Jos KELI ON HUONO niin pitää hiljentää vauhtia.
Mikäli kaveri olisi ajanut hiljempaa niin ei olisi tuota tapahtunut.
Aina pyritään syyttämään keliä, joka helvetin kerta vaikka kelillä EI OLE MITÄÄN tekemistä. (vaikka se huono olikin)
Olisivat pysähtyneet tai ajaneet hiljempaa.
Olen kuitenkin todella pahoillaan omaisille ja kaikille jota tämä valtavan ikävä asia on koskettanut, mutta me ei vaan hoida aina laittaa kaikkea kelin viaksi.
Voimia
AINA on vika KELISSÄ...
11
859
Vastaukset
- liikenneturha
Aivan miksi Estonia ei ajanut hiljempaa kun oli huono keli! Kuskin vika .. Eikö ne olosuhteet vaikuta mitään?
- janne
Tottakai keli vaikuttaa! Muunmuassa siihen mikä on turvallinen matkavauhti. Kyllä kuskilla on vastuu ajoneuvon turvallisesta kuljettamsesta.
Tietysti voi olla että tässä tapauksessa kuljettajan kokemattomuus ja nuoruus on johtanut siihen että hän ei ole "uskaltanut" hidastaa tarpeeksi, ehkä kavereiden painostuksesta tai nynnyksi leimautumisen pelossa. - Kasumir
Proffa, nyt on kuitenkin hiukan eriasia olla merellä huonolla säällä ja tienpäällä.
Toki tie oli huonossa kunnossa, mutta miksi kuski ei sitten ajanut hiljempaa. - kossu
Kasumir kirjoitti:
Proffa, nyt on kuitenkin hiukan eriasia olla merellä huonolla säällä ja tienpäällä.
Toki tie oli huonossa kunnossa, mutta miksi kuski ei sitten ajanut hiljempaa.No mikä ero siinä on, kapteeni olisi voinut pitää paatin satamassa.
- KANNATTAA AJAA AINA HILJAA....
Kasumir kirjoitti:
Proffa, nyt on kuitenkin hiukan eriasia olla merellä huonolla säällä ja tienpäällä.
Toki tie oli huonossa kunnossa, mutta miksi kuski ei sitten ajanut hiljempaa.ÄLYTÖN KAAHAILU ON AIKA SAIRASTA...
Kasumir kirjoitti:
Proffa, nyt on kuitenkin hiukan eriasia olla merellä huonolla säällä ja tienpäällä.
Toki tie oli huonossa kunnossa, mutta miksi kuski ei sitten ajanut hiljempaa.on oikeassa 32v seilanneena tiedän jotain minäkin.
aina pitää vauhtia hiljentää huonoissa olosuhteissa
oltiin sitten tienpäällä tai merellä.
- Milsa
Jos keli on huono, vauhtia pitää hiljentää! Keliä ei voi syyttää kolarista, jonka olisi ehkä voinut välttää pienemmällä nopeudella. Talvi tulee joka vuosi, sille ei mahda mitään. Nopeus pitää osata asettaa sen mukaan mikä on turvallista. Ko. aikana turvallinen nopeus olisi ollut reilusti alhaisempi kuin mitä vauhtia oli. Piste.
- proffa
Tässä on yksi perustavanlaatuinen ongelma. Mistä se kuljettaja olisi tiennyt että nopeus on väärä. Tielaitoksen mitoittama talvinopeusrajoitus jne. Voidaankin keskustella talvinopeusrajoitusten mielekkyydestä, ehkä olisi parempi että kuljettaja valitsee nopeuden. Jälkeenpäin on helppo todeta että hitaammalla nopeudella onnettomuuden olisi voinut välttää, mutta niin olisi myöskin suuremmalla nopeudella. Taitaakin olla 0-tietoa näillä jeesustelijoilla.
- nicsu
Miksei kesäkelin kolareissa syytetä tielaitosta koska kyllä tielaitos hoitaa teita kesälläkin ja samoin talvella!! kyllä vika on ratin ja penkin välissä! onko se tielaitoksen vika jos kesällä asfaltille on satanut vettä josta sitten auto lähtee luisumaan ei tielaitos vedelle voi mitään vai pitaisikö siihenkin laittaa suolaa niin ei olisi niin liukas!!! sama asia on talvella kyllähän jokaisen pitäisi tietää että asutaan suomessa ja että täällä on talvi!!!
- kevyt kaasujalka
Miksi syytä pitää aina etsiä muualta. Näissä tapauksissa vika on kuskin.Pitää ajaa kelin ja taitojen mukaan.Turvavyöt kiinni.Vasta kortin saanut ei ole paras kuski vaik itse niin luulee.Jos syy olisi kelin, kaikille muillekin sillä tiellä kulkeneille kaiken järjen mukaan olisi käynyt samoin.Katsokaa peiliin ja tunnustakaa, että väärin on tehty,jos metsään menee. Ja ottakaa opiksi. Toistenkin virheistä, eikä kantapään kautta.
ihminen se on joka virheitä tekee mutta ei suinkaan
tiepitäjä vaan kaahari joka ei osaa hillitä kaasujalkaa.tilannenopeus on ollut liian suuri.
sen näkee jo niistä romuista ettei 60km/h tule
sellaista jälkeä.ja kuvissa näkyivät vielä kaljapullot että siinä oli kyllä irroteltu ja kunnolla.on se perkeleen kumma ettei tämä nykynuoriso tällaisista esimerkeistä ota opikseen.ei se aurakuskikaan ehdi kaikille osuuksille samalla hetkellä ,aikaa siinä kuluu,että turha on niitä syyttää.vika oli vain ja ainoastaan ratin ja penkin välissä.sama vika oli Estonian
tapauksessa.aluksen päällikkö oli tunnettu siitä
että pysyi aikataulussa.laivaa ajettiin vastamerenkäyntiin liian kovaa ja portti petti.
syy siinäkin "kuljettajassa".kyllä laivankin
saa ajettua romuksi ja upotettua ilman karilleajoa.
metallilla on myös "väsymismomentti"
että on aihetta näiden jotka tielaitosta syyttää
pitää mölyt mahassaan.eikä myöskään kannata syyttää
auton kuntoa.sen pitää olla katsastettavissa joka
hetki ja kuski/omistaja on siitä vastuussa ettei
ajeta epäkuntoisella kalustolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2356644Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne653830Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1263116- 1562312
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla171843Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1701567- 821474
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o291431Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https371359Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1111051