Jos KELI ON HUONO niin pitää hiljentää vauhtia.
Mikäli kaveri olisi ajanut hiljempaa niin ei olisi tuota tapahtunut.
Aina pyritään syyttämään keliä, joka helvetin kerta vaikka kelillä EI OLE MITÄÄN tekemistä. (vaikka se huono olikin)
Olisivat pysähtyneet tai ajaneet hiljempaa.
Olen kuitenkin todella pahoillaan omaisille ja kaikille jota tämä valtavan ikävä asia on koskettanut, mutta me ei vaan hoida aina laittaa kaikkea kelin viaksi.
Voimia
AINA on vika KELISSÄ...
11
853
Vastaukset
- liikenneturha
Aivan miksi Estonia ei ajanut hiljempaa kun oli huono keli! Kuskin vika .. Eikö ne olosuhteet vaikuta mitään?
- janne
Tottakai keli vaikuttaa! Muunmuassa siihen mikä on turvallinen matkavauhti. Kyllä kuskilla on vastuu ajoneuvon turvallisesta kuljettamsesta.
Tietysti voi olla että tässä tapauksessa kuljettajan kokemattomuus ja nuoruus on johtanut siihen että hän ei ole "uskaltanut" hidastaa tarpeeksi, ehkä kavereiden painostuksesta tai nynnyksi leimautumisen pelossa. - Kasumir
Proffa, nyt on kuitenkin hiukan eriasia olla merellä huonolla säällä ja tienpäällä.
Toki tie oli huonossa kunnossa, mutta miksi kuski ei sitten ajanut hiljempaa. - kossu
Kasumir kirjoitti:
Proffa, nyt on kuitenkin hiukan eriasia olla merellä huonolla säällä ja tienpäällä.
Toki tie oli huonossa kunnossa, mutta miksi kuski ei sitten ajanut hiljempaa.No mikä ero siinä on, kapteeni olisi voinut pitää paatin satamassa.
- KANNATTAA AJAA AINA HILJAA....
Kasumir kirjoitti:
Proffa, nyt on kuitenkin hiukan eriasia olla merellä huonolla säällä ja tienpäällä.
Toki tie oli huonossa kunnossa, mutta miksi kuski ei sitten ajanut hiljempaa.ÄLYTÖN KAAHAILU ON AIKA SAIRASTA...
Kasumir kirjoitti:
Proffa, nyt on kuitenkin hiukan eriasia olla merellä huonolla säällä ja tienpäällä.
Toki tie oli huonossa kunnossa, mutta miksi kuski ei sitten ajanut hiljempaa.on oikeassa 32v seilanneena tiedän jotain minäkin.
aina pitää vauhtia hiljentää huonoissa olosuhteissa
oltiin sitten tienpäällä tai merellä.
- Milsa
Jos keli on huono, vauhtia pitää hiljentää! Keliä ei voi syyttää kolarista, jonka olisi ehkä voinut välttää pienemmällä nopeudella. Talvi tulee joka vuosi, sille ei mahda mitään. Nopeus pitää osata asettaa sen mukaan mikä on turvallista. Ko. aikana turvallinen nopeus olisi ollut reilusti alhaisempi kuin mitä vauhtia oli. Piste.
- proffa
Tässä on yksi perustavanlaatuinen ongelma. Mistä se kuljettaja olisi tiennyt että nopeus on väärä. Tielaitoksen mitoittama talvinopeusrajoitus jne. Voidaankin keskustella talvinopeusrajoitusten mielekkyydestä, ehkä olisi parempi että kuljettaja valitsee nopeuden. Jälkeenpäin on helppo todeta että hitaammalla nopeudella onnettomuuden olisi voinut välttää, mutta niin olisi myöskin suuremmalla nopeudella. Taitaakin olla 0-tietoa näillä jeesustelijoilla.
- nicsu
Miksei kesäkelin kolareissa syytetä tielaitosta koska kyllä tielaitos hoitaa teita kesälläkin ja samoin talvella!! kyllä vika on ratin ja penkin välissä! onko se tielaitoksen vika jos kesällä asfaltille on satanut vettä josta sitten auto lähtee luisumaan ei tielaitos vedelle voi mitään vai pitaisikö siihenkin laittaa suolaa niin ei olisi niin liukas!!! sama asia on talvella kyllähän jokaisen pitäisi tietää että asutaan suomessa ja että täällä on talvi!!!
- kevyt kaasujalka
Miksi syytä pitää aina etsiä muualta. Näissä tapauksissa vika on kuskin.Pitää ajaa kelin ja taitojen mukaan.Turvavyöt kiinni.Vasta kortin saanut ei ole paras kuski vaik itse niin luulee.Jos syy olisi kelin, kaikille muillekin sillä tiellä kulkeneille kaiken järjen mukaan olisi käynyt samoin.Katsokaa peiliin ja tunnustakaa, että väärin on tehty,jos metsään menee. Ja ottakaa opiksi. Toistenkin virheistä, eikä kantapään kautta.
ihminen se on joka virheitä tekee mutta ei suinkaan
tiepitäjä vaan kaahari joka ei osaa hillitä kaasujalkaa.tilannenopeus on ollut liian suuri.
sen näkee jo niistä romuista ettei 60km/h tule
sellaista jälkeä.ja kuvissa näkyivät vielä kaljapullot että siinä oli kyllä irroteltu ja kunnolla.on se perkeleen kumma ettei tämä nykynuoriso tällaisista esimerkeistä ota opikseen.ei se aurakuskikaan ehdi kaikille osuuksille samalla hetkellä ,aikaa siinä kuluu,että turha on niitä syyttää.vika oli vain ja ainoastaan ratin ja penkin välissä.sama vika oli Estonian
tapauksessa.aluksen päällikkö oli tunnettu siitä
että pysyi aikataulussa.laivaa ajettiin vastamerenkäyntiin liian kovaa ja portti petti.
syy siinäkin "kuljettajassa".kyllä laivankin
saa ajettua romuksi ja upotettua ilman karilleajoa.
metallilla on myös "väsymismomentti"
että on aihetta näiden jotka tielaitosta syyttää
pitää mölyt mahassaan.eikä myöskään kannata syyttää
auton kuntoa.sen pitää olla katsastettavissa joka
hetki ja kuski/omistaja on siitä vastuussa ettei
ajeta epäkuntoisella kalustolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564810Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301131Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 72947