Jos suunnittelisin omannäkösen kitaran paperille piirtämällä, täytyykö mittatilata että saisin sellassen oikeasti? Vai rakentaa itse (siihen en kykene) meinaa oon suunnitellu sillä tavalla muutamia kitaroita ja kaverit on tykänny kun niitä oon näyttäny, varsinkin sellasset uniikin näköset (kuten esim perhosensiivet, vasara ym...)kitrat on saanu paljon "mä haluun tollassen" palautetta.
paperilta aidoksi
4
159
Vastaukset
- NoJuust
En tunne kitaranrakentajien periaatteita, mutta kyllähän se teknisesti onnistuu. Siis jos sulla on joku paperille piirretty profiili ja annat jonkun mitan (esim. rungon leveys tai pituus), jolla valmistaja voin sen skaalata, niin onnistuuhan tuollainen...ainakin teoriassa.
Se on sitten valmistajan tietämystä, että onko sopiiko se sun profiilis kitaran malliksi. Kaulan mitoitus ainakin on ammattimiesten touhua. Todennäköisesti siinä joutuu valmistaja aikalailla tuumailemaan ja puntaroimaan, miten siitä sun mallista saa toimivan kitaran, vaikka lankkukitaroissahan usein sanotaan, että muodon suhteen vain taivas olisi rajana. - PuSe
Onnistuu molemmilla tavoilla. Suosittelen kuitenkin näyttämään konseptia jollekin asiaa tuntevalle. Monet erikoisemmat mallit on niin kaulapainoisia ettei niillä viitsi soitella kuin istualtaan jolloin runkoa voi tukea reiteen.
- HannesViimala
Siis olet suunnitellut kitaran vai suunnitellut vain kitaran kopan ja kaulan profiilia?
Jos pelkästään jälkimmäinen juttu niin kannattaa ottaa apuun joku joka tietää kitaran rakentamisesta ja rakenteesta.- NoJuust
Ainakin kaulan profiilista puhuttaessa tarkoitetaan kaulan kaulanpaksuutta ja sitä pyöristyksen muotoa, eli onko C, D vai V muotoinen. Nyt ei ole ilmeisesti ollut mitään puhetta sellaisen suunnittelusta? Sehän on kuitenkin aika oleellinen juttu ja yksilöllinen seikka, että minkä muotoinen profiili kenenkin käteen käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356704Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664004Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1313145- 1562322
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171853Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701577- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291451Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371369Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111061