Hei!
Olen opiskelija ja pohdin syöpä dianoosin hintoja?
Huomasin jo noin 2-3 vuotta sitten (syövän) oireita itselläni mutta viime aikoina nämä ovat pahentuneet.
No en vielä ole 18 vuotias ja olen koittanut puhua tästä asiasta, mutta minua ei oteta vakavasti, niimpä olen antanut asian olla ja koitan elää vaivan kanssa.
Ajattelin mennä diagnoosiin opiskelija tuellani, että saan varman tiedon asiasta ja mikäli syöpä todettaisiin uskoisivat vanhempanikin tämän asian vakavuuden :)
Paljonko syöpähoidot maksaa?
1
265
Vastaukset
- Lääkäriin_vaan
Yleensä syöpähoidot ovat julkisen puolen hoitoja, joten potilas maksaa vain kulloinkin määrätyt potilasmaksut. Otetaan esimerkiksi pääkaupunkiseudun hinnat: Poliklinikkamaksu 32,70 € ja tuolla tehdään tarvittavat alkututkimukset onko kyseessä syöpä tai muu hoitoa vaativa sairaus. Jos ja kun joutuu hoitoihin sairaalaan, hoitopäivämaksu on 38,80 € vuorokaudelta (myös vajaalta vuorokaudelta). Tulottomalle nämäkin voivat olla ylipääsemattömiä, mutta silloin avuksi voi tulla sosiaalihuolto.
Sairaalan poliklinikalle ei voi mennä suoraan vaan sinne pitää saada lähete. Lähetteen voi saada jopa ilmaiseksi terveyskeskuslääkäriltä tai opiskelijaterveydenhoidosta. Joskus voi joutua "hakemaan vauhtia" yksityispuolelta jolloin maksut ovat suuria. Pelkkä lääkärintutkimus on helposti satasen verran ja mahdolliset tutkimukset vielä päälle. Jos yksityislääkäri tekee diagnoosin, hän voi kirjoittaa lähetteen sairaalan poliklinikalle jossa tutkitaan lisää ja tehdään tarvittavat hoitopäätökset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1784638Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372514- 1562182
Kesän odotuksia hyrynsalmella