27.000 € maksavaan.
10.500 € on sulanut hinnasta. Huom. tämä siis "omaan merkkiin" vaihdettaessa. Enpä kysynyt paljonko hyvitys olisi Toijjotaan, Ooppeliin, Skudaahan tai Wolkkariin.
1-v. ja mittarissa 25.000 km olisi hyvitys ollut 20.500 €
2-v ja mittarissa 45.000 km olisi hyvitys ollut 19.000 €
3-v. ja mittarissa 65.000 km olisi hyvitys nyt 16.500 €
1. vuosi "maksoi" 6.500€, 2. vuosi 1.500 € ja 3. vuosi 2.500 €. Toki nyt 3. vuotena on mennyt maaginen 60.000 km raja rikki. Seuraava rajapyykki on 100.000 km. Sitä ennen pitää auto vaihtaa. Saa nähdä miten hyvityshinta tästä taas laskee alaspäin.
Olen tykännyt autosta. Sillä on hyvä ajaa. Pitkään harkitsin Toijjotan ostamista 3 vuotta sitten mutta varusteet, ajofiilis ja ulkonäkö ratkaisivat ja valitsin Leonin.
Autossa on ollut hieman nitinää kojelaudassa, oviverhoiluissa ja ns. B-pylväissä.
Kulutus minulla sekalaisessa ajossa kesällä 6 L ja talvirajoituksilla 5,5 L/100 km.
DSG-vaihteistossa ärsyttää että se vaihtaa lähes heti auton liikkelle lähdettyä 2-vaihteelle. Saisi mennä 1-vaihteella edes 10 km/h tai 20 km/h nopeuteen. Nyt tuntuu että kuin kuminauhaa venyttää, kun ryömintävauhdista alkaa kiihdyttää.- DSGonhyvä
DSG:n 1. vauhde on lähinnä erikoistilanteisiin (veto, lumeenkiinnijäänti, jyrkkä nousu) suunniteltu, eli ei pidäkään olla pidempään päällä. käsivalintaan voi siirtyä aina jos haluaa-jolloin automaatti toimii, jos et osaa ääritilanteessa itse vaihtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2476787Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664214Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313165- 1562332
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181860Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701597- 821484
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o301461Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https381383Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061