Jokavuotisen mantran hokeminen joulun lähestyessä Hartolassa saa allekirjoittaneen suureen raivoon.Meitä pakkosyötetään sanomalla että ostamalla joululahjat tästä kuppaisesta kylästä niin kuntamme säilyy elävänä.Ja paskat.ja itse joulunavaus niin perseestä kuin vai voi olla samaa toistavat puheet paloautot ja sama naftaliinille haiseva mutta kaikille tuttu joulupukki häärii korruptio karkkeineen torilla ei kiitos sanon minä.Olemme jo aikaa sitten ostaneet ruokamme Heinolasta ja lahjamme laadukkaista verkkokaupoista asumme Hartolassa vain siksi että aviomieheni äiti joka on hoidossa kunnallisessa vanhuksia hoitavassa laitoksessa saa asiallisen ja oikeudenmukaisen hoidon.Heti kun hänestä aika jättää jätämme Hartolan sillä nykymeno täällä on todella surkeaa katsottavaa lapset valtaosalta käytöshäiriöisiä,paljon aivan liian paljon alkoholisteja ja huume hörhöjä,kaikki palvelut nollassa veroa maksamme aivan liikaa palveluvalikkoon nähden.Onneksi lapsemme ovat jo muualla mutta on todella sääli nähdä millaiseen alennustilaan kuntamme päättäjät ovat terveen kuntamme ajaneet.Ai niin niistä joululahjoista mitä täältä saa?ylihinnoiteltuja tuotteita joiden arvo ei kuitenkaan vastaa sille asetettua hintaa.
Nyt riittää jo.
13
180
Vastaukset
- L.Onkero
Samat ongelmat jokaisessa pikku kylässä.
- arfgh
Meikä ostaa suoraan Kiinasta , mutta hartolan posti ei ole saanut vieläkään postia tänään laatikkoon täällä kirkolla.
Kotimaan tilauksissa suosin matkahuoltoa sen nopeuden ja ongelmattomuuden vuoksi.- pirttihirmuilija
Meillä oli eri henkilö postia jakamassa kuin yleensä, joten olisko loma tai sairastapaus viivästyttänyt postin kulkua. Meille tuli posti klo 14 ja risat, yleensä tulee yhden ja kahden välillä. Matkahuollosta tuli mieleen, että ei ole välttämättä nopea tai ongelmaton (niin minäkin luulin ennen), koska jos Matkahuollon toimihenkilö syystä tai toisesta sattuisi olemaan pois niin sitten on koko lafka suljettuna kun ei ole ketään koulutettu varahenkilöksi. Taannoin kävi niin että sairasustapauksen johdosta matkahuolto oli suljettuna muutaman päivän.
- pirttihirmuilija
Oletko saanut tilaamasi tuotteet Kiinasta aina vai onko matkalla tapahtunut hävikkiä. En tilaa Kiinasta, vain Euroopasta.
- arfgh
Kyllä ovat perille tulleet yhtä lukuunottamatta josta sain kyllä maksamani rahat takaisin, aliexpressistä kysymy ja noin 140 tilausta on tullut sieltä tehtyä.
- eyriefdsf
arfgh kirjoitti:
Kyllä ovat perille tulleet yhtä lukuunottamatta josta sain kyllä maksamani rahat takaisin, aliexpressistä kysymy ja noin 140 tilausta on tullut sieltä tehtyä.
Kuinka pitkään tilaukset Kiinasta viipyvät matkalla? Keskimäärin?
- Ruustinna57
Matkahuolto toimii jos oikea ihminen paikalla tuuraajat monasti sellaisia persehäröjä ettei viitti sisään mennä.Kaikkihan kunnassa koetetaan hoitaa avuttomalla apuvoimalla ei koulutusta ei kokemusta ei niin mitään...
- ekkamies
minäkin käyn syömässä joutsassa,
naimassa sysmässä
ja paskalla heinolassa
olenkin r. ekkamies
sylkäisen tosin onkiniemellä joskus
tanssin kalholla - Eilakki
Niin tyypille Hartolan "asukin" kommentti.Jos älykkyysosamäärä on nolla ja aivot korvikealkoholin syövyttämät niin tälläistä jälkeä syntyy.
- Hyvää_joulua_kuitenkin
Nämä poiminnat herättävät kysymyksiä:
"---ostamalla joululahjat tästä kuppaisesta kylästä---"
Kylä, jota nimität "kuppaiseksi" kyläksi on aivan tavallinen maalaiskylä samoine iloineen ja suruineen kuin mikä tahansa vastaavankokoinen kylä tai kunta maassamme. Moni on onnistunut elämään täällä hyvän ja antoisan elämän.
"---itse joulunavaus niin perseestä---"
Kunta yrittää ja joskus onnistuukin järjestämään kuntalaisille tilaisuuksia, jotka ovat kaikille avoimia ja ilmaisia. Joulunavauksesta ei tarvinnut maksaa ja kaikki olivat sinne tervetulleita. On asennekysymys kokeeko tuonlaiset tapahtumat myönteisinä vai kielteisinä.
"---Olemme jo aikaa sitten ostaneet ruokamme Heinolasta---"
Jos ostatte ruokannekin Heinolasta niin se on pois Hartolasta. Meillä on täällä vain yksi ruokakauppa, mutta erinomaisen laadukas tarjonnaltaan. Kertaakaan ei ole ainakaan minun tarvinnut lähteä ruokaostoksille paikkakunnan ulkopuolelle. Mitä elintarvikkeita täältä puuttuu? Myönnän, että kerran "tarvitsin" jotakin mitä täältä Hartolasta ei löytynyt. Kerroin toiveeni S-marketin myyjälle, joka välitti tilaukseni eteenpäin. Joten kyllä palvelu pelaa.
"---asumme Hartolassa vain siksi että aviomieheni äiti joka on hoidossa kunnallisessa vanhuksia hoitavassa laitoksessa saa asiallisen ja oikeudenmukaisen hoidon---"
Hienoa kuulla! ELi myönnät, että on jotakin mikä on täällä kuitenkni paremmin kuin muualla. Luotat, että Hartolassa anoppisi niin hyvää hoitoa, että sen takia ei kannata muuttaa muualle. Tästä plussat hoitohenkilökunnalle. Jotain hyvääkin siis!!!!!!
"---lapset valtaosalta käytöshäiriöisiä,paljon aivan liian paljon alkoholisteja ja huume hörhöjä---"
Heitä ei ole sen enempää Hartolassa kuin muualla
"---kaikki palvelut nollassa veroa maksamme aivan liikaa palveluvalikkoon nähden---"
Suomessa on lakiin perustuva liikkumavapaus. Asuinpaikkasi voit valita mielesi mukaan. Jos sinusta tuntuu, että korkeasti palkattuna henkilönä olen maksanut "tyhjästä" niin paras keino on äänestää jaloillaan.
"---sääli nähdä millaiseen alennustilaan kuntamme päättäjät ovat terveen kuntamme ajaneet---"
Joihinkin asioihin voi itse vaikuttaa, edes hieman. Kunnallisvaalit ovat tulossa. Jos vielä asut Hartolassa silloin niin käytä äänioikeuttasi. Tai jospa asettuisit itse ehdokkaaksi? Oletko harkinnut koskaan?
"---Ai niin niistä joululahjoista mitä täältä saa---"
En ala mainostaa ketään tiettyä yrittäjää, mutta... niin, minä olen löytänyt lahjat pukinkonttiin Hartolasta, ja pienellä rahalla, pienituloinen kun olen. - karkkiasipisälimsaa
täällä ei taida olla joulu kuin noilla suojavärin omaavilla "alaikäisillä" jotka joka perjantai kantavat ostoskärryllisen karkkia sipisiä yms herkkua s kauapasta ulos, taas tänä perjantainakin, kuka maksaa sen? no me tietysti veronmaksajat.
onko oikein että tietty ryhmä nauttii etuuksista joista normi perheen kouluikäiset ovat vaan kateellisia. menkää kauppaan ensi perjantaina ja katsokaa omin silmin tämä huutava vääryys- fdgfgd
Olen huomannut. Tuota menoa sairastuvat elintasosairauksiin ja niistä tulee lisää kuluja. Miksei henkilökunta tarkkaile millaiset ruokatottumukset ko. henkilöillä on. Jos perusruoka on jatkuvasti sipsejä ja irtokarkkeja niin siitä ei hyvää seuraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih264330- 2563724
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282114Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701736Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko161502Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81439Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä4101347Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501229Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4111187Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771070