Abloy IQ avain

Abloy123

Muutin vähän aikaan sitten kerrostaloon jossa käytetään kyseisiä "sähköavaimia". Vaikka joka kerta laitan avaimen mielestäni täydellisen rauhallisesti lukkoon ja odotan äänimerkkiä ennen kääntöä niin välillä se piippaa ihan miten sattuun. Nyt jo parin päivän ajan se on tehnyt 3 pitkää piippausta minkä pitäisi tarkoittaa pariston loppumista/liian kylmää, mutta paristo vaihettiin mulla viime kuussa ja se on tehnyt tätä sisätiloissa avaimen ollessa lämmin. Äsken toimi pari kertaa normaalisti ja nyt taas joka kerta 3 pitkää piippausta. Oon jo niin monta kertaa kysynyt asumiskoordinaattorilta tosta avaimesta niin ajattelin että jospa kysyisin täältä nyt vielä ekaks kun en viitsisi koko ajan soittaa samasta, että onko jollain samankaltaisia kokemuksia, teenkö sittenkin jotain väärin jonka vai onko avain vaan viallinen?

3

2352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos nyt ihan reippasti työntäisit sen siihen lukkoon (kuten avainta kuuluukin käsitellä). Hitaasti työntämällä lukon "äly" tulkitsee sinun olevan murtovaras. Jokainen ihminen saa lukon löydettyään avaimen älylukon pohjalle viidessä sekunnissa (niissä kun ei edes ole niitä perinteisiä haittoja, joiden asentoa voi joutua hieman asettelemään avaimella. Älylukoissa kaikkien avain on täsmälleen sama, vain tietokoneen koodi vaikuttaa siihen mikä ovi aukeaa). Tietokone lukee kyllä sen avaimen tuhanneosasekuntien ajassa, eli sen suhteenkaan ei ole syytä hidastella.

• Lukko-insinööri

Aivain on viallinen.

• iLOQ

Off-topic mutta ehkä joidenkin hyvä tietää: iLOQ vaatii hitaan työntämisen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6244
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5743
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3234
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2600
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1856
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1759
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe