Pitäneekö paikansa että nämä bokserit eivät ole niitä halvempia korjattavia?? Varsinkin 1100-1200?.. Ja miten on luotettavuuden laita??
Bokserin kestävyys ja korjaus?
11
531
Vastaukset
- tähtiropelit
Monimutkaisia, lentokoneen moottorista pilkottu sovitus?
- Triumphtigeristi
Höpsis, suhteellisen yksinkertainen rakenne nykypyöräksi, elektroniikkaa paljon.
Yksi luotettavimpia pyöriä. Tosin ei mitenkään poikkeus nykypyörienkään joukossa ;-) - Jutustelija1
Nehän alunperin tunnettiin juuri helppoina ja yksinkertaisina laitella. Nykyään on toki eri koneet mutta kyllä ne vieläkin on helppoja jos vertaa moniin muihin.
Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/
Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/
Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r - PSPekkakontulasta
Oletan, että tarkoitit moottoria. Ei ole tarvinnut korjata. R moottoreita on erilaisia. 1900 luvulla oli kaasutinkoneita. Minulla poissa käytöstä R 1100 R vm 2000, jolla ajoin 135 tkm. Käyössä on R 1200 GS vm. 2010 ajettu 60000 tkm. Ne ovat erilaisia koneita, mutta molemmat ovat ilma,-öljy jäähdytteisiä. Vielä enemmän edellä mainituista poikkeavat osittain nestejäähdytteiset uudemmat koneet. Mitä moottoria kysymyksesi koskee? Käsitykseni mukaan 1100 ja 1200 ovat kestäviä. Välimalli 1150 ei ehkä ole yhtä hyvä. Kolme ensimmäistä tuotantovuotta R 1200 vesijäähdytteistä eivät herätä luottamusta. Oli keskeneräinen malli kun tuli markkinoille. Lisäsivät myöhemmin 1,5 kg tavaraa kampiakseliin, mihin on täytynyt olla aihetta.
- riviinmars
Sakujen ja jenkkien moottorit on sekoboltseja!
- Olikonin
Miten mulla on jäänyt sellainen käsitys että jos jotain menee rikki niin helvetin kallis korjata? Eikä välttämättä itse pysty tekemään suuria remontteja
- rtjagskuski
Oma kokemus: 1100RT:stä meni nokkaketjun laahain. Osa maksoi n. 10 €. Aluksi hitsailin apurungon, että sain moottorin irti ja pöydälle ja sitten vain kuusiokoloruuvit auki. Simppeliä. Sisällä kardaaniakseli ja akseli joka pyöritti nokkaketluja työntätangot ja männät. Yksinkertainen kuin mikä. Kasaus päivävastaisessa järjetyksessä. Paitsi, että toiseen ketjuun oli jäänyt avolenkki ja ketju ei "riittänytkää" ja kone piti avata uudelleen ja ketjun korjaus ja ja uusi yritys . Kaikki meni paikoilleen. Koneella ajettu sen jälkeen kolme kesää, joten korjaus ilmeisen onnistunut. Omaa aikaahan siinä meni, mutta sellaistahan harrastus on.
- T.rt
Onhan se kallistajos et pysty itse korjaamaan tai joku hyvä kaveri,Jos viet korjaamolle niin sit maksaa kun ne korjaajat tekee sitä hommaa leipänsä edestä.Minun 99v BMW r1100rt korjaus maksoi 600e perän laakerit ja sit jotain stefoja.
- Jutustelija1
Se on pyörä kun pyörä niin useista satasista tonneihin kun lähdetään laittamaan. Mutta sillä rahalla saa mitä haluaa joten ei huono homma.
- räkälätti
mihin muuhun merkkiin saa kardaaniakselin 300,00€
R 1150 GS 2001 vm
0503169765- Jutustelija1
Kilokyykkyyn X-RING ja rattaat irtoaa ja niillä pärjää pitkään kun voitelee hyvin. Lisäksi kulussa ketjupeli niittää kardaanit.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337244- 396725
- 293674
- 453160
- 342814
- 162602
- 372208
- 162156
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482007- 341950