Hana seinärakenteissa. Kokemuksia?

Vola-

Remppa tulossa ja haaveilen seinän sisään rakennettavista hanoista. Elikkäs vain hanan juoksuputki ja itse kahva jää seinäpinnasta näkyviin, muu tekniikka seinän sisään.
Muttamutta: Sääntö-Suomi vaatii jotkin vuodonilmaisut tuollaiselle rakenteelle. Miten ne käytännössä toteutetaan niin että on hyväksytysti tehty? Olen kuullut jostain peltikoteloista, mutta voiko esim kiviseinään tehdä vesieristeellä tms?
Ammattilaisilta tai joilla oikeasti kokemusta noista, kuulisin vinkkejä. Kiitos paljon. Putkarikin on vielä hakusessa kun tuttu putkimies ei suostu alkaa tekemään.

7

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläkeläismummo

Onko teillä siellä suljetullakin koneet nykyään käytössänne ? lääkitys ei selvästikään ole kohdallaan!

• tarvitset

Jos on kyse kerrostalon kylpyhuoneesta niin kromi putket tulee pintaan tosin voi paneloida katon jonka sisään voi vetää putket . kysy taloyhtiöltä miten putket saa vetää ?

• RunosmäenBussissa

Noh kyllä löytyy vankka kokemus. NIMENOMAAN hanoista seinärakenteissa, simppeliä, eiks jep :)

• vanahavaari

Hanoja ei edelleenkään voi upottaa seinään.. hanan käyttäminen on mahdotonta, jos vain pelkkä juoksuputki törröttää seinässä, ja käyttövipu on seinän sisässä, samoin kuin mahdollinen thermostaatti. Vaikka sota on ohi, (pian uusi) tuollaisen käsutyksen aloituksestasi saa.. eri juttu on se, että hamnakulma on seinän runkorakenteissa, ja putket seinän sisässä.. niinhän sitä rakennetaan, mutta itse hana, jää kyllä seinän ulkopuolelle.

• vanhusvaari

esim. tämä, kaikki nämä osa jäävät seinän ulkopuolelle.. oletko ymmärtänyt?! http://fi.damixa.com/p/1187/Object/Seinään-asennettava-hana

• onnistuu_toki

Kyllä tuo täysin tehtävissä on. Vesijohdot tietty uppoasennuksena = muoviputkea suojaputkessa. Seinän upotettavaa hanaakin varten on markkinoilla kotelo, jossa on läpiviennit vesijohdoille. Suojaputket liitetään näihin läpivienteihin ja seinän vesieritys leivotaan kiinni kotelon reunoihin, jolloin homma on OK mahd. vuotojen varalta (vesijohtojen & hanan vuotovedet päätyvät asennuskoteloon eikä seinän sisään).

Tehdastekoista koteloa kannattaa käyttää just noiden suojaputkien liitosten vuoksi. Sinälläänhän ei olisi vaikeaa tehdä vesieristettyä syvennystä seinään, mutta kaikkien vesijohtojen (myös suihkupäälle ja mahd. käsisuihkulle lähtevät johdot) liitosten turaaminen vesitiiviisti ahtaassa tilassa olisi aika haastavaa.

En vaan muista, minkä valmistajan tekele tuo oli, mutta google auttanee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      33
      6244
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5743
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3234
    4. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      2600
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2564
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2218
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2148
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      1856
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1759
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1727
    Aihe