Erehdyin äsken mittaamaan vyötärön ympärysmitan, koska ihmettelin miten viime vuoden talvitakki ei menny kiinni ja tuloksena oli 110 cm. Oon siis 23-vuotias nainen, jolla pituutta 155 cm... Mun vyötärönympärys on melkeen yhtä paljon ku mä oon pitkä. Kävin myös vaa'alla ja mun se näytti sit mukavat 91,2 kg. Eli mun bmi on 38 eli oon vaikeasti lihava ja alle viiden kilon päästä sairaalloisesta lihavuudesta eli siis olen siis samannäköinen ku kaikki ihmiset lihavuusmainoksissa ja jenkkien laihdutusohjelmissa??? Voinko olla aiheuttanu ittelleni jo jotain sairauksia?? Onko mun tulevaisuus nyt menetetty? en uskalla mennä lääkäriin jos ne vaan haukkuu mut. En oo enää vaan pullea tai pyöreä. Mitkä on teijän ajatukset ku näätte tän kokosen nuoren ihmisen?
Ahdistaa... oon vaikeasti lihava
4
240
Vastaukset
- believeinfatness
Että olet liian laiha ja sinun pitäisi lihottaa reilusti, ainakin 110 kiloon,mielellään 130-155 kiloon. Jos sinulla on vatsa- ja selkämakkaroita niin hot 👌🔥
- dealwithitt
Itsepä olet ton aiheuttanut! Se on aivan oma vika jos haluaa syömällä tappaa itsensä.
- marjakri
Hei - ei hätää. Terveellistä ruokavaliosi ja syö ainakin neljä kertaa päivässä. Mitään ihme konsteja ei kannata käyttää. Herkutellakin saa. Olet vielä niin nuori joten uskoisin, että sinulle ei ylipainosta ole vielä mitään sairauksia tullut. Kyllä se siitä lähtee kun otat itseäsi niskasta kiinni.
- isohkoiita
Jaa, minusta kaikki nuoret ovat aina nättejä, olivatpa pyöreitä tai laihoja. :) Nuoret eivät itse sitä näe, vaan ovat ylikriittisiä itsensä suhteen.
Minä painoin joskus 28-31-vuotiaana 126 kiloa, ja olen 162 cm pitkä. Oli verensokerit pielessä, liian suuri vyötärönympärys, kolesterolit aivan sekaisin, verenpaine korkealla. Olen melkein koko aikuisikäni ollut vaihtelevasti ylipainoinen, ja omalla kohdallani n. sata kiloa on se "haamuraja" jonka jälkeen jaksaminen menee vaikeammaksi, ja hankaluudet lisääntyvät.
Olet vielä nuori, joten painosi ei varmaan vielä ole sinua invalidisoinut. Se kannattaa muistaa, että ylipainoisena olo ei ainakaan helpotu ikääntymisen myötä. Itse olen nyt nelikymppisenä 125 kg, viisi kiloa olen tiputtanut. Elämäni on ollut aika ikävää näin painavana, koska toisin kuin nuorena, nyt on nivelrikko alkanut tehdä tuloaan. Painonpudotus on minulle ihan terveyssyistä pakollista. Itselläni on jo hankaluuksia suihkussa käymisessä - se rasittaa - mutta tietysti joka päivä silti käyn. Työkavereiden kanssa ei oikein lounaalle tule lähdettyä, koska en jaksa kävellä portaita, tai muutenkaan mitään pitkiä matkoja. Vaatekaupoissa en käy, koska hikoan ja hengästyn, ja koska ei oikein enää niissä ole minulle sopivia. Ostan postimyynnistä suuren osan vaatteista.
Kannattaa lääkäriltä selvittää oma terveystilanne. Jos sinulla on veriarvot kohdallaan ja ei ole verenpaine taivaissa, niin sehän olisi tosi hieno homma. Tsemppiä sinulle. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2967271Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne695294Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463367Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1112726- 1622469
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181920Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831736Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311578- 821554
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311510