Keskustelimme tuolla toisessa kohdassa teosta joka oli väärin.
Laajennan aihetta ja otan nyt malliksi kiven käteeni.
Kun syytät palstalaisia siitä, että he hyväksyvät väärän teon, sanot :
- ei minulle ole mitään tuomiohalua, minähän kirjoitan vain sitä mitä Raamattu sanoo, en ole keksinyt mitään omiani vaan kaikki tämä on jopa kirkon uskonoppia.
-Jos olisin tuomionhaluinen, en haluaisi varoittaateitä syntielämästä. Nythän minä osoitan toivoivani teidän epäuskoisten parasta kun neuvon teille parempaa tietä.
Tiedän, että minun ja sinun Jumalasi eroavat toisistaan kuin päivä yöstä. Tämä asia on sinun ja kaikkien muidenkin tiedossa. Sinun aatetoverisi syyttävät minun puoltani fariseukselaisuudesta ja kovasydämisyydestä ja kyvyttömyydestä nähdä lähimmäinen ihmisessä. Niin varmaan monesti tapahtuukin, mutta en sentään väitä että se asenne on uskomme oppia sillä sitä se ei ole.
Tässä on syytä muistuttaa, että jos sinun totuutesi on kristillinen totuus, niin kiitos siitä, että kerrot sen minulle. Olen luullut kristillisyyttä toisenlaiseksi mutta olen erehtynyt.
Muista myös, että sanoessasi esittäväsi, mitä kirkon uskonoppi on, otan sanasi todesta. Tähän asti minunkin piti elää ennenkuin silmäni aukesivat.
Hyvä Bibeln ja muut oikein uskovat ja vanhurskaat
23
247
Vastaukset
- Tiedotetta
"- ei minulle ole mitään tuomiohalua, minähän kirjoitan vain sitä mitä Raamattu sanoo, en ole keksinyt mitään omiani vaan kaikki tämä on jopa kirkon uskonoppia."
Hyvän huomion olet tehnyt. Täsmälleen näin se menee. Meillä ei ole osaa eikä arpaa ihmisten syntisyyteen, mutta uskovina meillä on velvoite kertoa eteenpäin mitä kirjoitettu on. Amen
"Tiedän, että minun ja sinun Jumalasi eroavat toisistaan kuin päivä yöstä. Tämä asia on sinun ja kaikkien muidenkin tiedossa. "
No tähän on nyt vaikea sanoa mitään, mutta kristittyjen Jumala on täsmälleen se mikä on ilmoittanut itsessään Raamatussa. Jokainen paragraahvi on otettava huomioon kuten kirjoitettu on. Ei Jumala turhaan itsestään ja tahdostaan Raamatussa ilmoittanut.
"Tässä on syytä muistuttaa, että jos sinun totuutesi on kristillinen totuus, niin kiitos siitä, että kerrot sen minulle. Olen luullut kristillisyyttä toisenlaiseksi mutta olen erehtynyt."
Ei ole olemassa minun kristillistä totuutta, on vain olemassa se kristillinen totuus minkä Jumala meille ilmoittaa Sanassaan. Tiedän kyllä, että kirkon piirissä rakentelee kotonaan omia "minun jumaliani" kaikenlaisten tulkinnallisten vippaskonstien kautta, mutta nämä eivät ole se Jumala, joka on luonut taivaan ja maan. Nuo pappien "minunjumalani" ovat juuri näitä Vanhassa Testamentissa mainittuja kotijumalia, joita muinoinkin ihmiset rakentelivat ja asettivat niille jos jonkinlaisia ominaisuuksia, sinänsä varmaan runollisen kauniita, humaaneja ja jopa taiteellisia taideteoksia sekä fyysisesti että henkisesti.
Mitä tulee kristillisyyteen, niin Raamattukin esiintuo, että ihmisten ja kirkkolaitosten rakentamat tulkinnalliset mielikuvat kristillisyydestä ovat mitä sattuu. Kaunista ja upeaa sinänsä, mutta ei sitä miten Jumala itse kristillisyyden ilmituo Sanassaan.On olemassa vain se "kristilllinen totuus", minkä ihmiset väittävät Raamatusta löytävänsä. Raamattu ikävä kyllä on niinkuin se luetaan.
Kun joku julistaa tehneensä ne Oikeat ja Alkuperäiset tulkinnat Raamatusta, hän puhuu omiaan.- taastätäsamaa
Mukava saada vastauksia. oletin, että ajatukseni olvat niin mutkikkaat, ettei "pirukaan ota niistä selvää"..
-uskovina meillä on velvoite kertoa eteenpäin mitä kirjoitettu on. Amen
Teillä näyttää olevan velvoite kertoa eteenpäin..
tuon vlvoitteen täyttäminen vaatisi todellista ymmärrystä, ettei siitä tule vain "uuvuttavan naapurin räksytystä". Sellaisena näen monia kertomuksia joiden perusteen oletan olevan enemmän kertojan innossa saada saarnata kuin palvella Jumalaansa.
-kristittyjen Jumala on täsmälleen se mikä on ilmoittanut itsessään Raamatussa.
Sinun aatetoverisi syyttävät minun puoltani fariseukselaisuudesta ja kovasydämisyydestä ja kyvyttömyydestä nähdä lähimmäinen ihmisessä...ja tätä tarkoitan kun sanon, että te käyttäydytte farisealaisesti (tiedät terminne) asettumalla muiden ihmisten yläpuolelle tyyliin " minä ja Jumala olemme sitä mieltä..jne". Onkohan teillä hiukan huono näkö tässä asiassa kun ette peilissä näe itseänne vaan profeetan?
Kristittyjen Jumala on epäilemättä sellainen kuin kerrot. Muutoinhan näillä kahdella ei olisi mitään eroa.
-Ei ole olemassa minun kristillistä totuutta, on vain olemassa se kristillinen totuus minkä Jumala meille ilmoittaa Sanassaan.
Vahvistat sen, mitä aikaisemmin sanot. Etsiskelen kiivaasti ihmisen nöyryyttä Jumalan edessä, mutta en löydä. Ehkä sinä ja Jumala olette nin hyvää pataa, ettei sellaista tarvita.
- Raamattukin esiintuo, että ihmisten ja kirkkolaitosten rakentamat tulkinnalliset mielikuvat kristillisyydestä ovat mitä sattuu.
Kun olen pidemän aikaa seurannut palstaa, näen Ev lut pappien ja ei-ev lut ihmisten olevan napit vastakkain. Sinäkin sanot, että kirkkolaitosten tulkinnat ovat mitä sattuu ja niiden Jumala on epäjumalia.
Tässä näet, mitä ihmettelen. Missä on terve itsekritiikki? Missä kunnioitus muita ihmisiä kohtaan? Ajattelen, että tuolta pohjalta lähtee se ylpeys ja toisten halveksunta jota tämä keskustelusi ja Bibelnin keskustelu henkii.
Ei kannata enää muistuttaa että me kaikki olemme tuntevia ihmisiä, lihaa ja verta. Se ei hetkauta teitä kahta.
Kuten sanoin, sanon uudelleen: on se onni ettei minun Jlani pistä minulle tuollaista saarnamisvelvoitetta kuin teidän Jumalaltanne olette saaneet. Saan ihan rauhassa miettiä maailman menoa. Kai se niin on, että kullekin taitojen mukaan..tai kuviteltujen taitojen... - näin.se.menee
InhottavaRealisti kirjoitti:
On olemassa vain se "kristilllinen totuus", minkä ihmiset väittävät Raamatusta löytävänsä. Raamattu ikävä kyllä on niinkuin se luetaan.
Kun joku julistaa tehneensä ne Oikeat ja Alkuperäiset tulkinnat Raamatusta, hän puhuu omiaan."On olemassa vain se "kristilllinen totuus", minkä ihmiset väittävät Raamatusta löytävänsä. Raamattu ikävä kyllä on niinkuin se luetaan. "
Näin se on. Edellyttäen kuitenkin, että se luetaan! - näin.se.menee
taastätäsamaa kirjoitti:
Mukava saada vastauksia. oletin, että ajatukseni olvat niin mutkikkaat, ettei "pirukaan ota niistä selvää"..
tuon vlvoitteen täyttäminen vaatisi todellista ymmärrystä, ettei siitä tule vain "uuvuttavan naapurin räksytystä". Sellaisena näen monia kertomuksia joiden perusteen oletan olevan enemmän kertojan innossa saada saarnata kuin palvella Jumalaansa.
Sinun aatetoverisi syyttävät minun puoltani fariseukselaisuudesta ja kovasydämisyydestä ja kyvyttömyydestä nähdä lähimmäinen ihmisessä...ja tätä tarkoitan kun sanon, että te käyttäydytte farisealaisesti (tiedät terminne) asettumalla muiden ihmisten yläpuolelle tyyliin " minä ja Jumala olemme sitä mieltä..jne". Onkohan teillä hiukan huono näkö tässä asiassa kun ette peilissä näe itseänne vaan profeetan?
Kristittyjen Jumala on epäilemättä sellainen kuin kerrot. Muutoinhan näillä kahdella ei olisi mitään eroa.
-Ei ole olemassa minun kristillistä totuutta, on vain olemassa se kristillinen totuus minkä Jumala meille ilmoittaa Sanassaan.
Vahvistat sen, mitä aikaisemmin sanot. Etsiskelen kiivaasti ihmisen nöyryyttä Jumalan edessä, mutta en löydä. Ehkä sinä ja Jumala olette nin hyvää pataa, ettei sellaista tarvita.
- Raamattukin esiintuo, että ihmisten ja kirkkolaitosten rakentamat tulkinnalliset mielikuvat kristillisyydestä ovat mitä sattuu.
Kun olen pidemän aikaa seurannut palstaa, näen Ev lut pappien ja ei-ev lut ihmisten olevan napit vastakkain. Sinäkin sanot, että kirkkolaitosten tulkinnat ovat mitä sattuu ja niiden Jumala on epäjumalia.
Tässä näet, mitä ihmettelen. Missä on terve itsekritiikki? Missä kunnioitus muita ihmisiä kohtaan? Ajattelen, että tuolta pohjalta lähtee se ylpeys ja toisten halveksunta jota tämä keskustelusi ja Bibelnin keskustelu henkii.
Ei kannata enää muistuttaa että me kaikki olemme tuntevia ihmisiä, lihaa ja verta. Se ei hetkauta teitä kahta.
Kuten sanoin, sanon uudelleen: on se onni ettei minun Jlani pistä minulle tuollaista saarnamisvelvoitetta kuin teidän Jumalaltanne olette saaneet. Saan ihan rauhassa miettiä maailman menoa. Kai se niin on, että kullekin taitojen mukaan..tai kuviteltujen taitojen..."Kuten sanoin, sanon uudelleen: on se onni ettei minun Jlani pistä minulle tuollaista saarnamisvelvoitetta kuin teidän Jumalaltanne olette saaneet."
Ymmärrän kyllä, että et halua julistaa evankeliumia. Se on sinun valintasi. Mutta me julistamme evankeliumia kuten ilmoitettu on kunnes Jeesus saapuu. - taastätäsamaa
Tee niinkuin haluat. Tarkoitin sanoa, että kaikki tekeminen pitää tehdä taidolla.
Toisten loukkaaminsessa ei ole järkeä vaan se saa miettimään evankelioimisen motiiveja. Jostain syystä tässä keskustelussa olen nähnyt loukkaavaa asennetta ja se harmittaa. Ettekö itse huomaa yhtään miten kirjoitatte? taastätäsamaa kirjoitti:
Tee niinkuin haluat. Tarkoitin sanoa, että kaikki tekeminen pitää tehdä taidolla.
Toisten loukkaaminsessa ei ole järkeä vaan se saa miettimään evankelioimisen motiiveja. Jostain syystä tässä keskustelussa olen nähnyt loukkaavaa asennetta ja se harmittaa. Ettekö itse huomaa yhtään miten kirjoitatte?"Toisten loukkaaminsessa ei ole järkeä vaan se saa miettimään evankelioimisen motiiveja."
Samaa olen tässä alkanut miettiä."No tähän on nyt vaikea sanoa mitään, mutta kristittyjen Jumala on täsmälleen se mikä on ilmoittanut itsessään Raamatussa. Jokainen paragraahvi on otettava huomioon kuten kirjoitettu on."
"Ei ole olemassa minun kristillistä totuutta, on vain olemassa se kristillinen totuus minkä Jumala meille ilmoittaa Sanassaan."
Ja kuitenkin "oikeauskoiset" tälläkin palstalla kovasti yrttävät perustelle Raamatulla esim. samaa sukupuolta olevien avioliiton vastustusta.
Raamatussahan asiaa ei kielletä. Eikä edes mainita.
MIksi se Raamatun kirjoitettu sana ei kelpaa "oikeauskoisille"? Miksi Jumalan totuus ei kelpaa "oikeauskoisille"?- Korjataas.vähän
taastätäsamaa kirjoitti:
Toisten loukkaaminsessa ei ole järkeä vaan se saa miettimään evankelioimisen motiiveja. Jostain syystä tässä keskustelussa olen nähnyt loukkaavaa asennetta ja se harmittaa. Ettekö itse huomaa yhtään miten kirjoitatte?"Toisten loukkaaminsessa ei ole järkeä vaan se saa miettimään evankelioimisen motiiveja. Jostain syystä tässä keskustelussa olen nähnyt loukkaavaa asennetta ja se harmittaa. Ettekö itse huomaa yhtään miten kirjoitatte?"
Tiedän kyllä, että totuuden sanominen loukkaa ihmistä AINA. Ihminen ei siedä oman narsisminsa loukkaamista. Luonnollinen ihminen ei missään olosuhteissa siedä Jumalan KIRJOITETTUA Sanaa, koska se loukkaa hänen psyykettään. Tietenkin pahoittelen tuota jatkuvaa loukkaantumisten sarjaa, koska tiedän mistä se johtuu. Mutta ymmärrä nyt senverran, että me emme silti voi muutella kirjoitettua Sanaa ja sen ilmituomista, vaikka lopputulos aina on se, että nämä loukkaantuneet ihmiset nostaa meidät ristille roikkumaan. Me emme voi muuta tehdä kuin julistaa.
"7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin." taastätäsamaa kirjoitti:
Kuten sanoin, sanon uudelleen: on se onni ettei minun Jlani pistä minulle tuollaista saarnamisvelvoitetta kuin teidän Jumalaltanne olette saaneet. Saan ihan rauhassa miettiä maailman menoa. Kai se niin on, että kullekin taitojen mukaan..tai kuviteltujen taitojen...>Missä kunnioitus muita ihmisiä kohtaan?
Bibelnin, Korkkiruuvin ja Räyhiksen kunnioituksen määrä muita (siis toisin tai ei lainkaan uskovia) kohtaan on nolla eikä sitä ole missään.- taastätäsamaa
Korjataas.vähän kirjoitti:
"Toisten loukkaaminsessa ei ole järkeä vaan se saa miettimään evankelioimisen motiiveja. Jostain syystä tässä keskustelussa olen nähnyt loukkaavaa asennetta ja se harmittaa. Ettekö itse huomaa yhtään miten kirjoitatte?"
Tiedän kyllä, että totuuden sanominen loukkaa ihmistä AINA. Ihminen ei siedä oman narsisminsa loukkaamista. Luonnollinen ihminen ei missään olosuhteissa siedä Jumalan KIRJOITETTUA Sanaa, koska se loukkaa hänen psyykettään. Tietenkin pahoittelen tuota jatkuvaa loukkaantumisten sarjaa, koska tiedän mistä se johtuu. Mutta ymmärrä nyt senverran, että me emme silti voi muutella kirjoitettua Sanaa ja sen ilmituomista, vaikka lopputulos aina on se, että nämä loukkaantuneet ihmiset nostaa meidät ristille roikkumaan. Me emme voi muuta tehdä kuin julistaa.
"7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin."-Tiedän kyllä, että totuuden sanominen loukkaa ihmistä AINA
Totean, että usein niin on, ei kuitenkaan aina. Tässä keskustelussamme jota olen käynyt minua ihmetyttää teidän asenteenne jossa käytätte tapahtunutta rikosta ja Raamattua lyömäasena palstan kirjoittajia/ homoja kohtaan.
- Mutta ymmärrä nyt senverran, että me emme silti voi muutella kirjoitettua Sanaa ja sen ilmituomista, vaikka lopputulos aina on se, että nämä loukkaantuneet ihmiset nostaa meidät ristille roikkumaan.
Onneksi et näe, että hymyilen mahtipontiselle tekstillesi että "lopputulos aina on se, että nämä loukkaantuneet ihmiset nostaa meidät ristille roikkumaan."
Näette tosissanne itsenne Jeesuksen seuraajina ja yhtenä jumalattomuudesta varoittajana. Ehkä tuo minäkuva selittää sen, että suuremmin miettimättä "annatte tulla torven täydeltä". Kuten sinä, kirjoittaja näet, ymmärrän käytöksesi mekanismin. Korjataas.vähän kirjoitti:
"Toisten loukkaaminsessa ei ole järkeä vaan se saa miettimään evankelioimisen motiiveja. Jostain syystä tässä keskustelussa olen nähnyt loukkaavaa asennetta ja se harmittaa. Ettekö itse huomaa yhtään miten kirjoitatte?"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.""Tiedän kyllä, että totuuden sanominen loukkaa ihmistä AINA."
Ei todellakaan loukkaa. Sen tulee kyllä laittaa ajattelemaan ja pohtimaan niitä omia käsityksiä, mutta totuuden voi AINA kertoa myös rakentavasti.
Turhaan kukaan itse itseään ristille laittaa ja sitten märehtii sitä ja itsensä korottaa marttyyriksi.
- ekanahelvegtiin
Niin hyvin kuvaavaa että öitää oikein ottas nikki raamatusta!@
Tyhmempää pässiä huhhulia saa hakea kuin bibeln. Samaa oksettavaa on pertsa . Nämä aikansa hurskaat ylimieliset tumitsijat ja herjaajat lentävät helvettiin ensimmäisten joukoussa että portit kilisevät!"Niin hyvin kuvaavaa että öitää oikein ottas nikki raamatusta!@
Tyhmempää pässiä huhhulia saa hakea kuin bibeln. Samaa oksettavaa on pertsa . Nämä aikansa hurskaat ylimieliset tumitsijat ja herjaajat lentävät helvettiin ensimmäisten joukoussa että portit kilisevät!"
Emme me voi toinen toistamme helvettiin tuomita.
Toisekseen Biblenilla on myös hyviä ajatuksia ja kirjoituksia. On myös sellaista, mitä en allekirjoita."Emme me voi toinen toistamme helvettiin tuomita. "
Kuka tällaista on väittänyt? Miksi sinä aina vaan syydät omaa mielikuvistasi toisten päälle? miksi.kysymys kirjoitti:
"Emme me voi toinen toistamme helvettiin tuomita. "
Kuka tällaista on väittänyt? Miksi sinä aina vaan syydät omaa mielikuvistasi toisten päälle?Kuka tällaista on väittänyt? Miksi sinä aina vaan syydät omaa mielikuvistasi toisten päälle?
>Raamatunlauseitten käyttäminen tuomitsemiseen on ihan sama asia kuin oma tuomio. Jokainen vastaa sanoistaan, vaikkka ne olisi lainattu mistä.RepeRuutikallo kirjoitti:
Kuka tällaista on väittänyt? Miksi sinä aina vaan syydät omaa mielikuvistasi toisten päälle?
>Raamatunlauseitten käyttäminen tuomitsemiseen on ihan sama asia kuin oma tuomio. Jokainen vastaa sanoistaan, vaikkka ne olisi lainattu mistä.Lainaushakanen meni väärin, kuten näkyy.
miksi.kysymys kirjoitti:
"Emme me voi toinen toistamme helvettiin tuomita. "
Kuka tällaista on väittänyt? Miksi sinä aina vaan syydät omaa mielikuvistasi toisten päälle?Se oli toteamus. Jotta jokainen sen muistaisi.
- JumalanSanaPertsa-Bibeln
Siellähän sitten kiehutte sekä Bibeln että Pertsa. Samassa jumalattomuuden keitoksessa Helvetissä, jonka itse olette keittäneet. Ottakaa Raamatun Sana, ja evankeliumi. Älkää panko sitä viralta, sillä seurauksena on kadotus, jos sitä jatkatte. Rakkaudella.
- rakkauttako.tuo
Taidat olla joku trolli?
JumalanSanaPertsa-Bibeln sanoi :
Siellähän sitten kiehutte sekä Bibeln että Pertsa. Samassa jumalattomuuden keitoksessa Helvetissä, jonka itse olette keittäneet. Ottakaa Raamatun Sana, ja evankeliumi. Älkää panko sitä viralta, sillä seurauksena on kadotus, jos sitä jatkatte. Rakkaudella.
__
Siinä sinulle lisäannos :
Matteuksen evankeliumi:
22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Hihhuli vs Hihhuli, round 666 - fight!!!
Tuliskohan kohta peli Uskis Combat?
Keep up the good work!!!! :D :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po383289Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162595Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242564Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441816- 251536
- 1211301
Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2791258Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.901229Kosulan Keisari karviossa
Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo241146Arvasin että sen profiilin takana on sinä
Ja nyt suutuit. Pidähän tuo äläkä enää haikaile sitten, rakas 😉131110