Vuotien leikkaus

tapetoijja

Kannattaako vuodat leikata täsmälleen seinän mittaiseksi ennen seinälle laittoa, vai siten että menee yli ja leikkaa lopuksi veitsellä löysät pois kun tapetit on jo seinässä? Alareunahan ei ole niin justiinsa, kun tulee lista päälle, mutta entä yläreuna? Tuleeko siistimpi kun laittaa jo tapetoitaessa yläreunan kohdilleen, vai siten että menee vähän yli ja lopuksi leikkaa katonrajan reunan terävällä veitsellä?

1

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • extralla.laittaisin

Kyllähän se antaa vähän enemmän pelivaraa jos jätät ekstraa ylös tasaat sen vasta lopussa. Alhaalla ei tosiaan niin väliä kun lista peittää sen.
      Ja etenkin jos laitat kuvikohdistettavaa tapettia niin eipähän tarvitse etukäteen laskea millilleen joka vuotaa, nopeuttaa kummasti.

Omissa projekteissa olen huomannut sen, että asennetun tapetin ylijäämien leikkaaminen on helpompaa sitten kun tapetti on kuivunut kunnolla loppuun asti, kosteana se on pehmeämpää ja repeilee helposti vaikka kuinka varovasti ja terävällä veitsellä väkertäisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      6109
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5613
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3154
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2514
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2447
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2188
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2138
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1726
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1721
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1707
    Aihe