eläke kerralla

olen maatalouslomittaja venäjältä.olen kokopäiväisesti työtä tehnyt kuusi vuotta ja olen iältäni 54 vuotias.onko mahdollista saada minulle kertynyt työeläke kerralla, tai minkäikäisenä sitä on minulla mahdollisuus saada?

4

582

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinontosi

Jos olet syntynyt vuonna 1962 pääset eläkkeelle 65 vuotiaana vuonna 2027. Ei työeläkettä makseta kerralla Suomen eläkesysteemissä.

• Vastaus nimimerkille "bisket": Jos työeläkkeen määrä jää pieneksi, niin silloin on mahdollista saada eläke kertasuorituksena.

Rajamäärät vuonna 2016: jos kertynyt eläke on pienempi kuin 27,46 e/kk, eläke maksetaan kertasuorituksena. Jos eläke on välillä 27,46-68,65 euroa kuukaudessa, niin se maksetaan kertasuorituksena eläkkeenhakijan suostumuksella. Tätä suuremmat eläkkeet maksetaan kuukausittain.

• moegng

Mä olen varmaan haudassa jo alle 40 v täytyy vaan toivoa, että saisi joskus sitä palkallistakin duunia, ettei kokoajan olisi ilman rahaa ja joka euro pitää laskea erikseen.

Rahaa ei ole edes vaatteisiin tai sitten kestää toimitus jonkun kaksi-kolme viikkoa.

Toivottavasti kela ei ala kyykkyyttämään, että tuet häviää kokonaan ja pitää painaa täyttä päivää =(

• PoisPankolta

Toivot saavasi työtä ja sitten pelkäät joutuvasti painamaan täyttä päivää. Skitsoa! Varmaan moni muukin haluaisi saada rahaa puusta tai pankin seinästä repimällä laittamatta kortta ristiin oman elantonsa eteen. Minä taas toivon, että Kela hoitaa hommat niin, että terveet työkykyiset saisivat töitä (mitä vaan, jos ei ole koulutusta) ja jokainen joutuisi hankkimaan itse tulonsa tekemällä sen 8 h per päivä palkallista työtä! Saa toki tehdä enemmänkin halutessaan... Lusmuja en hyväksy ja inhoan!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6315
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      642
      2611
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1123
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      79
      1087
    6. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      301
      1074
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1068
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      78
      983
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      66