Minulla on juomapullo Camelback Chute, 1 litra.
https://varuste.net/Camelbak Chute 1L?_tu=56177
Pullossa ei ole pidetty muuta kuin kylmää hanavettä. Alussa en pessyt tiskiharjalla pulloa ollenkaan, vaan vain huuhtelin sen tiskiaineella ja vedellä , vesi oli hyvän makuista. Sitten huomasin, että pullon sisällä on limainen kerros, vaikka pullo ei näyttänyt likaiselta ja vesi oli hyvän makuista. Kyseessä oli varmaan sama ilmiö kuin vesijohdoissa, joihin kuulemma syystä jota minä en tiedä muodostuu limainen kerros.
Harjasin pullon tiskiharjalla ja asianpesuaineella ja tästä lähtien vesi on mennyt koko ajan muutamassa tunnissa niin tunkkaisen makuiseksi, ettei sitä voi juoda. Pesin pullon tämän jälkeen ruokasoodalla, mutta sekään ei auttanut.
Ilmiö on käsittämätön, suorastaan yliluonnollista. Kun pullo oli likainen, vesi oli erittäin hyvän makuista. Nyt kun pullo on pesty kunnolla harjalla, ruokasoodalla ja astianpesuaineella, vesi menee huonon makuiseksi.
Keksiikö kukaan selitystä ja apua ilmiölle, ettei tarvitsisi ostaa uutta juomapulloa?
Juomapullon tunkkainen maku?
Camelback
4
921
Vastaukset
- Oletkos
Pessyt korkin?
- Camelback
Kyllä, kaikki kolot ja osat on pesty.
- Etikkaa
Laita mietoa etikkavettä pulloon vaikka yön vasten ja sen jälkeen huuhtele se. Vähän sama kuin kahvinkeittimen puhdistus.
- 9597574746
Juomapullosta otettu vesi on aina enemmän tai vähemmän tunkkaista... varsinkin jos se on ollut pullossa vähintään 5 tuntia. Ja kaikkein tunkkaisinta se vesi on jos ostaa näitä virallisia vesipulloja. Itse olen käyttänyt aina hyväksi havaittuja ja ultakevyitä vichy-pulloja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod336224- 345723
- 293224
- 342554
- 452540
- 152218
- 372148
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons401749- 131735
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191727