http://tass.com/economy/927356
Saastuttavat Ladat pitää vaihtaa nykyaikaisiin ekoautoihin. Jos Putin päättää lopettaa Ladan kannattamattoman tuotannon kokonaan, voidaan tämäkin palsta poistaa täältä lopullisesti.
Putin: Saastuttavat Ladat paaliin
11
260
Vastaukset
- dkajödfkjjökj
Se on vaan huonompi homma, kun Nivalle ei ole korvaajaa.
Olisi h:tin hyvä laite, jos laatu olisi länsimaista tasoa ja kulutus vähän järkevämpi. - Runkoseoikeavarofeikkejä
Harvoin Venäjältä tulee positiivisia uutisia.
- Retrotykki
Kuuleppa edellinen nimimerkki... Auto on sen parempi, mitä vähemmän siinä on eletroniikkaa tahi muita vimpauksia... Venäjän tekniikka on yksinkertaista ja toimivaa, muttei se näytä kelpaavan nykyajan piipertäjille!
On ihan ÄLYTÖNTÄ viedä auto kalliseen merkkihuoltoon, kun se on kyllin yksinkertainen korjata itse!
"LADA, Tee Se Itse kuluttajille" - Runkoseoikeavarofeikkejä
Lada on yksinkertainen auto, mutta silti se on kaikkein suurivikaisin kottero, vaarallinen ja todella huono auto muutenkin. Vain umpikiero kommunisti voi väittää muuta.
- Runko_se_oikea
Minä ainakin luotan itätekniikkaan paljon enemmän kuin länsitekeleisiin.
- Lada4Life
Ladalla on korkein merkkiuskollisuus, jos myös käytettyjen kauppaa tutkittaisiin.
- nollaprosenttia
Ladan nollan prosentin merkkiuskollisuuden voisi tulkita toisinkin.
- Runko_se_oikea
Niin totta taas. Ladan omistajalla on nollatoleranssi vaihtoauton suhteen. Ei länsiräppänää nurkkiin ruostumaan missään nimessä ! Lada sen pitää olla seuraavankin auton.
- Retrotykki
Nooh itse en nyt niin merkki uskollinen ole, kun hankin kuolinpesien helmet 85-Moskvits (on tosi kova peli) ja escort 86-... jonka pelastin romutus tuomiolta, mutta laitoin siihen rahaa n.500€, että sain sen katsastuskuntoon ja leimalta läpi...
Voin nyt sanoa länsiräppänän ja ladan eron...
Vastakkain asettelu...
LADA Samara, malli julkaistu 1986, tekniikka säilynyt melkein samana vuoteen 2004 asti, milloin on viimeinen rekisteröity...
Turvajärjestelmät: Taittuva ohjaus pylväs, turvavyöt, kokoonpuristuva keulaosa ja vahvistettu koriosa.
Alusta: Korkea alusta huonoille teille ja jäykkä taka-akseli.
FORD Escort, malli julkaistu 1960? luvulla, käynyt monta eri korimallia aina sinne 2000 vuoden taitteeseen, jolloin mondeo ja fiesta korvannut.
1986, eli kolmos koppa, korjatkaa jos arvasin väärin...
Turvajärjestelmät: Samat kuin samarassa!
Alusta: Matala alusta Saksan Autobahn:noille ja erillis jousitettu
taka-akseli.
Ajo eroavaisuudet HIEKKA teillä.
LADA pyrkii kurveissa yliohjaamaan, jos mutkassa on "nimismiehen kiharoita" Syy: taka-akseli ravistaa myös pitävältä puolelta...
FORD pysyy kurveissa hyvin käsissä, vaikkakin olisi "nimismiehen kiharoita" Syy: Erillisjousitettu taka ripustus puree paremmin tiehen.
Maantie ajokokemukset.
LADA, ajo huteroituu yli 130km/h ajettaessa. Syy korkea maanvara...
Ford, auto "imee" tiehen yli 130km/h ajettaessa. Syy matala maanvara
Mitä tästä opimme?
LADA tuotemerkkinä edustaa menneitä aikoja ja niiden kaipuuta...
LADA on suunniteltu tiettömien taipaleiden siirtymä autoksi korkealla maan varallaan...
LADA ei ole tietenkään turvallisuuden perikuva, mutta kuljettaja tietää ajavansa ladalla, eikä aja mahdottomia nopeuksia...
LADA perustekniikaltaan toimiva kapistus ja mitä hajoaa, sen voi itse korjata, jos vähänkään on tutustunut autoihin...
Iso kiitos Renault-Nissan konsernille, että pelastivan jo nostalgisen LADA:n!
Ja palauttivat LADA:n tälle vuosituhannelle samalla...
Ja sokeriksi pohjalle, mitä on muuttunut, kun ajan länsiräppänää...
Olen huomaamattani korottanut ajonopeuttani reippaisiin ylinopeuksiin, kun auto ei varoita paljoa tien liukkaudesta... LADA:ssa vauhdin tuntee ja välttää ylinopeuksia... - enomistafordia
Retrotykki kirjoitti:
Nooh itse en nyt niin merkki uskollinen ole, kun hankin kuolinpesien helmet 85-Moskvits (on tosi kova peli) ja escort 86-... jonka pelastin romutus tuomiolta, mutta laitoin siihen rahaa n.500€, että sain sen katsastuskuntoon ja leimalta läpi...
Voin nyt sanoa länsiräppänän ja ladan eron...
Vastakkain asettelu...
LADA Samara, malli julkaistu 1986, tekniikka säilynyt melkein samana vuoteen 2004 asti, milloin on viimeinen rekisteröity...
Turvajärjestelmät: Taittuva ohjaus pylväs, turvavyöt, kokoonpuristuva keulaosa ja vahvistettu koriosa.
Alusta: Korkea alusta huonoille teille ja jäykkä taka-akseli.
FORD Escort, malli julkaistu 1960? luvulla, käynyt monta eri korimallia aina sinne 2000 vuoden taitteeseen, jolloin mondeo ja fiesta korvannut.
1986, eli kolmos koppa, korjatkaa jos arvasin väärin...
Turvajärjestelmät: Samat kuin samarassa!
Alusta: Matala alusta Saksan Autobahn:noille ja erillis jousitettu
taka-akseli.
Ajo eroavaisuudet HIEKKA teillä.
LADA pyrkii kurveissa yliohjaamaan, jos mutkassa on "nimismiehen kiharoita" Syy: taka-akseli ravistaa myös pitävältä puolelta...
FORD pysyy kurveissa hyvin käsissä, vaikkakin olisi "nimismiehen kiharoita" Syy: Erillisjousitettu taka ripustus puree paremmin tiehen.
Maantie ajokokemukset.
LADA, ajo huteroituu yli 130km/h ajettaessa. Syy korkea maanvara...
Ford, auto "imee" tiehen yli 130km/h ajettaessa. Syy matala maanvara
Mitä tästä opimme?
LADA tuotemerkkinä edustaa menneitä aikoja ja niiden kaipuuta...
LADA on suunniteltu tiettömien taipaleiden siirtymä autoksi korkealla maan varallaan...
LADA ei ole tietenkään turvallisuuden perikuva, mutta kuljettaja tietää ajavansa ladalla, eikä aja mahdottomia nopeuksia...
LADA perustekniikaltaan toimiva kapistus ja mitä hajoaa, sen voi itse korjata, jos vähänkään on tutustunut autoihin...
Iso kiitos Renault-Nissan konsernille, että pelastivan jo nostalgisen LADA:n!
Ja palauttivat LADA:n tälle vuosituhannelle samalla...
Ja sokeriksi pohjalle, mitä on muuttunut, kun ajan länsiräppänää...
Olen huomaamattani korottanut ajonopeuttani reippaisiin ylinopeuksiin, kun auto ei varoita paljoa tien liukkaudesta... LADA:ssa vauhdin tuntee ja välttää ylinopeuksia...Jaa-a muuta en kommentoi, mutta se oli kyllä focus joka escortin korvasi.
- Retrotykki
Ok, enpä focusta muistanut... Ei ole noi länsiräppänät kovin tuttuja, mitä nyt olen pelastanut muutaman varmalta romutuskohtalolta...
Esim. Kadett-88(voittoa myydessä* n.100€), mondeo-98(v.m.*n.500€) ja escort-86(tuleva voitto, jos ei hajoa ennen sitä noin 500€) Tiedän sen jo valmiiksi, kun LADA maahantuoja hyvittää siitä 600€... Ostohinta oli 50€ ja katsastus n.50€, kerralla läpi... toki hitsailin pari paikkaa, mutta omalle työlle ei voi laskea hintaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod337074- 386474
- 293544
- 453100
- 342744
- 162462
- 372198
- 162086
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons481957- 341810