Minkälainen pönttö noille pitäis tehä?Mitat ja muuta tärkeää.
Leppälinnun pönttö
3
63
Vastaukset
- jotainohjetta
Leppis tykkää asettua "vanhaan" pönttöön eli jos voit tehdä jo harmaantuneesta laudasta, kelpaa paremmin. Tai ainakin ruskea puunsuoja pintaan. Sisä halk. väh. 12cm ja reikä pyöreä tai 4-kulm. 3,5cm. Kork. 30-35cm. Pohjalle voit nakata pari cm purua tai muuta roskaa, näyttää houkuttavan. Reikää ei kannata tehdä oravan mentäväksi, tuhoaa pesinnän. Raaka-aine 15cm lauta tai pyöreä puu, ripustus 3m korkeuteen. Leppis pesii mielellään pihoilla mutta saaminen omaan pönttöön vaatii vähän onnea. Palailee muutolta Vapun tienoilta alkaen.
- LintuLeppä
Muuten hyvä ohje, mutta ainakaan itse en ole onnistunut saamaan montaakaan leppälintua 35 mm reiällä varustettuun pönttöön. Pesinnöistä reilusti yli 80 % on ollut pöntöissä, joiden reikä on avarrettu tikan/ oravan toimesta noin 50 milliin tai ylikin.
- pöntttö
Entä ripustuskorkeus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465727Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5852160Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821161Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591038- 771013
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53981Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61926- 60897
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58768