Hei!
Olen opiskelija ja pohdin syöpä dianoosin hintoja?
Huomasin jo noin 2-3 vuotta sitten (syövän) oireita itselläni mutta viime aikoina nämä ovat pahentuneet.
No en vielä ole 18 vuotias ja olen koittanut puhua tästä asiasta, mutta minua ei oteta vakavasti, niimpä olen antanut asian olla ja koitan elää vaivan kanssa.
Ajattelin mennä diagnoosiin opiskelija tuellani, että saan varman tiedon asiasta ja mikäli syöpä todettaisiin uskoisivat vanhempanikin tämän asian vakavuuden :)
Paljonko syöpähoidot maksaa?
1
265
Vastaukset
- Lääkäriin_vaan
Yleensä syöpähoidot ovat julkisen puolen hoitoja, joten potilas maksaa vain kulloinkin määrätyt potilasmaksut. Otetaan esimerkiksi pääkaupunkiseudun hinnat: Poliklinikkamaksu 32,70 € ja tuolla tehdään tarvittavat alkututkimukset onko kyseessä syöpä tai muu hoitoa vaativa sairaus. Jos ja kun joutuu hoitoihin sairaalaan, hoitopäivämaksu on 38,80 € vuorokaudelta (myös vajaalta vuorokaudelta). Tulottomalle nämäkin voivat olla ylipääsemattömiä, mutta silloin avuksi voi tulla sosiaalihuolto.
Sairaalan poliklinikalle ei voi mennä suoraan vaan sinne pitää saada lähete. Lähetteen voi saada jopa ilmaiseksi terveyskeskuslääkäriltä tai opiskelijaterveydenhoidosta. Joskus voi joutua "hakemaan vauhtia" yksityispuolelta jolloin maksut ovat suuria. Pelkkä lääkärintutkimus on helposti satasen verran ja mahdolliset tutkimukset vielä päälle. Jos yksityislääkäri tekee diagnoosin, hän voi kirjoittaa lähetteen sairaalan poliklinikalle jossa tutkitaan lisää ja tehdään tarvittavat hoitopäätökset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1784638Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372514- 1562182
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811338
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241271Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321183Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451170Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117877