Allekirjoitin eilen työsopimuksen, kysyessäni kilometrikorvausta todettii minulle "paikka on niin lähellä ettei siitä tule kilometrikorvausta". Työpaikalle kuitenkin matkaa ~35km. Onko mua nyt kusetettu?
Kilometrikorvaus
10
635
Vastaukset
- SipiläjaBerner
Ei ole kusetettu. Nykymääräysten mukaan matka pitää olla väh. 40 km.
- pitäis.tietää.ensin
Mistä minne tuo 35 km matka on? Koti, Varsinainen (työsopimuksessa määritelty) työpaikka, muu työntekopaikka.
Tämä pitäisi ensin tietää. - on-se-niin-väärin
On mullakin työmatkaa 70 km yhteen suuntaan eikä siitäkään makseta yhtään mitään..
- Olishan_se_väärin
No kenellekös nyt omasta työmatkastaan sitten maksetaan?
- ihme-juttu
No omasta tottakai ja itselle, eihän siitä mun työmatkasta nyt mun naapurillekaan makseta.
- 12km.sivu.ja.nettoan
kyllä naapurille voidaan maksaa vaikkei sinulle maksetakaan,
toiset voi neuvotella paremman sopimuksen- verottajan.asia
Kilometrikorvauksia ei makseta kodin ja työpaikan välisestä matkasta. Kilometrikorvauksia maksetaan jos työntekijä joutuu ajamaan työajoa omalla/työsuhdeautollaan.
Noin käytännössä, teoriassa työnantaja voisi maksaa myös työmatkasta, mutta sitten siitä pitäisi maksaa tulovero. En ole kuullut että mikään työnantaja toimisi noin.
- ubijojbhv
verotuksessa tuon mittainen työmatka vähentää veroa aikapaljon,olikos 25c/km.Omavastuu muistaakseni 700e.
- EiMakseta
Siis mitä? Ei siitä mitään kilomertikorvausta makseta että ajaa kotoa työpaikalle. Voit hakea verottajalta työmatkakuluvähennystä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316119- 345633
- 293154
- 342514
- 442457
- 152198
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401739- 121721
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191707