Pohjalainen levikki vain 22355

auts---

Pohjalainen on Vaasan alueella ilmestyvä sanomalehti.

"Pohjalaista julkaisee Ilkka-Yhtymä Oyj ja lehti on perustettu vuonna 1903. Ilmestyminen tapahtuu maanantain ja sunnuntain välillä. Lehden levikki on 22355 "

http://www.lehtitarjous24.fi/pohjalainen/

49

1033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei_omaa_tahtoa

Levikki olisi paljon suurempi jos Pohjalainen kirjoittaisi muutakin kuin RKP:n hyväksymiä juttuja. Niin kauan kuin Pohjalainen on RKP:n talutusnuorassa, levikki vain pienenee.

• Tuomittu_tuhoutumaan

Että kevyet mullat vaan paholaiselle

• Ashra

Minä en lue Pohjalaista koska Seinäjoen ja maalaisten asiat eivät kiinnosta minua.

Onneksi on Vasabladet.

• alamäkialamäki

Pohjalaisen levikki on muuten paljon vähemmän kuin tuo mainittu 22 tuhatta ja vähän päälle. Tuoreimman tilaston mukaan noin 19000 kappaletta. Vasabladet on nykyisin isompi kuin Pohjalainen.

• ihanvaantilastoa
      • ihanvaantilastoa2

Heipähei taas Pohjallisen tyhjäntoimittajat! Ei se auta vaikka mitä tilastoja täällä levittelette. Kohta olette työttömiä ja se on teille ihan oikein. Kirjoitatte valeita ja propagandaa mutta ihmiset näkevät onneksi sen läpi eivätkä enää tilaa surkeaa lehteänne. Eikö teitä yhtään hävetä alakoulutasoiset kirjoituksenne lehdessä?

• fdgdgdfgs

mielenkiintoista nähdä, mikä levikki on 20 vuoden päästä :)

• ten_years_after--

Eipä taida olla enää mitään ei levikkiä eikä mitään muutakaan

• Levikki

Voi kuinka kamalaa ja hirveetä.

• fasdfa

onhan se, kun miettii että se oli 60 000 vain hetki sitten.

• hetkenverran
        fasdfa kirjoitti:

onhan se, kun miettii että se oli 60 000 vain hetki sitten.

Juu, 25 vuotta sitten ;)

• maailmamuuttuu

Pohjalaisen kannattaisi vaihtaa toimittajia. Kenkää vaan koko porukalle ja nuoria, osaavia ja kunnolla koulutettuja toimittajia tilalle. Vaasassa on alan yliopisto joten varmasti löytyy todellisia kirjoittamistaitureita. Levikki nousisi, kun kirjoittaisivat muitakin juttuja kuin kielipolitiikkaa ja naisten vaate ja meikkiohjeita. Muutama hyvä kolumnisti siellä on kuten Kalliopää, Kallasvuo, Nurmi ja Porola mut loput taitaa olla itsekin itseensä kyllästyneitä. Samoja jorinoita vuodesta toiseen ja karmea määrä kirjoitusvirheitä. Naapurinmiehestä oli juttu lehdessä ja Pohjalaisen toimittaja oli onnistunut yhdessä ja samassa artikkelissa kirjoittamaan naapurin sukunimen kolmella eri tavalla. Kova myötähäpeää tuli kun luki juttua. Se oli kuin alakoululaisen aine. Meidän talouteen on Pohjalainen tullut melkein 30 vuotta, mutta oon jo päättäny lopettaa tilauksen. Liian kallis laatuunsa nähden ja samat jutut saa ihan ilmaiseksikin netistä ja paljon ennen verrattuna siihen, kun aamulla lehti tulee laatikkoon. Aika on ajanut painettujen lehtien ohi.

• vasaBoo

Vasabladet on aina ollut parempi lehti kuin Pohjalainen ja on edelleen.

• kjjkfadsfaf

on kyllä mielenkiintoista, kuinka huono lehti Pohjalainen on muihin maakuntalehtiin verrattuna.

• 18523

Syytä siitä Ilkka-Yhtymää.

Ilkka-Yhtymän maakuntalehdet Ilkka ja Pohjalainen ilmestyvät seitsemänä päivänä viikossa Etelä-Pohjanmaan ja Pohjanmaan maakunnissa.

http://www.ilkka-yhtyma.fi/web/yhtyma/corporate.nsf/www/Maakuntalehdet

• ylessäkin_vaihdettiin

Ylessäkin vaihdettiin ne laaduttomat Kokkolassa makoilijat pois ruudusta

• anselmi3555844

Tervetuloa! Laihialla ei muita hyviä ruokapaikkoja ole kuin kotipizza

• 6901

• Vastaamme_kaikkiin_kysym

.

Paholaanen pois ja Laihialle se uusi ruokapaikka ja sassiin

.

• vielälukija

levikki nyt 18 800. näin luki eilen lehdessä. viidentoista vuoden päästä lehti on kuopattu ;)

• lukekaapa

Lehti on parantunut selvästi muutaman vuoden takaisista ajoista, tabloidiin siirtyminen on myös positiivinen asia. Mutta lehden hinta on liian korkea.

• luinjo

Lehden koko pienenee niin miksi pitää maksaa sama hinta kuin ennen? Tilausmaksu liian korkea ja sisältö huono. Se on Pohjalaisen ongelma ollut aina.

• historiaaon

Paperiversio leviää enää 14000-15000 verran.

Vaasan paikallislehti ja ajaa joka mnumerossa pelkästään vaasa-asiaa.

• yhdistetään_ikkunaan

Varmaan kohta yhdistetään siihen ilmaisjakelu Vaasan ikkunaan

• paikallislehti

Täällä oli että Pohjalaisen levikki olisi ollut 25v jopa 60 000 ?
        Tuohon aikaan oli Vaasassa levikki ainoastaan alle 14 500
        siis ne lehdet joka aamulla jaettiin .

Eikä maakuntaan silloin paljoa enempää mennyt,
        koska silloin oli kova taistelu Ilkan kanssa,
        jonka Ilkka sitten lopulta voitti, ja osti pois tuon Pohjalaisen

Elikkä jos tuo "Paperiversio leviää enää 14000-15000 verran. "
        Niin hyvinhän Pohjalainen on pärjännyt jos levikki on vielä tuon kokoinen ?

• entinentilaaja

mistä tuo tieto että paperiversio enää 14 000 kpl?
        ei tuolla levikillä enää kauaa hengissä pysytä .

• hyvinpäniin
        paikallislehti kirjoitti:

Täällä oli että Pohjalaisen levikki olisi ollut 25v jopa 60 000 ?
        Tuohon aikaan oli Vaasassa levikki ainoastaan alle 14 500
        siis ne lehdet joka aamulla jaettiin .

Eikä maakuntaan silloin paljoa enempää mennyt,
        koska silloin oli kova taistelu Ilkan kanssa,
        jonka Ilkka sitten lopulta voitti, ja osti pois tuon Pohjalaisen

Elikkä jos tuo "Paperiversio leviää enää 14000-15000 verran. "
        Niin hyvinhän Pohjalainen on pärjännyt jos levikki on vielä tuon kokoinen ?

Kyllä Pohjalaisen levikki on ollut aikoinaan 60000 molemmin polin.

Ilkkan talous on lopulta ollut valtion tulosiirtojen vuoksi paremmalla tolalla.

MTK on auttanut Ilkan tuohon asemaan.

• fguipo

Sekin on kehitystä, että nykyään pääkirjoitus on allekirjoitettu, ennen ei ikinä tiennyt kuka esitti mielipiteitään. Vielä voisivat poistaa palstan, jossa nimettömänä saa haukkua nimeltä mainittuja.

• Pohojolaaaaane

Mummut ja papat kun vaihtaa hiippakuntaa kuolee ns valtamedia. Ei nuoret aikuiset enää tilaa kyseistä roskaa. Riittää Ikkuna lehti. Senkin luen diginä. Asenteellinen Pohjalainen ei ole sama kuin aikoinaan o!i. Poliisiuutiset kuuluu facebookista ennen lehden julkaisua. Voi toki piipahtaa poliisin netti sivuilla josta pohjalaisen copypaste uutiset on peräisin. Hyvää yötä toimittelijat.

• poliisin_sivut--

Poliisin sivut kannattaa muutenkin käydä tsekkaamassa ettei vain ole vahingossa jäänyt jotakin tärkeää tietoa pois kuten tuntomerkit

• Turhakallisläpyskä

Kuka tuon lehdykän tilauksesta enää viitsii maksaa yli 300 euroa vuodessa.

Itse peruin tilauksen, kun aviisissa oli sivutolkulla pelkkää maahanmuuttopropagandaa. Kun esimerkiksi joku tumma tyyppi (yksi niistä tuhansista kela-pakolaisista) oli päätynyt siivoamaan, niin sitä ylistettiin maailman kahdeksantena ihmeenä.

Lehden pitäisi toimia paikallisten virkamiesten vahtikoirana, mutta valitettavasti Pohjalainen on kuin rapsutettava sylikoira. Ei minkäänlaista tutkivaa journalismia esimerkiksi Vaasan rakennuspuolen lahjontajupakasta. Tämäkin asia on tietoisesti painettu unholaan.

Tällaiselle lehdelle ei ole mitään tarvetta.

• Vaasansuomalainen

Ilkkaa en vaasalaisena tilaa. Pohjalainen on nykyään jonkinasteinen Ilkan typistetty versio, jossa on pääasiassa juttuja Seinäjoelta ja vain vähän vaasalaista asiaa. Tästä syystä lopetin tilaukseni. Seinäjoen asiat eivät minua kiinnosta, enkä niistä halua lukea. Kun näin on, ei Pohjalaisessa ole juuri mitään.
      Ilkka on tappanut Pohjalaisen, mutta ei tule menestymään Vaasassa.

• Pohjallinen

Olen samasta syystä lopettanut Pohjalaisen tilaamisen. Siinä on aivan liikaa Seinäjoki -juttuja, joita en kertakaikkiaan halua lukea, enkä tilata Piilo-Ilkkaa.
        Meidän talouteen ei koskaan tulla tilaamaan Ilkkaa, se on varmaa.
        Vaasan Ikkunassakin rupeaa olemaan Seinäjoki -mainontaa, mikä on huolestuttavaa. Ilkka kirjoittaa Vaasasta aina negatiivisesti, mutta Seinäjoesta myönteisesti

• maa-lainen
        Pohjallinen kirjoitti:

Olen samasta syystä lopettanut Pohjalaisen tilaamisen. Siinä on aivan liikaa Seinäjoki -juttuja, joita en kertakaikkiaan halua lukea, enkä tilata Piilo-Ilkkaa.
        Meidän talouteen ei koskaan tulla tilaamaan Ilkkaa, se on varmaa.
        Vaasan Ikkunassakin rupeaa olemaan Seinäjoki -mainontaa, mikä on huolestuttavaa. Ilkka kirjoittaa Vaasasta aina negatiivisesti, mutta Seinäjoesta myönteisesti

On se kauheeta, kun ihminen ottaa alivuokralaisen täysin yhdentekevistä asioista.

Lehden nimi ja mainokset kirjoittajalla pääasia lukemisessa. Käy nyt ottamassa selvää lehden toimituksessa, kuinka sinne lehteen ne sivut täytetään uutisilla ja mainoksilla.

On täysin markinaalissa ne uutiset joita lehden toimitus itse valmistaa ja nekin jaetaan tiettyyn nettiosoitteeseen josta saa muut lehdet kopioida niitä omille sivuilleen. Yhteistoiminta on silläkin alalla lisääntynyt.

Tässä Seinäjoen ja Vaasan keskivaiheilla asuvana olen saanut vahvasti sen käsityksen, että Vaasasta on tullut vahvoja hyökkäyksiä Seinäjoen suuntaan. Jo Seinäjoen lentokentän rakennusvaiheessa hyökkäykset olivat rajuja ja samaan aikaan ruotsinlaivan avustaminen vahvasti tapetilla.

Seinäjoelta tuli vahvaa kannustusta akkutehtaan asiassa Vaasalle ja sähköistyksessä junanradalle jne.

Tämä sairaala-asia nyt kuumentaa tunteita siellä mutta järkevästi ajateltuna Uumajasta noudetaan helikopterilla hätätapauksessa ummikko vaasalainen.

Vaasa on rannikkokaupunkina perin tyhjä Seinäjokeen verrattuna, kun ihmisiä palvellaan.

Pyöräytä 50 km ympyrä Seinäjoen ja Vaasan ympärille niin näet, että Vaasassa ympyrän sisällä on pelkkää vettä puolet. No, muutama kalastuksen harrastaja ja kesällä mökkiläinen kai siellä viettää vapaa-aikaa.

Mä oon aina lukenut jutut vaikka viholliselta, ellei muuta niin oppii miten se vihollinen ajattelee. Tyhmä ihminen jättää lukematta ituitin takia ja pysyy tyhmänä. Onneksi hän ei itse sitä tajua.

• Pohjallinen
        maa-lainen kirjoitti:

On se kauheeta, kun ihminen ottaa alivuokralaisen täysin yhdentekevistä asioista.

Lehden nimi ja mainokset kirjoittajalla pääasia lukemisessa. Käy nyt ottamassa selvää lehden toimituksessa, kuinka sinne lehteen ne sivut täytetään uutisilla ja mainoksilla.

On täysin markinaalissa ne uutiset joita lehden toimitus itse valmistaa ja nekin jaetaan tiettyyn nettiosoitteeseen josta saa muut lehdet kopioida niitä omille sivuilleen. Yhteistoiminta on silläkin alalla lisääntynyt.

Tässä Seinäjoen ja Vaasan keskivaiheilla asuvana olen saanut vahvasti sen käsityksen, että Vaasasta on tullut vahvoja hyökkäyksiä Seinäjoen suuntaan. Jo Seinäjoen lentokentän rakennusvaiheessa hyökkäykset olivat rajuja ja samaan aikaan ruotsinlaivan avustaminen vahvasti tapetilla.

Seinäjoelta tuli vahvaa kannustusta akkutehtaan asiassa Vaasalle ja sähköistyksessä junanradalle jne.

Tämä sairaala-asia nyt kuumentaa tunteita siellä mutta järkevästi ajateltuna Uumajasta noudetaan helikopterilla hätätapauksessa ummikko vaasalainen.

Vaasa on rannikkokaupunkina perin tyhjä Seinäjokeen verrattuna, kun ihmisiä palvellaan.

Pyöräytä 50 km ympyrä Seinäjoen ja Vaasan ympärille niin näet, että Vaasassa ympyrän sisällä on pelkkää vettä puolet. No, muutama kalastuksen harrastaja ja kesällä mökkiläinen kai siellä viettää vapaa-aikaa.

Mä oon aina lukenut jutut vaikka viholliselta, ellei muuta niin oppii miten se vihollinen ajattelee. Tyhmä ihminen jättää lukematta ituitin takia ja pysyy tyhmänä. Onneksi hän ei itse sitä tajua.

Se on kyllä niin, wttä Seinäjoki ei ole koakaan tukenut mitään Vaasaa koskevaa.
        Vaasan pitää pystyssä ja alueen työllistää kaupungin vahva vientiteollisuus. Sitä ei Seinäjoella ole, eikä tule.
        Vaasan kaksikielisyyttä (yli 70 % suomenkielisiä) ja etenkään rannikkoseudun ruotsinkielisyyttä ei umpisuomenkielisellä Seinäjoella tajuta. Sairaalapäätös meni ihan metsään, kun Seinäjoki ei millään kykene muuttumaan kaksikielisekai sairaalaksi, eikä tule selviämään tehtästä. Sen he tietävät itsekin. Tämä päätös tulee vielä muuttumaan, saattepa nähdä.
        No, Ilkkaa en kuitenkaan koskaan tule vaasalaisena tilaamaan, enkä enää Pohjalaistakaan, ellei se muutu. Nelisenkymmentä vuotta sitä tilattiinkin...

• maa-lainen kirjoitti:

Lehden täyttäminen asialle joka päivälle on haaste printtimedialle.
        Tilaajien väheneminen syö resursseja myös toimitukselta. Ihmiset näitä juttuja laatii ja toiset taitaa, kolmannet painaa ja jotkut jakelee..menkää koittamaan kuin helpoo on?

• miehittäjänjälkeläiset

Suomenruotsalaisilla on ollut jo monta sataa vuotta aikaa kotiutua Suomeen mutta miksi eivät vieläkään osaa suomea??? Eikö pikkuruisen vähemmistön kuuluu opetella koko kansan kieli eikä suuren enemmistön nöyristellä sitä pikkuruista vähemmistöä???

• nii-n-pä

Lähes kaikki suomenruotsalaiset ovat täällä aikoinaan olleitten kuninkaan virkamiesten palvelusväen jälkeläisiä.

Palvelusväki otettiin suomalaisista pakkotöihin ja opetettiin niille ruotsin kieli. Joitakin virkamiehiä tietysti oli jotka kylvivät siemenen yökasteeseen mutta ei niitä synnissä sienneitä varmasti tunnustettu siittäjän mukaan.

Nyt moni suomen ruotsinkielinen etsii geneistään ruotsalaisuutta mutta turhaan etsivät. Tietääkseni usein paljastunut savolaisuus tausta.

Hiljaa ollaan tiedon kanssa.

• PääPystyyn
        nii-n-pä kirjoitti:

Lähes kaikki suomenruotsalaiset ovat täällä aikoinaan olleitten kuninkaan virkamiesten palvelusväen jälkeläisiä.

Palvelusväki otettiin suomalaisista pakkotöihin ja opetettiin niille ruotsin kieli. Joitakin virkamiehiä tietysti oli jotka kylvivät siemenen yökasteeseen mutta ei niitä synnissä sienneitä varmasti tunnustettu siittäjän mukaan.

Nyt moni suomen ruotsinkielinen etsii geneistään ruotsalaisuutta mutta turhaan etsivät. Tietääkseni usein paljastunut savolaisuus tausta.

Hiljaa ollaan tiedon kanssa.

Äläs ny taas jauha paskaa, itse olen suomenruotsalainen täällä Kokkobeölen alueella. jo ties monennessako sukupolvessa, ja kun meen vaasalaisin virastoihin tai sairaalan niin ei meinaa kelvata suomen kieli näille muualta junalla tulleille ?!

Oisko koulutus noissakin tapauksessa tarpeen ? Vai keltaiset liivit

• Taviisi

Vasemmistolainen päätoimittajaksi, niin alkaa lehti kelvata, Kirjoittaisi tavallisten ihmisten asioista.

• extilaaja

Yli 50 vuottta tuli tilattua, mutta nyt Mustasaaressa jakelu on mitä sattuu oli lopetin tilauksen, sisällössä ei niinkään valittamista.

• Paskalakki

90-luvun puolivälissä, kun tuo levikki oli 60000 kieppeillä, Pohjalainen ulotti levikkikampanjoinnin jopa Ylivieskaan saakka,(200km), aikoi siis kilpailla koko Keski-Pohjanmaan valtaamisesta. Sen jälkeen onkin menty alas. Entinen jääräpäinen sidonnaisuus kokoomukseen ja nykyinen kepulainen seinäjokinen omistaja ovat huono yhdistelmä mille tahansa vaasalaiselle yritykselle.Itse asiassa Keskipohjanmaa-lehti Kokkolassa on pärjännyt hyvin sen jälkeen kun pyyhki keskustapuolue-tomut jaloistaan, levikki on 25000 kappaleen tietämillä ja alue ulottuu Kokkolasta Uuteenkaarlepyyhyn, Lestijärvelle, Pyhäsalmelle, Oulaisiin ja Kalajoelle saakka. Siinä ois tavoitettava Pohjalaisella; Vaasasta Seinäjoelle ja sen taakse, Kristiinankaupunkiin, ja Kruunupyyhyn.

• Paskalakille

Oli muuten jo 90-luvun alkua kun Pohjalainen irrottautui Kokoomuksesta ja Ilkkakin on paljon myöhemmin lopettanut Keskustan äänenkannattajana eli kummakki nykyään sitoutumattomia.

Keski-Pohjanmaan levikki näkyy olevan enää jotain 18 000 paikkeilla.

• Vaasailkka

Ennen oli vaasalehdestä ja pohjalaisesta hyviä tarjouksia myös seinäjokelaisille.
      Sitten kun ilkka osti pohjalaisen niin tarjoukset loppuivat kuin seinään.
      Pohjalaista tulee luettua vain seinäjoen baareissa ja ravintoloissa.samat jutut kuin ilkasss.muutama vaasan oma uutinen mukana.Ennen 90 luvulla nämä lehdet oli vielä hyviä ja asiaa paljon.ei ole enää.
      Kaupunkien ilmaisjakelulehdetkin ajaa ohi.

• antiporvari

P. on mustanpuhuva kokoomus myönteinen porvarilehti, jota duunarin ei kannata tilata. Siitä ei ole mitään iloa.

• Anonyymi

Pohjalaisen levikki oli 2018 vain 16 898 (LT 2018)

Ja tänään tuli sitten pommi. Pohjalaisesta ja Ilkasta tulee yksi lehti.

• Anonyymi

Ilkkalaisen kestotilaus sitten loppuu. Uutinen hiehon poikimisesta Tiistenjoella ei kiinnosta pätkääkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilkkalaisen kestotilaus sitten loppuu. Uutinen hiehon poikimisesta Tiistenjoella ei kiinnosta pätkääkään.

Onkohan uusi nimi sitten Pilkka?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      192
      5871
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      47
      2691
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2252
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1769
    5. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      33
      1708
    6. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1404
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      162
      1367
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1311
    9. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1253
    10. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      109
      997
    Aihe