Irtisanoutuminen asiallisesti

asiallinentyöntekijä

Pidemmän aikaa on ollut tunne, että nykyinen työpaikkani ei ole enää minua varten, tai minä en enää pysty antamaan itsestäni enempää nykyiselle työlleni. Johan tässä samaisessa työssä on pian 10-vuotta työskenneltykin ja haluan uusia haasteita. Työpaikallani on kuitenkin tulossa isoja organisaation muutoksia ja suoraan sanottuna en haluaisi olla siinä mukana. Kun kuulin asiasta, niin alkoi tehdä mieli pois entistä enemmän. Alankin jo rustailemaan vapaita hakemuksia sekä päivittämään cv:tä. Jos nyt satun saamaan uuden työn, niin kuinka tuo irtisanoutuminen tulisi hoitaa, jotta en jättäisi negatiivista kuvaa itsestäni?

8

248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saisai

Hanki ensin uusi työpaikka.
      Asiallinen irtisanoutuminen tapahtuu kirjallisesti. Syytä ei tarvitse kertoa.

• asiallinentyöntekijä

No onkos kohtuullista pyytää mahdolliselta uudelta työnantajalta, että ei kysele työnhakijasta tämän sen hetkiseltä työnantajalta? Itse en ainakaan haluaisi, että minusta kysellään tietoja/mielipiteitä nykyiseltä työnantajaltani.

• sadety
        asiallinentyöntekijä kirjoitti:

No onkos kohtuullista pyytää mahdolliselta uudelta työnantajalta, että ei kysele työnhakijasta tämän sen hetkiseltä työnantajalta? Itse en ainakaan haluaisi, että minusta kysellään tietoja/mielipiteitä nykyiseltä työnantajaltani.

Riippuu tietenkin, miten sitä pyytää. Huonosti pyydetty antaa vaikutelman, että nykyisellä työnantajalla ei olisi mitään hyvää kerrottavaa sinusta.

• asiallinentyöntekijä
        sadety kirjoitti:

Riippuu tietenkin, miten sitä pyytää. Huonosti pyydetty antaa vaikutelman, että nykyisellä työnantajalla ei olisi mitään hyvää kerrottavaa sinusta.

Minulla on vähän oma lehmä ojassa siinä mielessä, etten haluaisi uuden työnantajan kyselevän minusta nykyiseltä "pomolta". Vaikken olekaan huono työntekijä, mutta jos lähtöaikeeni paljastuvat, niin täällä alkaa välitön piikittely ja kyräily. Sitä mieluiten pyrin välttämään mahdollisimman pitkään.

• hoit_su

Jos sanot suoraan uudelle työnantajalle, että älä kysele minusta entiseltä työnantajaltani, niin mitä luulet hänen tekevän?! Ottaa puhelimen ja soittaa.

• Pomosi

Minulla on vähän oma lehmä ojassa siinä mielessä, etten haluaisi uuden työnantajan kyselevän minusta nykyiseltä "pomolta". Vaikken olekaan huono työntekijä, mutta jos lähtöaikeeni paljastuvat, niin täällä alkaa välitön piikittely ja kyräily. Sitä mieluiten pyrin välttämään mahdollisimman pitkään.

Pelkkä lusmu ja varas sinä olet.

• asiallinentyöntekijä

No jos nyt sattuisinkin saamaan muualta työtä ja irtisanoutuisin nykyisestä työstä, niin työpaikalla olisi lusittava sen kuukauden verran, koska irtisanomisaika. Mitäpä luulette, millainen ilmapiiri työpaikalla silloin on?! Melko ahdistava! Vaikka onkin tiedossa, että kohta pääsee pois, niin se kuukausi on piitkä aika.

• Maisemavaihtuu

Anna muiden kyräillä rauhassa. Oikeastaan ei ole mitään syytä miksi pomon pitäisi alkaa muille työntekijöille puhumaan sinun irtisanoutumisesta. Et ole tehnyt sopimusta muiden työntekijöiden kanssa vaan työnantajasi kanssa. Meillä ei ainakaan firmassa irtisanoutumiset tule julki kuin suoraan henkilöltä joka itse haluaa asian ilmaista muille. On myös mahdollista että sinun ei tarvitse tehdä sitä kuukautta töitä edes, se on sovittavissa myös työnantajan kanssa. Itse kerrot ihan järkevät syyt sille miksi olet lähtemässä. Työnantaja kyllä ymmärtää lähtösi, ehkä haluaa keskustella sinun kanssa asiasta mutta työnantaja ei voi vaikeuttaa tai hankaloittaa sinun siirtymistä uuteen työhön. Irtisanoutumisen ilmoitat lähimmälle esimiehellesi vaikka ihan kirjallisesti, silloin se virallinen ja mustaa valkoisella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      177
      5690
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      44
      2643
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2232
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1759
    5. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      32
      1466
    6. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1384
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1337
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1301
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1243
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      108
      988
    Aihe