Mitäs on mielipiteitä kaupunginjohtajasta? Onko tyhmä mulkku? Vai hoitaako asiansa ok vai jopa esimerkillisesti? (Nyt ei puhuta tästä Pipatista joka koittaa huonolla menestyksellä heruttaa nightissa huonolla menestyksellä.) Itse en oo kunnallispolittiikaa niin seurannu, mutta lähinnä negatiivista oon kuullu.
Pipatti
3
367
Vastaukset
Lahdessa ei yhdelläkään kaupunginjohtajalla ole ollut helppoa Teemu Hiltusen jälkeen. Tuntuu että kaupunkilaisilla on etukäteisasenne "olkoon kaupunginjohtaja kuka hyvänsä niin hyvä se ei ole". Kuitenkin esim. Pipattia arvostetaan kaupungin ulkopuolella laajasti ja edeltäjänsä Kari Salmi jota kaupunkilaiset yhä vieläkin jaksavat parjata on noussut valtakunnantasolla arvostetuksi valtiosihteeriksi. Saisipa Ulla Juurola nyt uutena valtuuston puheenjohtajana kytkettyä luottamusmiesjohdosta pois "minä itse aina oikeassa" -asenteen.
Työrauha kaupunginjohtajalle joka asiansa kyllä osaa!- jooko
En ole ihan perillä asioista, joten kerrotko vähän taustaa Teemu Hiltusesta?
jooko kirjoitti:
En ole ihan perillä asioista, joten kerrotko vähän taustaa Teemu Hiltusesta?
Niin siis, Teemu Hiltunen toimi Lahden kaupunginjohtajana 70-luvulla ja oli kaupunkilaisten arvostama "isä-hahmo" johon luotettiin ja jota kunnioitettiin. Hiltusen jälkeen on Lahdessa aina kaupunginjohtajan paikka ollut tuulinen ja työ kuin kyisen pellon kyntämistä. Oikeisto ja vasemmisto ovat nokitelleet toisiaan eikä työrauhaa kaupunginjohtajalla ole ollut. Kokoomuslainen kaupunginjohtaja Seppo Välisalo oli demareille kuin punainen vaate, mutta kun hänen seuraajakseen valittiin demari Kari Salmi ei hänkään saanut olla rauhassa, jopa oman puolueen edustajat olivat kaivamassa mattoa jalkojen alta. Tuolloin kaupunginjohtajavalinnan aikana käytiin täysin asiaankuulumatonta keskustelua lehtien palstoilla muun muassa ehdokkaiden siviilisäädystä (Salmi oli hiljattain eronnut puolisostaan, pohdittiin miten siviilisääty vaikuttaa kaupunginjohtajan työhön ym. Eli summa summarum; ei taida löytyä maastamme henkilöä joka täyttäisi Lahden asukkaiden vaatimustason.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1725263Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä432595- 1562202
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161749- 821374
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241291Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1471239Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321213Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.106972Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.119913