Kertookaa viisaat

Susukimiäs

Täällä muutama kehuu ja ylistää Suzukia autonvalmistaja, mitenkä vanha ja suuri tehdas on kyseessä. Vanha ja SUURI tehdas toi markkinoille vuonna 2013 S Crossin, täysin uuden mallin, joka on kokolailla ulkoisesti kopio nissanin vastaavasta ja jolle povattiin maailman valloitusta, jopa Suomessakin. Sitten kysymykseeni, eli miksi sitten vuonna 2015 samainen vanha ja suuri tehdas toi jälleen täysin uuden mallin markkinoille, jossa on sama kone ja vaihteisto, kuin s crossissakin ja lähestulkoon sama tekniikka muutoinkin ja vain aavistuksen pienempi kooltaan s crossia. Hinta laitettiin kaksi tonnia alemmaksi, kuin s crossin hinta ja vakio varusteet ovat sama luokkaa, kuin s crossin kalleimmassa gls mallissa,joka maksaakin jo kymppitonnin enemmän. Sitten ihmetellään miksi s crossia ei osteta, kun pari tonnia halvemmalla saa paljon paremmin varustellun samanlaisen auton?
Kertokaa, mikä logiikka tuossa on SUURELLA ja vanhalla autonvalmistajalla?

20

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitaristi

      Scrossiin tulee uusi naamankohotus-malli ensivuonna boosterjet turbolla.Uutta mallistoa Suzuki puskee markkinoille vitara, baleno, brezza...

    • Tojo_kuski

      No jaa? Hakeekohan Suitsa samaa, kuin toinen japanilaismerkki Toyota, jolla Avensis, Auris ja Corolla ovat kokolailla samaa kokoa? Tosin noita kolmea Toyotan mallia myydään kuin häkää maailman jokaisessa kolmassa Suomi mukaan luettuna. Sitten vielä noista löytyy farkkua, sedania ja hb malleja sekä diesel koneella myös. Tojon markkinointi ja jälleenmyynti verkosto on Suitsaan verrattuna valtava, myös suomessa.
      Suzukilta löytyisi tälläkin hetkellä pari takuuvarmaa myyntitykkiä Suomenkinmarkkinoille, se vaatisi vain agressiivista markkinointia. S Cross ja Vitara etuvetoisina ja valittavina bensa tai diesel koneella. Nuo ovat speksit, jotka myy suomessa.

      • ainesta.parempaankin

      • scross

        Etuvetoinen s cross ja vitara , myös diesel koneella ovat tällä hetkellä eniten myyviä malleja maailmalla, voi kumpa suomessa tämä tajuttaisiin. Kuten jo tojo kuski ylempänä totes, niin vitara ja s cross etuvetoisina ja diesel vaihdoehdolla myyntiin ja kova kampanja päälle. Ruotsissa etuvetoinen s cross ja vitara myyvät moninkertaisesti vastaaviin nelivetoisiin verraten.


      • EX-TOJO-KUSKI

        Asiallista kirjoittelua, mutta eikö FARMARI-COROLLAN valmistaminen ole jo lopetettu? Kaiken maailman Toyota Corolla VERSOT taisivat syrjäyttää jo vuosia sitten vanhan kunnon Corolla_farkun. Mulla oli vm 2006 Toyota Corolla FARKKU. Ja oli erittäin vähävikainen auto. Kerran ajokkini lähti käyntiin vasta toisella yrityksellä. Siinä "vastoinkäymiset" 8,5 vuoden ajalta ja yli 100 tkm ajomäärällä. TOYOTA COROLLA oli siis huippujuttu ja vauvojen vaunut yms. mahtui myös erittäin hyvin tavaratilaan.


    • sx4

      Niin jos haluaa suomessa markkinoille on tuotava jotain muuta kun mitä markkinat ovat jo "pullollaan". Eli edes iso markkinakampanja ei auta kun ei ole tunnettu auto merkki vaan mielletään olevan prätkiin tai veneisiin liittyvä juttu. Vitaroita ja Balenoja pitäisi saada katukuvaan enemmän jotta tavallisetkin ratinkääntäjät huomaisivat sellaisia olevan tarjolla ja mihin hintaan. Niinkuin mainoskampanjassa voisi sanoa että neliveto etuvetoisen hinnalla.
      Saksassa on myynnissä etuvetoisia ja dieseleitä, bensakoneiden lisäksi. Lisäksi siellä on varustelutasoja paljon enemmän... siis matalampia varustelutasoja. Suomeen tuodaan vain parhaiten varusteltuja malleja.
      http://auto.suzuki.de/suzuki-modelle/suzuki-vitara-modelluebersicht/suzuki-vitara-5-turer/suzuki-vitara-5-turer-preise

      • popplopp

        Juuri noin on asia. Ruotsissa Suzukia myydään moninkertaisesti Suomeen verrattuna, siellä mainokset pyörii lehdissä ja mediassa. Ylivoimaisesti myydyimpiä siellä on etuvetoinen S cross ja Etuvetoinen Vitara, joita menee aavistuksen enemmän diesel koneella. Siellä paikallinen maahantuoja haluaa tehdä bisnestä ja tuoda maahan malleja, joita kansa haluaa ostaa, toisin kun Suomessa.


    • Ricracing

      Suzukin hinnoittelua on moni ihmetellyt jo pitkään.

      Mutta kun nyt sai korkean ja tilavan 4x4 auton, 140 hv ja 220 Nm modernin pienikulutuksisen bensakoneen (sis. mm huoltovapaan ketjun) ja automaatin
      sekä muutenkin täydellisesti varustellun Vitaran 30 kympillä, niin tein kaupat.
      Auto on sopivan pitkä 4,17 m ja painaa vaan 1235 kg.
      Lisäksi Euro NCAP testistä tuli täydet 5 tähteä.

      Ainoa mitä siitä mielestäni puuttui oli keskikyynärnoja - jostain kumman syystä.
      Hankin sen lisävarusteena.

      Useiden testien* mukaan auto on melko hyvä eli hinta/laatusuhde vaikuttaa erinomaiselta.
      *Ks. erillinen otiskko tältä sivustolta.

      • Scrossia

        30 tonnia autosta, jolla voi ajaa vain tyynillä kelillä! Nooh, omapahan on asiasi. Vitara ja Scross ovat karmeita ajettavia pienelläkin tuulella tai urasella tiellä tyynilläkin.


      • Suzuki_autoilija
        Scrossia kirjoitti:

        30 tonnia autosta, jolla voi ajaa vain tyynillä kelillä! Nooh, omapahan on asiasi. Vitara ja Scross ovat karmeita ajettavia pienelläkin tuulella tai urasella tiellä tyynilläkin.

        Ei noita Vitaran ostajien kirjoituksia pidä ottaa tosissaan, kun eivät he itsekkään niihin usko. Helpottavat katuimustaan huonosta hankinnasta nuilla höpinöillään.


    • Suasuukki

      Näkyy hyvin, että alkuvuosi on ollut erittäin vähätuulinen, kun Vitaraa on menny pari sataa kaupaksi. Voi voi vaan, kun alkaa normaali ajanjakso, jolloin tuulee ja Vitaralla ajo muuttuu karseeksi.

    • 1plus8

      Hooray! Dacia on jäänyt kauas taakse rekisteröintien osalta. Laatu myy vaikka tuulisikin vähän kovemmin.

      • höpiiiii

        Kun Dacia tuli Suomen markkinoille, on siintä asti tähän päivään mennessä kyseistä merkkiä myyty todella moninkertainen määrä verraten Suzukiin. Kannattaa seurata kokonaismyyntimääriä, eikä muutamaa viime kuukautta. Katso muuten tämän vuoden Tammi- Huhtikuun myyntimäärät koko Suzuki malliston osalta ja koko Dacia malliston osalta ja mietihän uudelleen höpinöitäsi.
        Siinä olet oikeassa, että laatu myy ja saa tuullakkin, Dacia kulkee suoraan.


      • H_K

        Niinpä, Suzukia on myyty noin kaksinkertaisesti Daciaan verrattuna.


    • Jfkfu

      Dacia ei mene enää kaupaksi. Tiedä häntä mistä johtuu mutta laatu ei noissa dacioissa ole kummoinen. Suzuki taas myy hyvin koska on laatu auto.

      • sukisuki_

        "Suzuki taas myy hyvin koska on laatu auto"
        Siinäpä varsinainen aivopieru ja asiantuntija lausunto. Suzuki myy Suomessa varsin vähän. Todella vähän. Ehkä juurikin laadusta johtuu.....


      • VAKKII

        VAK konsernin autot ne vasta laadukkaita ovat näkeehän sen myyntimääristä.


      • vakkiiiii
        VAKKII kirjoitti:

        VAK konsernin autot ne vasta laadukkaita ovat näkeehän sen myyntimääristä.

        Jos korjaamon pihalla seisoo 1000 kpl VAK autoa konepelti pystyssä ja Suzukeja 5 klp, niin silti myyntimäärät huomioiden VAK autot ovat huomattavasti laadukkaimpia.
        Olet juurikin oikeassa tuon myyntimäärän osalta, sillä juuri kukaan ei osta autoa, joka ei ole laadukas ja sehän onkin esim Suzukin kompastuskivi ja asiakashan sen ensisijassa tietää, kun kyseistä laitetta käyttää ja testaa.


    • tuyiugoihpoj

      Hämmästyttävää ettei rekisteröintitilaston koko top 30 mallitilastossa ole yhtään ennen niin suosittua Mazdaa mutta Suzuki kyllä löytyy.

      • automyyjä_

        Totta, mazda oli 90 luvulla todella suosittu auto suomessa. Liekö myyntimäärän putoaminen johtuvan ruosteongelmista, joita mazdassa oli joku vuosi sitten todella paljon? Toisaalta Suzukin osalta hämmästyttää se, ettei se ole koskaan ollu suosittu. Liekö huono ajettavuus syynä, josta kyseinen merkki on surullisen kuuluisa sekä huono laatu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5347
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      548
      1899
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe