Auton historiatiedot

historia.kiinnostaa

Hain Fonectan ja ajoneuvokkaan netin kautta (Trafi) muutamien entisten autojen tietoja ja yhden auton kohdalla oli maininta että "poistettu tuhoutuneena lopullisesti rekisteristä". Mitähän tuollainen tuhoutuminen yleensä tarkoittaa, kolaroitu? Palanut? Ilkivaltaa?
Romutustodistuksella romutushan ei aiheuta tuollaista merkintää, kylläkin poistettu lopullisesti rekisteristä mutta romutuspoistona.

Kilpihistorian päiväykset myös kiinnostaa, ne on ainakin vielä 80- ja 90-luvun autoissa aikaisempia kuin käyttöönottopäivämäärä, saiko ne kilvet jo maahantulovaiheessa? Itse olen ostanut uuden auton 2011 ja 2016, niissä kilpihistorian päiväys on sama kuin käyttöönottopäivämäärä.

Kolmantena asiana, omistushistoria ei näy kauemmas kuin 1987, siis esim. vm. 1982 auton ensimmäisiä omistajia ei näy vaan vasta n. 1987 alkaen ja 70-luvun autoista ei näytä löytyvän enää mitään tietoja ainakaan noilla nettihauilla. Voikohan näin vanhojen autojen tietoja, omistajia, ensirekisteröintipäiviä ja rekisteristä poistopvm / romutuspvm saada mitenkään selville?

1

4644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomessa tapahtuneista kolareista on juurikin nähtävillä vain lunastukseen johtaneet tapahtumat. Se mitä on tapahtunut jää myöskin selvitettäväksi auton kuntoa tarkastelemalla.

Tuo voi olla myös paha kolari, jonka jälkeen vakuutusyhtiö on lunastanut auton. kyseessä on niin sanottu kaksikilpinen auto.

Useimmissa Euroopan maissa on vakuutusyhtiöillä keskitetty ja imainen rekisteri autoihin kohdistuneista vakuutusmaksuista. Rekisteri näyttää, että kuinka paljon vakuutusyhtiö on korvaunnut ja vieläpä korjatun kohdan autosta. Näitä tietoja on useilla autojen historiatietojen tarjoajilla. Suomalainen InspectWise Oy raportti on sisällöltään vastaava kuin CarVertical, mutta ainakin yksittäin ostettuna hieman edullisempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6314
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5783
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3254
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2650
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2574
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2238
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1906
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1779
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1737
    Aihe