Siis mä en enää kestä mun yläpuolella asuvaa naapuria. Joka päiväistä kolinaa, pauketta, hakkaamista ja töminää yläpuolella aamusta iltaan. Siellä pompotellaan palloa, hakataan lattiaa jollain, huonekaluja siirretään asunnon päästä päähän, tavaroita tiputellaan lattialle 10 kertaa putkeen eli ihan tahallaan. Myös öisin. Luulen että laminaatin alta on myös unohtunut äänieristykset kun äänet niin selvästi kuuluu. Kyseessä yksiö joten mihinkään en voi meteliä paeta. Viime tammikuussa siellä rauhoittui meno vain muutamaksi yön pikkutunniksi, sitten on ollut rauhallisempaa kunnes nyt taas alkanut. Tuntuu etten kestä enää minkäänlaisia ääniä sieltä. Yhtäkkiä kaikki äänet jotka sieltä kuuluu saa mut ihan raivon partaalle. Alan kohta itse paiskomaan ovia, hakkaamaan seiniä ja vaihtamaan järjestystä öisin, niin ottaa päähän. Kai se on pakko muuttaa pois vaikka ei jaksaisi vaivautua. En tiedä miksi kirjoitin, kai vain päästelläkseni höyryjä.
Naapuri vie järjen.
21
852
Vastaukset
- mädäntykööthelvetissä
Mulla on yläkerrassa norsu. Joka kävelee kantapäillä, vahvasti piereskelevää naistyyppiä. Kauhea akka. Se ei poistu samanmallisesta yksiöstä kuin tupakalle, talon eteen, taakse tai sivulle. Sillä on tyttärensä (samanlainen, asuu samassa talossa) koira hoidossa/vankina, sessu ressu vinkuu kuonokopassaan.
Periaatteena koirankasvatukssa ettei totuteta sitä liikuntaan, silloin näiden laiskimusten ei tarvisi viedä sitä ulos.
Pahinta tömistelijässä on se intensiivisyys: se on aina kotona.
( ei ole tarkoitus loukata liikuntarajotteisia vaan liikuntakykyistä joka ei arvosta omaansa eikä muiden elämää).
Akka on siis armoton kyttä, tietää kaikkien asiat. Tosin ei ihme jos ei ole kavereita joiden kanssa jonnekin välillä lähtisi, koska on armoton kusipää.
Tietysti talossa on ohuet rakenteet, mutta muista asunnoista poistutaan välillä eripituisiksi ajoiksi. Mutta pahinta siis, kun norsuakka on aina kotona. Toivon että se likvidoituisi jotenkin. - Pommikoneyläkerrassa
Joo tämäkin yläkerran ukko on aina kotona luulen ainakin kun töihin lähtiessä kolisee ja paukkuu ja töistä tullessa alkaa välittömästi se kolina ja pauke (ilmeisesti siis koko päivän kestänyt) ja vapaapäivinä joita mulla on myös arkipäivinä niin se on silloinkin kotona. Se on ihan kauheeta kun ei saa mitään rauhaa kotonaan. Oon alkanut huudattaan telkkua kostoksi, en tosin tiedä kuuluuko se kun alakerrassa asuu tosi levotonta sakkia eikä sieltä kuuluu ikinä minkäänlaisia ihmisten ääniä, musiikkia tms.
- beethooven
Ikävää kuulla muttei Suomessa kuitenkaan mitenkään tavatonta ole. Meillä yläkerran naapurit liki vuosikymmenen ajan nukuttivat kolme lastansa juoksemalla kuin norsulauma huoneesta toiseen ennen nukuttamista. sovitelin jo milloin pesäpallomailaa milloin mitäkin hyppysiini mutta onneksi maltoin sentään aikeeni. Tänä päivänä heidän jo ollessa suurin piirtein aikuisia rauha on laskeutunut kattojemme ylle. Sitä paitsi kerrostaloissa usein miten aina on jotain ääniä etenkin vielä kaupungissa.
- Saapudka
Meijän naapurissa asuu transu. Ois mukava joskus jutella siitäkin hänen kanssssa. Kai he ymmärtävät että me tiedämme asiasta? Jotkut saattaa luulla naspuriaan tyhmäksi. Mikä on tyhmää.
- repskops
Hahah! on sinullakin siinä ongelma!
Voi jumala, että kuinka kauheaa! KUULKAA ihmiset!
Oikein transsukupuolinen IHMINEN asuu teidän naapurissa.
IHMINEN ASUU SINUN NAAPURISSA! KANNATAISIKO MUUTTAA ERÄMAA MÖKKIIN JOS AHDISTAA NOIN KOVIN ihmisten läsnäolo.
Sinulle ihan vinkkinä vaan että hanki ihan oikeasti oma elämä.
Äläkä kyttäile ihmisten sukupuolisuutta ja hedän elämäänsä. Sairasta suorastaan tuollainen ihme kyttääminen. VAro ettei se tuu ja muta sinua transuksi!
Ihmettelen, että mistä sinä edes tiedät ulkopuolisten asioista.
Oletko sinä kyläkyylä kytännyt? Elänyt kotonasi korva kiinni seinässä ja postiluukun vieressä päivystellyt ja urkkinut hänen yksityis asioitaan kun koet sen jotenkin oikeudeksesi?
Oletko sinä joku valkoihoinen hetero cis-sukupuolinen?
Oletko sinä ikinä miettinyt mitä muut ajattelee sinusta? Olisi kiva jutella siitä sinun kanssa. Vielä kivempaa olisi jutella tuosta sinun kyyläysfetissistäsi. Kyttääminen (vainoaminen) on muuten rikos! Oletko ajatellut sitä?
Kai te ymmärrätte, että me tiedämme ja kenties hänkin tietää että te tiedätte. Eikä meitä tai ketään kiinnostaa vittujakaan mitä sinä tai te tiedätte tai ajattelette. Jos on oma elämä niin ei siinä kuulee paljoa paina mitä sinä ajattelet. HANKI SAATANAN HINURI elämä!
- ypö
mulla samanlainen naapuri mun yläpuolella.kolinaa,hakkaamista,poraamista,lähes taukoamatta.yöllä sentään hiljenee,kun se joutuu meneen töihin aamulla,joutuu nukkumaan.mutta kun se
tulee töisyä sama tahti jatkuu.- unionhyväksi
Ompa teillä kamalia naapureita, itsekin asun kerrostalossa mutta monet meistä on jo vanhoja ja kai siksi talo on rauhallinen,
välillä oli vuokralla jotain juoppoporukoita jotka piti meteliä öisinkin mutta he saivat lähdön pikaisesti, nyt on rauhallista.
Koittakaa etsiä parempi asumismuoto, miten olisi rivitalo? - Painukaahlvttn
Kerrostalosta rivariin muuttaneena voin sanoa, että jos huono tuuri on (niin kuin mulla, kun uudet muutti naapuriin), niin meno jatkuu samanlaisena. Eikä heiltä muka mitään ääntä kuulu. Järkyttävä kolina ja pauke, edes heidän melko ison koiransa haukku ei vedä vertoja sille metakalle, mitä noi ihmiset saa aikaan. Valitettavasti Suomessa rikollista (oli se sitten kotirauhan rikkoja, kiusaaja=kouluväkivaltarikollinen ja tai muu paatunut rikollinen) hyysätään ja uhrilla ei ole mitään oikeuksia. Ainoa ratkaisu olisi muuttaa maalle omakotitaloon, mutta sellaisen ylläpitämiseen ei ole varaa. Sanonpa vaan, että jos työkyvyttömäksi tulen heidän aiheuttamansa pahan unettomuuden takia, niin silloin he saa maistaa omaa lääkettään - silloinhan mulla ei ole muuta kuin aikaa.
- järjestystä
Meidän yläkertalaiset ovat terrorioineet jo kymmenen vuotta ja loppua ei näy.
Valitettu on,mutta yhdellä ei ole paljon asiaa vaativat enemmän nimiä.
On se kumma ei tässä ole valehdeltu metelistä ,paukkeesta yöllisistä pyykinpesuista kas nyky meininki on,että voivat tehdä mitä lystäävät vaikka on ne järjestyssäännöt.
Ei niihin kukaan puutu elävät kuin lehmät pellossa.
Töihin sitä vaan on jaksettava rämpiä vaikka nukuttu vain jokunen tunti.
Ihmettelenkin nykykasvatusta onko päivän motto, kun minä maksan niin minähän voin tehdä mitä haluan, ainakin netissä eri kommentteja löytyy pilvin pimein ihan mustaa valkoisella. - Petterikallio
"Alan kohta itse paiskomaan ovia, hakkaamaan seiniä ja vaihtamaan järjestystä öisin, niin ottaa päähän. Kai se on pakko muuttaa pois vaikka ei jaksaisi vaivautua."
Ajatuksia pommikoneen runtelemalle.
Ongelma kuulostaa hyvin yleiseltä. Kokemuksiini perustuen askel/runkoäänille yläkerrasta alakertaan on käytännössä hyvin vähän tehtävissä rakenteellislla ratkaisuilla. Toisin sanoen, huoneiston äänieristyksen parantamisesta yläkerran meluajia vastaan on hyvin vähän apua. Ei maksa vaivaa.
Oletko jo kokeillut taustaäänien tehokkuutta? Olisiko näistä sinulle hyötyä? Jotta et päätyisi samanlaiseen tilanteeseen myös myöhemmin suosittelen tutustumaan Kodin Ääneneristyksen tuotteisiin. Tärkeätä on osata välttää selkeästi ääniongelmaiset huoneistot.
Muutto toiseen huoneistoon voisi olla kohdallasi paras ratkaisu? Tarkastelitko nykyisen asunnon äänieristystä ennen vuokrausta/ostoa mitenkään?
http://www.kodinaaneneristys.fi/
t. Petteri- Pommikoneyläkerrassa
En tarkastanut. Vuokraeukko väitti että on niin hiljanen asunto. Ja paskat, tuo kusipää joko pommittaa yläkerrassa tai sitten seinänaapuri pitää hereillä jatkuvalla juopottelullaan yöt bailaten ja oksentaen. Tästä ei voi äänieristys kyllä enää huonontua. Mitään yksityisyyttä ja rauhaa ei ole ellei istu korvatulpat päässä kokoajan.
- jeer
Päkiällä kävely ( juoksua ym liikuntaa harrastavat) ei tuota niin kovaa melua kuin kantapäillä kävely.
Rasittavat ihmiset on kai joka tavalla rasittaavaa b-luokkaa, eivät muutenkaan pidä huolta terveydestään.
- kusipäät-hourulaan
Tuolle ilmiölle on nimitys, kusipäisyys.
Isännöinnille joka ei puutu asiaan on myös nimitys, kusipäisyys.
Kusipäisyysongelmaan ei ole muuta ratkaisua kuin että järki-ihmiset lopettavat lasten teon suomen kaltaisessa kehitysmaassa. Kusipäisyys ei haittaa itse kusipäitä, mikä on seurausta kehittymättömästä henkisestä kapasiteetista.
Voimia kaikille jotka joutuvat haistelemaan kusipäisyyden hajua ilman mahdollisuutta parempaan elämään. - Orjuuttaja2016
...sä järjen veit, ja musta orjan teit.
- Ayne
Asun nykyään rivitalossa, jossa ei kuulu mitään naapurista. Olen itsekin kärsinyt kerrostalon huonosta äänierityksestä. Otan osaa!
Jos joskus joudun muuttamaan kerrostaloon, niin ehdottomasti ylin kerros ja mieluiten kulmahuoneisto. - asfsfsf
Joo mulla kans lähtee järki. Yläkerran tyyppi vaikuttaa ihan tahallaan astelevan kantapäillään mahdollisimman raskaasti, ei kukaan normaalisti voi kävellä noin kun kämpässä on aiemmin ollut vaikka millaista ihmistä mutta tämä vie ärsyttävyydessään kyllä voiton. Yölläkin arkena tyyppi siinä klo 1-3 aikoihin alkaa tamppaamaan lattiaa jolloin lienee hänen nukkumaanmenoaikansa. Usein sohvalta noustessaan nakkaa jalat lattialle kauhean jysäyksen kera, ilmeisesti kärsii myös pidätysongelmista koska monesti ryntää vessaan kuselle. Pytyn kannen nakkaa ylös joka kerta niin että tänne kuuluu selkäpiitä karmiva kolahdus putkia pitkin. Ja kyseessä pitäisi olla ihan nuori täysi-ikäinen henkilö kuitenkin, ei vaikuta kiinnostavan mitenkään ne omat äänet ja että ne saattaisi kuulua jonnekin. Heti alussa ilmaisin asian lapulla, mutta ei näytä menneen perille. Houkutus alkaa olemaan ylipääsemätön, että alan itse kohta takoa kattoa jollain kostoksi. Uusi kämppä haussa, mutta eihän täältä noin vaan pääse.
- vvrr
Ainakin hekan isännöinnin taso laski kun heka yhtiöitettiin. Talotoimikunnan väki luulee, että heillä on eri oikeudet vaikka asiattomasti oleskella käytävässä, mutta ei ole. Isännöitsijä "ei ole varma" mistään.
- Huonelenkkeilijä
Ei se mikään ihme ole jos jotain ärsyttää vaikkapa yläkerran naapurin askeltaminen.
Monesti kun olin parvekkeella ja naapuritalossa oli valot , niin näkyi kun yksi nainen lenkkeili huoneistossaan. Kiersi keittiöstä olohuneeseen, makuhuoneeseen, keittiöön ja takaisin. Milenkiinnolla seurasin jonkin aikaa sitä lenkkeilyä. Nainen asui alenpana kuin minä, naapuritalossa, niin hyvin näkyi illan pimetessä.
Sen tiedän , että hän on mielenterveyspotilas, että en ihmetellyt yhtään
Minua ei pahemmin naapurien äänet hätkäyt. Tykkäänkin että kuuluu elämisen ääniä, mutta jos hakataan, metelöidään , pompotellaa, niin ei varmaan ole mukavaa.
- 386538753875
Ihan samaa täällä sekopää nainen yläkerrassa
- YläkerranMTpotilas
Mistä sais kakkosta?
- KysyMummoilta
Ehkä sitä kakkosta saa joltain talon vanhuksista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336664- 356103
- 293394
- 452840
- 342624
- 152328
- 372168
- 162016
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons461882En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191767