Asunnon ostoon motivoituminen

laiskajaakkox

Olen asunut melkein kymmenen vuotta pienessä opiskelija-asunnossa halvalla vuokralla. Pitäisi vähitellen alkaa muuttaa pois täältä, mutta on todella vaikea motivoitua. Olisihan se isompi asunto mukava, mutta en varsinaisesti tällä hetkellä kärsi nykyisessäkään asunnossa. Johonkin pitäisi kuitenkin edetä. Näytöissä käyminen, valtavan lainataakan ottaminen, itse muutto ja sisustaminen eivät oikein kiinnosta. Miten osasitte valita itsellenne sopivan asunnon? Miten olette saaneet tehtyä muuton? Onko muilla ollut ongelmia motivoitua?

4

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tabou

Ei ole mikään pakko ostaa omaa, Suomessa "pakko" on vain verot :) Vuokralla saa asua vaikka lopunelämää. Opiskelijakämpässä tuskin saat asua enää kauaa vuokrayhtiön puolesta, ne kun on usein tarkoitettu opiskelijoille.

Niin ja sulla on jo raha kämppään hankittu? 10% Asunnon hinnasta takataskussa tai ASP-säästäjänä riittänee 5% sekä työ/vakkaritulot?

• Velaton_asukas

Olet onnellisessa asemassa, kun sinulla ei ole todellista pakkoa eikä henkistä tarvetta hankkia isoa ja kallista asuntoa. Ostat siis pienen ja halvan asunnon, asut siinä edullisesti ja voit ihmetellä, miksi joku maksaa tonnin vuokraa joka kuukausi. Ostamiselle saat riittävän motivaation, kunhan tutustut vapailla markkinoilla perittäviin vuokriin, jotka opiskelija-asumisen jälkeen varmasti tuntuvat korkeilta.

Minä olen toiminut näin eikä asumisesta ole missään vaiheessa tullut liiallista rasitetta. Hintakehityskään ei ole mikään kauhea peikko, kun asunnossa on kiinni reilusti alle satatuhatta. Loput rahat voivat tehdä hyväkseni jotain muuta.

Muutto opiskelija-asunnosta oli varsin yksinkertainen homma. Lainasin ison farmariauton ja peräkärryn, kuormasin tavaroita päivän ja purin toisen päivän. Siitä se omassa asuminen alkoi. Eikä kaikkea tarvitse hankkia tai laittaa paikalleen heti. Vain vuokra-asunnosta lähtemisellä on määräpäivä.

• laiskajaakkox

Kiitos hyvistä vastauksista. Pääomaa kyllä on asunnon hankintaan, en vain raaskisi käyttää. Työtkin jatkuvat toistaiseksi. Lähinnä mietityttää, että pienten asuntojen neliöhinnat ovat kovin korkeita suhteessa isompiin. No, pitää katsella. Vuokria olen katsonut ja ovat kyllä isoja, samalla rahalla maksaisi velkaa pois.

• Nuukastieläen

Osta sellainen kaksio, jossa keittiöön ja kylppäriin mennään eteisestä Vuokraa toinen huone pois, saat apua lainan maksuun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6484
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      35
      5973
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3324
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2740
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2594
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2268
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2158
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1976
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1819
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1747
    Aihe