Taas Atecalle voitto

Voittoja_jatkuvasti

Autobest 2017 -palkinto Atecalle.
Euroopan 31 autotoimittajien muodostaman tuomariston mielestä Ateca on paras auto-ostos vuonna 2017. Vahvuuksina muotoilu, mukavuus, ajo-ominaisuudet ja rahalle saatava vastine ja monikäyttöisyys sekä huoltoverkosto.

Ateca on näköjään voittaa aina ja kaikki missä on mukana.

15

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KiristyyköHermo

      Taas järkyttävä uutinen tälle palstan Quassu-trollille. Mahtaako Quassu-pojun pää kestää, kun näitä Atecan menestysuutisia tulee solkenaan...

      Quassu alkaa näyttämään aika onnettomalta Atecaan verrattuna. Ei ainuttakaan menestystarinaa missään asiassa ja testivoittoja tasan nolla.

      • kassua_ja_kossua

        No katoppas myyntitilastoja. Mikäs malli siellä on top2-listalla? Eiköhän se näytä paremmuuden parhaiten.


      • Ei_nyt_sentään
        kassua_ja_kossua kirjoitti:

        No katoppas myyntitilastoja. Mikäs malli siellä on top2-listalla? Eiköhän se näytä paremmuuden parhaiten.

        Jaa että Suomen myyntitilastojen kärkimallit olisivat niitä markkinoiden parhaita autoja? Et nyt kyllä taida ihan oikeasti uskoa tuota itsekään.


    • ownwfrjne

      Nissanissa vain lähinnä paljon halpaa budjetti kilkettä teknikkaassa kun jotkin jarruosatkin lähinnä vain riittävät laadultaan.

    • TuossaOnVoittaja

      Ostakaa 3008 jos haluatte nykyaikaisen uuden katumaasturin. Ainakin Auto2016 messujen perusteella se tuntui tuossa luokassa olevan laadukkain, eikä ollenkaan halvan oloinen.

      • Jajää_

        Minkälainen neliveto tähän nykyaikaiseen 3008:iin on saatavilla ja mihin hintaan?


      • pököttimies
        Jajää_ kirjoitti:

        Minkälainen neliveto tähän nykyaikaiseen 3008:iin on saatavilla ja mihin hintaan?

        No sen verran nerokas systeemi saatavissa 400 egen lisähinnalla kuin ultra grip-systeemi. Parantaa etuvetoisen etenemiskyvyn nelivetoa vastaavaksi. Ja ei ole niitä nelivetoisen ajan kanssa tulevia ongelmia kardaanin ja haldexin/pumppujen kanssa. PSA osaa. Upein luokassaan toi 3008.


      • Veliveto

        Kuulostaa hyvältä. Miksi nelivetoja edes tehdään kun systeemit muuttaa etuvetoisen 400 eurolla vastaavaksi. Tuohan kannattaa laittaa kaikkiin autoihin kun on niin hyvä systeemi


      • 14plus9
        pököttimies kirjoitti:

        No sen verran nerokas systeemi saatavissa 400 egen lisähinnalla kuin ultra grip-systeemi. Parantaa etuvetoisen etenemiskyvyn nelivetoa vastaavaksi. Ja ei ole niitä nelivetoisen ajan kanssa tulevia ongelmia kardaanin ja haldexin/pumppujen kanssa. PSA osaa. Upein luokassaan toi 3008.

        Olkoonpa mikä tahansa ultrakrippi-systeemi, niin jos auto on edelleen etuvetoinen, niin se on vain etuvetoinen. Ja etenemiskyky on etuvetoisen etenemiskyky ja siis kaukana jäljessä nelivetoisen etenemiskyvystä.

        Tuossa ihmeultrakrippisysteemissä ei varmasti ole haldexin tai kardaanin mahdollisua ongelmia tietenkään. Siinä on ne ihmeultrakrippisysteemin mahdolliset ongelmat, joita taas ei nelivetoisissa ole.

        Näin se vaan tuppaa olemaan reaalielämässä.


      • cuprulla_cupralla
        14plus9 kirjoitti:

        Olkoonpa mikä tahansa ultrakrippi-systeemi, niin jos auto on edelleen etuvetoinen, niin se on vain etuvetoinen. Ja etenemiskyky on etuvetoisen etenemiskyky ja siis kaukana jäljessä nelivetoisen etenemiskyvystä.

        Tuossa ihmeultrakrippisysteemissä ei varmasti ole haldexin tai kardaanin mahdollisua ongelmia tietenkään. Siinä on ne ihmeultrakrippisysteemin mahdolliset ongelmat, joita taas ei nelivetoisissa ole.

        Näin se vaan tuppaa olemaan reaalielämässä.

        Tuo 3008:n systeemi on mekaaninen tasauspyörästön lukko. Itse Cupra 290:n omistajana voin sanoa että toimii! Lähtee lumimössössäkin valoista rivakasti ja ei jumitu omakotialueen jäiseen ylämäkeen edes Continentalin CV6-kitkarenkaillakaan. Loistava varuste ja parantaa ajettavuutta myös mutkaisilla teillä. Neliveto on turhake noissa cittareissakin, lisää kulutusta, heikentää suoritusarvoja ja tuo vikaherkkää tekniikkaa.


      • 14plus9
        cuprulla_cupralla kirjoitti:

        Tuo 3008:n systeemi on mekaaninen tasauspyörästön lukko. Itse Cupra 290:n omistajana voin sanoa että toimii! Lähtee lumimössössäkin valoista rivakasti ja ei jumitu omakotialueen jäiseen ylämäkeen edes Continentalin CV6-kitkarenkaillakaan. Loistava varuste ja parantaa ajettavuutta myös mutkaisilla teillä. Neliveto on turhake noissa cittareissakin, lisää kulutusta, heikentää suoritusarvoja ja tuo vikaherkkää tekniikkaa.

        Niin, mutta silti on vain etuvetoinen ja etuvetoisen etenemiskyky. Edelleen vain korkeintaan kaksi rengasta vetää ja kaksi jarruttaa. Pyörä, joka ei vedä, jarruttaa.
        Se on varmaan selvää, että tuo systeemi tuo etenemiskyvyn parannusta niihin etuvetoisiin, joissa tuota tasauspyörästön lukkoa ei ole. Varusteen 'loistavuutta' etuvetoisiin en kyseenalaista. Autot nykyisin on täynnä 'vikaherkkää' tekniikkaa, nelivetotekniikat ei ole lähelläkään niitä 'vikaherkimpiä tekniikoita' ja tuo mekaanin tasauspyörastön lukko tuo sekin myös lisää potentiaalista vikaantuvaa tekniikkaa.

        Nelivetoisten etenemiskykyyn se silti ei yllä, ei lähellekään.

        Uudet teniset toiminnot lisäävät lähes aina kulutusta joissain tilanteissa. Nelivetohan parantaa suoritustuskykyä, mutta tietysti riippuu miten rajaat käsitettä suorityskyky. Etenemiskyky jos mikä on nimenomaan suorituskykyä.

        Toinen juttu tietenkin onkin tuon nelivedon tarpeellisuus eri autoissa. Se on eri keskustelu.


      • cuprulla_cupralla
        14plus9 kirjoitti:

        Niin, mutta silti on vain etuvetoinen ja etuvetoisen etenemiskyky. Edelleen vain korkeintaan kaksi rengasta vetää ja kaksi jarruttaa. Pyörä, joka ei vedä, jarruttaa.
        Se on varmaan selvää, että tuo systeemi tuo etenemiskyvyn parannusta niihin etuvetoisiin, joissa tuota tasauspyörästön lukkoa ei ole. Varusteen 'loistavuutta' etuvetoisiin en kyseenalaista. Autot nykyisin on täynnä 'vikaherkkää' tekniikkaa, nelivetotekniikat ei ole lähelläkään niitä 'vikaherkimpiä tekniikoita' ja tuo mekaanin tasauspyörastön lukko tuo sekin myös lisää potentiaalista vikaantuvaa tekniikkaa.

        Nelivetoisten etenemiskykyyn se silti ei yllä, ei lähellekään.

        Uudet teniset toiminnot lisäävät lähes aina kulutusta joissain tilanteissa. Nelivetohan parantaa suoritustuskykyä, mutta tietysti riippuu miten rajaat käsitettä suorityskyky. Etenemiskyky jos mikä on nimenomaan suorituskykyä.

        Toinen juttu tietenkin onkin tuon nelivedon tarpeellisuus eri autoissa. Se on eri keskustelu.

        Leon Cupra 290:llä on pieksetty jäisissä valoristeyksissä nelivetocittarit, sinne ne vaan jää. Ei sudi, ei yhtään. Ihmeellinen mahtava pito. Jos et usko, koeaja talvella Cupra.


      • 14plus9
        cuprulla_cupralla kirjoitti:

        Leon Cupra 290:llä on pieksetty jäisissä valoristeyksissä nelivetocittarit, sinne ne vaan jää. Ei sudi, ei yhtään. Ihmeellinen mahtava pito. Jos et usko, koeaja talvella Cupra.

        Suorituskyky merkitsee sinulle siis sitä lyhintä mahdollista aikaa mikä kuluu liikennevaloista seuraaviin punaisiin liikennevaloihin odottamaan uutta kiihdytyskisaa? Kyse on siis sekunneista tai sekunnin murto-osien välisistä eroista.

        Cupra on juuri tuollaiseen sopiva. Minulle tuo sekunti pari tai tai sen murto-osat eivät merkitse mitään, joten olemme 'eri sarjassa'.
        Nelivetoisuuden edut, joita minä arvostan ovat täysin erilaisia, joten olemme varmasti oikeassa molemmat, mitä tulee suorituskykyarvostuksiin.


      • hyvävajaaveto
        cuprulla_cupralla kirjoitti:

        Leon Cupra 290:llä on pieksetty jäisissä valoristeyksissä nelivetocittarit, sinne ne vaan jää. Ei sudi, ei yhtään. Ihmeellinen mahtava pito. Jos et usko, koeaja talvella Cupra.

        Provo mikä provo mutta vastataan kuitenkin. Cupraa on koeajettu ja oma on nelikko-Leon. Cupran mekaaninen lukko tekee siitä etuvetoiseksi erittäin hyvän, mutta kaukana ollaan siitä että sillä "piestäisiin" nelivedot.


      • 7xSEAT
        cuprulla_cupralla kirjoitti:

        Leon Cupra 290:llä on pieksetty jäisissä valoristeyksissä nelivetocittarit, sinne ne vaan jää. Ei sudi, ei yhtään. Ihmeellinen mahtava pito. Jos et usko, koeaja talvella Cupra.

        No hyvin pitää lukko FR Ibizassakin, mutta ei se nelivetoa voita, ei todella, mutta ei se lukko huono ole. Se on ollut Seateiss jo pitkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      7124
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      38
      6574
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3594
    4. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3120
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2774
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2552
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2198
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2106
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      1977
    10. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      34
      1840
    Aihe